HP introduceert Smart Printing-mogelijkheden met nieuwe mobiele app voor grootformaatafdrukken

Nieuwe HP Latex Mobile app en bedrijfscertificering geïntroduceerd op SGIA Expo 2014

BRUSSEL, 22 oktober 2014 — HP kondigde vandaag de nieuwe HP Latex Mobile app(1) aan waarmee klanten met een HP Latex 300 Printer hun printers op afstand kunnen monitoren, de status van printopdrachten kunnen volgen en printernotificaties kunnen ontvangen

De mobiele app wordt gedemonstreerd in HP-stand 2045 op SGIA Expo 2014, naast het ruime assortiment HP oplossingen voor grootformaatafdrukken. HP kondigde verder aan dat HP Latex 831 inkten nu een 3M™ MCS™ Warranty-component vormen voor de HP Latex 360 Printer en dat de HP Latex inkten nieuwe milieucertificeringen hebben gekregen van de American Society for Testing Materials (ASTM) en de Japan Environment Association.

“Print service providers (PSP's) staan steeds meer onder druk van hun klanten om spoedklussen op tijd te leveren, maar dan wel met gegarandeerde, professionele kwaliteit”, aldus Xavier Garcia, vicepresident en general manager Large-Format Sign and Display Division bij HP. “De HP Latex Mobile app is het begin van een nieuw tijdperk van Smart Printing en biedt klanten vertrouwen zowel in als buiten de printshop. Bovendien helpt de app ze om spoedklussen beter te plannen en klanten aan zich te binden.”

HP biedt een innovatieve gebruikerservaring met de HP Latex Mobile app

De HP Latex Mobile app, die vanaf januari 2015 gratis kan worden gedownload voor smartphones en vanaf half 2015 beschikbaar is voor tablets via Google Play en de Apple App Store, biedt monitoring op afstand voor HP Latex 310, 330 en 360 Printers, inclusief gegevens over printopdrachten, printerstatus en notificaties. Dankzij de app zijn PSP's altijd op de hoogte van de status van printopdrachten, ook als ze niet op kantoor zijn, en kunnen ze projecten volgen tot ze klaar zijn en bovendien de status van de printers en benodigdheden monitoren zodat ze niet voor onaangename verrassingen komen te staan.

“De HP Latex Mobile app heeft mijn werk niet alleen vereenvoudigd, maar dankzij de functies voor monitoring op afstand kan ik er ook op vertrouwen dat ik altijd weet wat er gebeurt als ik niet op kantoor ben”, vertelt Jose María Miñarro, manager van Miñarro Impresión.

HP heeft wereldwijd meer dan 21.500 HP Latex printers geïnstalleerd, inclusief de printers uit de HP Latex 300 serie die in april werd geïntroduceerd. De klanten van HP produceren samen meer dan 280 miljoen vierkante meter aan afdrukken. De HP Latex 300 Printer serie biedt extra profit-pools voor klanten met een veelzijdiger aanbod en levering op dezelfde dag en houdt de kosten laag dankzij het gebruiksgemak, de vereenvoudigde bediening en de geavanceerde functionaliteit voor kleurmanagement.

Bereik nieuwe marktsegmenten met hoge industriestandaards

HP Latex 831 inkten helpen onze klanten om opdrachten binnen te halen van topklanten in nieuwe markten. De HP Latex 831 inkten hebben de volgende garanties en certificeringen gekregen:

• De 3M™ MCS™ Warranty, voor vijf jaar, die algemeen wordt gezien als de meest uitgebreide garantie voor afgewerkte grafische producten in de industrie, is toegekend aan de HP Latex 360 Printer met HP Latex 831 inkten.(2)
  • De ASTM F793-Type II classificatie voor commerciële muurbedekkingen, waarmee klanten muurbedekkingen kunnen printen voor drukke gebieden met behulp van DreamScape Suede, DreamScape Matte en Korographics Abaco Beach substraten afgewerkt met Marabu Wall Armor vloeibaar laminaat in satijnafwerking.
  • De Eco Mark-certificering van de Japan Environment Association, het bewijs dat er weinig impact is op het milieu gedurende de hele levenscyclus van het product van productie tot afvalverwerking.

HP op de SGIA Expo 2014

Op de SGIA Expo is ook de HP Scitex FB10000 Industrial Press te zien die wordt aangedreven door HP Scitex High Dynamic Range (HDR) printtechnologie. HP heeft tot nu toe meer dan 50 persen met HDR-technologie geïnstalleerd voor klanten die wereldwijd meer dan 6,8 miljoen vierkante meter aan afdrukken produceren. Stevenson Color, Inc.  uit Cincinnati in de Verenigde Staten heeft onlangs twee HP Scitex FB10000 Industrial Presses aangeschaft om geoutsourcet werk in eigen huis uit te voeren en om sneller te kunnen printen.

We moesten een moeilijke beslissing nemen over de aanschaf van een nieuwe printer en uiteindelijk bleken de snelheid, kwaliteit en veelzijdigheid van HP de perfecte combinatie voor wat wij nodig hebben”, aldus Steve Wardwell, manager Prepress and Innovation bij Stevenson. “We hebben al een aanzienlijke hoeveelheid werk overgeheveld naar de nieuwe persen en alleen al in de eerste maand hebben we 93.000 vierkante meter uitstekende afdrukken voor onze klanten geproduceerd.”

HP demonstreert verder:

• De HP Designjet Z6800 Photo Production Printer, die tot 50 procent sneller print dan vorige HP-modellen(3) en geavanceerde functionaliteit voor kleurmanagement biedt voor hoogwaardige toepassingen voor binnen en afdrukken van galeriekwaliteit die tot 200 jaar meegaan.(4)
  • De HP Latex 3000 Printer, met dubbelzijdig printen en een optionele inktverzamelaar voor het printen van ongevoerde spandoeken van gaas en poreuze textiel.
  • Nieuwe HP-mediaoplossingen voor Latex inkten beschikbaar via BMG, inclusief HP Permanent Gloss en Matte Adhesive Vinyl substraten, die een permanente zelfklevende laag bieden, eenvoudig te installeren zijn en REACH Compliant zijn, evenals HP Light Fabric, een nieuwe versie van het HP Light Textile Display spandoek met verbeterde kleurprestaties en duurzaamheid.

Ga voor meer informatie over de oplossingen voor grootformaatafdrukken van HP naar www.hp.com/go/GSB. Productvideo's en updates vindt u op Facebook, Twitter en YouTube.

Over HP

HP biedt nieuwe mogelijkheden die mensen, bedrijven, overheden en gemeenschappen in staat stellen technologie op zinvolle wijze te gebruiken.  Als ’s werelds grootste technologiebedrijf biedt HP oplossingen voor de meest complexe uitdagingen van klanten wereldwijd met een portfolio aan printers, persoonlijke systemen, software, services en IT-infrastructuur.  Ga voor meer informatie over HP (NYSE: HPQ) naar http://www.hp.com.

1. Voor HP Latex Mobile is een mobiel apparaat en een HP Latex printer met draadloze verbinding vereist. Draadloze prestaties zijn afhankelijk van fysieke omgeving en afstand tot toegangspunt. Draadloze bedieningsfuncties zijn uitsluitend compatibel met 2,4 GHz-routers.
  2. Certificeringen en vereisten kunnen per land verschillen. Grafische producenten die HP 831 Latex inkten, een 3M™ MCS™ Warranty-component, gebruiken en die in aanmerking komen om de 3M™ MCS™ Waranty te bieden kunnen naar www.3Mgraphics.com/warrantyregistration gaan om zich te registreren en hun gepersonaliseerd Certificate of 3M™ MCS™ Warranty aan te vragen.  Producenten die zijn goedgekeurd mogen bovendien het MCS-logo gebruiken in hun promotiemateriaal voor merkeigenaren.
  3. De HP Designjet Z6800 productieprinter heeft 54 procent hogere printsnelheden dan de HP Designjet Z6100 Printer (aangetoond door interne HP tests).
  4. Beoordeling van displayduurzaamheid binnenshuis/uit de buurt van direct zonlicht door het HP Image Permanence Lab en Wilhelm Imaging Research, Inc. bij gebruik van verschillende HP media.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen die risico’s, onzekerheden en veronderstellingen inhouden. Als dergelijke risico’s of onzekerheden werkelijkheid zouden worden of dergelijke veronderstellingen onjuist zouden blijken te zijn, kunnen de resultaten van HP en zijn geconsolideerde filialen feitelijk afwijken van deze die uitgedrukt of geïmpliceerd worden door dergelijke toekomstgerichte verklaringen en veronderstellingen. Alle andere verklaringen dan verklaringen van historische aard zijn verklaringen die beschouwd kunnen worden als toekomstgerichte verklaringen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, verklaringen met betrekking tot de plannen, strategieën en doelstellingen van het management voor toekomstige activiteiten; verklaringen met betrekking tot verwacht(e) ontwikkeling, prestaties, marktaandeel of prestaties van concurrenten met betrekking tot producten en diensten; verklaringen met betrekking tot verwachte operationele en financiële resultaten; verklaringen waarin een verwachting of mening uitgesproken wordt; en verklaringen met veronderstellingen op basis van het voorgaande. Risico’s, onzekerheden en veronderstellingen omvatten de noodzaak om de vele uitdagingen voor HP’s activiteiten aan de orde te stellen; de concurrentiedruk die HP’s activiteiten ondervinden; risico's in verband met de uitvoering van HP’s strategie en plannen voor toekomstige activiteiten; het effect van macro-economische en geopolitieke trends en gebeurtenissen; de noodzaak om externe leveranciers en de distributie van HP’s producten en diensten effectief te beheren; de bescherming van HP’s activa inzake intellectuele eigendom, met inbegrip van intellectuele eigendom die door derden in licentie gegeven is; risico’s in verband met HP’s internationale activiteiten; de ontwikkeling van en transitie naar nieuwe producten en diensten en de verbetering van bestaande producten en diensten om aan de behoeften van klanten te voldoen en in te spelen op nieuwe technologische trends; de uitvoering en resultaten van contracten door HP en zijn klanten, leveranciers en partners; het aanwerven en behouden van medewerkers op sleutelposities; integratie en andere risico’s verbonden aan het combineren van activiteiten en investeringstransacties; de uitvoering, timing en resultaten van herstructureringsplannen, waaronder verwachtingen en veronderstellingen met betrekking tot de kosten en de verwachte voordelen van de implementatie van die plannen; de uitkomst van lopende onderzoeken, claims en geschillen; en andere risico’s die beschreven worden in HP’s jaarverslag op formulier 10-K voor het boekjaar dat eindigde op 31 oktober 2013 en die anderszins beschreven of nu en dan geactualiseerd worden in HP’s verslagen voor de Securities and Exchange Commission in de Verenigde Staten. HP ziet zich niet verplicht en heeft evenmin de intentie om deze toekomstgerichte verklaringen te actualiseren.

© 2014 Hewlett-Packard Development Company, L.P. De informatie in dit document kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De enige garanties voor producten en diensten van HP zijn vastgelegd in de uitdrukkelijke garantiebepalingen die bij dergelijke producten en diensten worden meegeleverd. Niets in dit document mag als aanvullende garantie worden opgevat. HP is niet aansprakelijk voor technische en/of redactionele fouten c.q. weglatingen in dit document.