HP introduceert slanke en lichte Workstation Ultrabooks

Brussel, 7 januari 2014 – HP introduceert vandaag s ’werelds dunste en lichtste workstation Ultrabooks™ (1), de HP ZBook 14 en 15u. HP voegt ook een nieuwe generatie virtual workstation toe en verbeteringen aan haar Remote Graphics Software.

De nieuwe producten:

• HP ZBook 14 en 15u Workstation Ultrabooks: Met een ongekend strak en stijlvol design leveren deze workstations indrukwekkende professionele 3D graphics, high-performance/breakthrough storage en uitstekende prestaties, zelfs bij de zwaarste taken.
  • HP DL380z Virtual Workstation: Biedt een optimale workstation ervaring in combinatie met end-to-end security, geoptimaliseerd IT management en toegang tot applicaties op alle devices vanaf iedere plek.
  • HP Remote Graphics Software (RGS) 7.1: Levert hoge prestaties voor workstation- of server-based grafische toepassingen. Daarnaast kan er real time op afstand samengewerkt worden vanaf iedere PC, thin client of Windows® tablet.

“Onze nieuwe workstation Ultrabooks komen voort uit onze verbondenheid met de professionele markt en de vraag naar lichte en mobiele workstations voor een optimale design workflow,” aldus Ori Bergman, director, Commercial and Retail Solutions, Printing and Personal Systems Group, HP EMEA. “HP mobiele, desktop en virtual workstations zijn de innovatie-aanjagers van bedrijven over de hele wereld, voor design van auto’s tot block-buster films.”

ZBook Mobiele Workstations bevorderen digitale innovatie

De tweede generatie ZBook 14 en 15u hebben respectievelijk een 14-inch (35.6cm) en 15.6-inch (39.6cm) diagonaal high-performance scherm. De workstations zijn op maat te bestellen en uitgerust met Microsoft Windows 8.1 en Intel® Core™ processors van de vijfde generatie. Daarnaast zijn ze uitgerust met professionele AMD FirePro™ 3D graphics. De ZBook 14 biedt optioneel een touchscherm en intuïtieve 10 punts multi-touch full-HD mogelijkheden. HP breidt haar marktleidende workstation portfolio verder uit met de nieuwe HP ZBook workstations, beschikbaar met gecertificeerde workstation toepassingen van Adobe®, Autodesk, Avid, Dassault, ESRI, SolidWorks, Siemens en vele anderen.

Beide ZBook Mobiele Workstations bieden tot 16 GB intern geheugen(2) en tot wel 1.25 TB storage(3), plus HP Z Turbo Drive (PCIe solid-state storage) voor twee keer de prestaties van SATA SSD. De betrouwbare HP ZBook mobiele workstations hebben de MIL-STD(4) 810G tests succesvol afgerond en ondergingen 115,000 test uren in het HP Total Test Proces.

Digitale innovaties en de overgang van 2D naar 3D hebben een explosie van digitale content en nieuwe eisen aan video en grafische toepassingen teweeggebracht. De HP Z producten zijn ontworpen om te voldoen aan de eisen van gebruikers in verschillende industrieën, waaronder film/video , grafisch design, CAD, onderwijs, architectuur, productie, finance en zorg.

Virtual Workstation geoptimaliseerd voor IT

De HP DL380z Virtual Workstation Gen 9 is vanaf iedere plek toegankelijk en combineert Z Workstation prestaties in combinatie met data center security. De DL380z levert meer rekenkracht, geïntegreerde I/O en een verbeterd chassis met meer uitbreidingsmogelijkheden dan de vorige generatie. Gebruikers ervaren levendige en hoogwaardige 3D grafische prestaties dankzij de nieuwste graphics hardware waaronder NVIDIA GRID™ kaarten. De DL380z is uitgerust met een innovatief 2U rack en wordt aangedreven door krachtige Intel E5 v3 processors met tot wel 36 cores(5) en 3.5 GHz; tot wel 1.5 TB DDR4 2133 MHz geheugen(6) en wordt bestuurd door Windows en Linux® Client OS.

HP Virtual Workstations ondersteunen Citrix® en VMware® virtuele locaties. Tevens zijn ze ontworpen voor gecentraliseerde uitrol en management door én voor verschillende gebruikersprofielen met flexibele aanvoer en configuratie opties. Centraal management helpt bij het beschermen van gevoelige data doordat er alleen encrypted pixel data via LAN of WAN wordt verstuurd. In combinatie met HP RGS levert de DL380z uitstekende interactiviteit, zelfs over grote afstanden en met matige netwerkvoorzieningen dankzij HP Velocity WAN optimization software, meegeleverd met HP RGS of HP Thin clients.

Remote Graphics Software verbetert Remote Editing

Met HP RGS(7) 7.1 komt HP met een boost van 60 procent in prestaties op de bestaande remote graphics software. Media en entertainment workstation klanten met hoge resolutie displays en de vraag naar optimale image playback kunnen nu al hun editing vanaf iedere locatie uitvoeren zonder beperkingen. RGS 7.1 biedt ook native Wacom tablet besturing voor Linux bij animatie en FX studio’s over de hele wereld. Dit maakt optimale samenwerkingen tussen studio’s en kantoren op andere locaties mogelijk. Hiermee wordt het digital editing en content creatie proces versneld.

Beschikbaarheid

• De HP ZBook 14 en 15u Workstation Ultrabooks zijn naar verwachting wereldwijd beschikbaar vanaf eind januari.
  • De HP DL380z Virtual Workstation is per direct beschikbaar.
  • HP Remote Graphics Software 7.1 is naar verwachting beschikbaar vanaf april 2015 op de HP Z Desktop en Mobile ZBook Workstations.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

1. Not all configurations will qualify as Ultrabooks.TM
  2. Maximum memory capacities assume Windows 64-bit operating systems or Linux. With Windows 32-bit operating systems, memory above 3 GB may not all be available due to system resource requirements. Actual memory speeds dependent on processor capability.
  3. For storage drives, 1 GB = 1 billion bytes. 1 TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 36 GB of disk space is reserved for system recovery software.
  4. MIL STD testing is pending and is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use. Test results are not a guarantee of future performance under these test conditions.
  5. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. 64-bit computing system required. Performance will vary depending on your hardware and software configurations. Intel®’s numbering is not a measurement of higher performance
  6. Each processor supports up to 4 channels of DDR4 memory. To realize full performance at least 1 DIMM must be inserted into each channel. Actual memory speeds dependent on processor capability.
  7. HP Remote Graphics Software requires Windows and an internet connection.

Intel, Core and Ultrabook are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Citrix® is a registered trademark of Citrix Systems, Inc. and/or one more of its subsidiaries, and may be registered in the United States Patent and Trademark Office and in other countries. NVIDIA and GRID are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S and other countries.

© 2014 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

This press release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of HP for future operations, including the separation transaction; the future performance if Hewlett-Packard Enterprise and HP Inc. if the separation is completed; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy, including the planned separation transaction, and plans for future operations and investments; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third-party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers, clients and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the execution, timing and results of the separation transaction or restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost (including any possible disruption of HP’s business) and the anticipated benefits of implementing the separation transaction and restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2013, and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2014. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.