HP introduceert OMEN Gaming Notebook

Nieuwe speciaal ontworpen gaming PC levert de overweldigende ervaring die gamers verwachten

Brussel, 5 november 2014 - HP kondigt vandaag de HP OMEN notebook-pc aan, een gaming pc die performance, draagbaarheid en stijl in een pakket combineert, speciaal ontworpen voor gamers.

"Gamers spelen om te winnen en verwachten dat hun pc's hetzelfde doen", aldus Louis Perrin, directeur, consumentenproducten, Printing en Personal Systems Group, HP EMEA. "De HP OMEN geeft de power om te domineren met een oogstrelend design om gamers de ultieme game-ervaring te geven."

Draagbare krachtpatser

In gaming worden prestaties afgewogen tegenover een aantal belangrijke eigenschappen zoals de processing power om snelle, schokvrije frame rates, snelle laadtijden en geweldige graphics te leveren. De HP OMEN wordt aangedreven door de NVIDIA GeForce GTX 860m en Intel® Core ™ i7 Quad Core processor voor hoge prestaties en verbluffende graphics. Omdat de meeste games zijn ontworpen om te draaien in full HD(1), biedt de HP OMEN een 39,6 cm (15,6-inch), 1080p-touch-enabled-display - geoptimaliseerd voor soepele framerates. Met een kleurbereik van 72% laat de HP OMEN levendige, rijke kleuren zien voor games die overwegend visueel zijn. De 256GB en 512GB PCIe SSD-schijven bieden laadtijden die 6 tot 9 keer sneller zijn dan traditionele harde schijven(2). Klanten kunnen kiezen voor een 8GB of 16GB DDR3 geheugen, met een grafisch geheugen van 4 GB GDDR5.

Het industriële ontwerp van de HP OMEN is speciaal ontwikkeld voor gaming. Warmte is meestal de vijand van de prestaties. Daarom is de HP OMEN helemaal opnieuw ontworpen om de thermiek te beheren. Dual ventilatoren trekken koele lucht door de bodem van het apparaat en voeren de warme lucht door afvoerventilator aan de achterzijde van het apparaat weer weg zodat de warmte niet bij het toetsenbord of de handen van de speler komt. Rubberen voetjes aan de onderkant helpen om koele lucht te kanaliseren in de dual fan inhammen en voorkomen dat warme lucht recirculeert in de notebook. Hierdoor blijft de HP OMEN koel, zelfs gedurende marathon gamesessies.

Met slechts 19.9mm dikte en 2,1 kilogram gewicht is de HP OMEN is draagbaar en slank, met een CNC chassis gefreesd uit massief aluminium en geanodiseerd met een zwarte afwerking. De aangepaste chroom scharnier is ontworpen om het scherm te verheffen uit de weg van de warme lucht, met tips blue-coating voor de race-look van titanium uitlaatpijpen. Om ruimte te bieden voor een muis en andere accessoires aan weerszijden van de pc, bevinden alle poorten zich aan de achterkant van het apparaat. Hieronder bevinden zich stroomvoorziening, HDMI, mini DisplayPort, en 4 USB 3.0-aansluitingen.

Optimale functionaliteit met Unique Customization en Visual Effects

Wanneer je speelt fungeert het toetsenbord als je voeten, je wapen of je toverstaf, daarom is ieder element van het HP OMEN toetsenbord geoptimaliseerd voor gameplay. Het krachtige profiel van de toetsen is afgestemd voor een helder en precies gevoel, en de ruimte tussen de toetsen en de aanslag is geoptimaliseerd voor nauwkeurige, snelle toetsaanslagen. Het toetsenbord bevat ook zes programmeerbare functietoetsen die kunnen worden aangepast aan de unieke kenmerken van het spel dat je speelt, zodat de spreuken, wapens en acties die je nodig hebt om te winnen zich altijd in een gemakkelijk te bereiken locatie bevinden. U kunt de toetsen die u nodig hebt snel vinden met het aanpasbare backlit toetsenbord met zeven zones met multicolor verlichting. De HP OMEN's Beats Audio speakers hebben ook multicolor verlichting die kan worden aangepast en ingesteld om te reageren op het geluid van games, muziek of films.

De meegeleverde HP OMEN Control software maakt het eenvoudig om snelkoppelingen toe te wijzen aan de programmeerbare functietoetsen, multi-zone verlichting aan te passen, de trackpad uitschakelen of om het 39,6 cm (15,6-inch) touchscreen uit te schakelen, al naar gelang de gaming behoeften .

Optionele accessoires

Verbeter uw ervaring met de HP OMEN Gaming Mouse X9000 die gamers precisie, aangepaste controle en comfort geeft. Met 8200DPI laser tracking, en acht niveaus van in-game, on-the-fly aanpassingsgevoeligheid, om pixel-precies te richten en vloeiende bewegingen te maken, zonder de actie te pauzeren. Ook verkrijgbaar is de HP OMEN Gaming Backpack met een moderne styling en snelle toegang speciaal voor de gamer die veel onderweg is. Speciale vakken voor uw notebook, tablet, muis en toetsenbord, en een haakje voor uw gaming headset zorgen ervoor dat u nooit een sessie mist.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

1. High definition (HD) content is required to view high-definition images
  2. Based on HP testing of 4k block max read speed for a 7200RPM Hard Drive, a 128GB mSATA SSD, and a 256GB SSD.
  3. Estimated street prices. Actual prices may vary.

Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation. Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.