HP kondigt ADC Reproservice aan als eerste bèta-klant voor de HP PageWide XL 5000 MFP-printer

Nieuwe printer gebruikt HP PageWide Printing-technologie waarmee gebruikers tot wel 30 procent op hun productiekosten besparen(1)

Brussel – HP kondigt vandaag aan dat ADC Reproservice B.V. als eerste bèta-klant de HP PageWide XL 5000 Multifunctionele Printer (MFP) gebruikt om in-house groot formaat-afdrukken te maken. Met de printer verbetert de organisatie tevens zijn productiviteit en workflow.

De HP PageWide XL 5000 MFP print snel en efficiënt in kleur en zwart-wit. Hiermee bespaart de gebruiker tot wel 30 procent op zijn of haar productiekosten.(1) De MFP biedt kleine en middelgrote reprobedrijven en central reprographic departments (CRDs) mid-volume technische documentproductie bij snelheden tot 14 D/A1-size prints per minuut. De printer werd in april aangekondigd en maakt onderdeel uit van het HP PageWide XL Printer portfolio.

‘’Voordat de HP PageWide XL 5000 MFP was geïnstalleerd, outsourceten wij 40 procent van ons werk naar andere branches binnen onze organisatie, omdat de omzet van high-volume en grootformaat kleurenprints niet toereikend was’’, zegt Edwin Junggeburth, productiedirecteur bij ADC Reproservice B.V. ‘’Door het gebruik van de HP PageWide XL 5000 MFP zitten wij qua productiecapaciteit weer op het goede spoor. Het werk wordt niet langer uitbesteed en hierdoor zijn wij onze klanten sneller van dienst.’’

Kostenbesparing door snelheid, productiviteit en eenvoud
Met de HP PageWide XL 5000 MFP, produceert ADC Reproservice technische documenten in kleur en monochroom. Maar ook gedetailleerde infrastructuurtekeningen van overheidsprojecten en GIS-kaarten worden razendsnel uitgeprint. De eerste pagina wordt al in 30 seconden afgedrukt.

‘’Reprografische bedrijven en CRDs hebben snelle en betrouwbare printtechnologie nodig om te voldoen aan de behoeften van hun klanten’’, zegt Ramon Pastor, vicepresident and general manager, Large Format Printing Business HP. ‘De HP PageWide XL 5000 MFP voldoet ruimschoots aan deze eisen. Door lage kosten en de razendsnelle afdrukken van hoge kwaliteit wordt zelfs LED-technologie overtroffen.(2)

Met de HP PageWide XL 5000 MFP kan ADC Reproservice monochrome of gemixte kleuren-sets produceren in de helft van de tijd.(3) Hiermee bespaart het bedrijf 15-20 werkuren in de eerste week van de productie.

“Onze klanten vragen GIS-kaarten en andere technische documenten aan in kleur en zwart-wit. Voorheen maakten wij deze afdrukken op verschillende apparaten. Hierdoor moesten wij de documenten vaak handmatig sorteren. Deze handeling bracht extra kosten met zich mee”, aldus Junggeburth. “Met de HP PageWide 5000 MFP wordt onze productie sneller en goedkoper omdat wij nu één apparaat gebruiken. Ook hopen wij dat we onze huidige LED-apparatuur kunnen ontmantelen, zodat er ruimte ontstaat en onze servicekosten dalen.”

De MFP heeft ook de workflow vereenvoudigd en biedt de mogelijkheid om qua afmeting tot vier verschillende maten media-rollen in te laden. Op deze manier kan het apparaat automatisch switchen en per klus de juiste rol selecteren. De HP PageWide XL 5000 MFP print tegen dezelfde of lagere kosten dan vergelijkbare LED-printers(4) en de printer verbruikt tot wel vijf keer minder energie.(5)

ADC Repro Service verkent nieuwe groeimogelijkheden met het apparaat, zoals point-of-sale-toepassingen, roll-up banners en posters op grootformaat media tot 40 inch breed. HP PageWide XL Pigment Inks bieden verbeterde printkwaliteit afgestemd op nieuwe applicaties, levering van haarscherpe lijnen, fijne details en vloeiende grijswaarden die superieur zijn aan LED prints(2). Bovendien worden donkere zwarttinten, levendige kleuren en vocht- en vervagingsweerstand geleverd, zelfs op ongecoat bondpapier op hoge snelheden.(6)

De HP PageWide XL 5000 Printers serie is naar verwachting vanaf november 2015 beschikbaar in geselecteerde landen.(7)

Investeringsoplossingen voor HP PageWide XL portfolio
Het HP PageWide XL portfolio biedt klanten toegang tot innovatieve printtechnologie en wanneer het bedrijf groeit, een nieuwe reeks aan investeringsoplossingen met drie opties:

• uitstel van betaling voor maximaal 60 dagen;
  • verminderde betalingen voor de eerste zes maanden in lijn met de productie en de productiviteit; of
  • step-up-betalingen in de eerste 12 maanden met een looptijd van 60 maanden.

Deze aanbiedingen zijn beschikbaar voor alle HP Pagewide XL producten.

Meer informative over het HP PageWide XL Printer portfolio is beschikbaar via een online perskit op www.hp.com/go/PageWideXL2015 en op http://www.hp.com/go/PageWideXL5000. Product-video´s en updates zijn beschikbaar via Twitter en YouTube.

Lees het laatste nieuws over HP in de newsroom.

1. Production costs savings based on an HP PageWide XL 5000 Printer compared with a combination of a mid-volume monochrome LED printer and a mid-volume colour production printer (both under $40,000 USD) as of April 2015. Production costs consist of supplies and service costs, printer energy costs, and operator costs. For testing criteria, see hp.com/go/pagewidexlclaims.
  2. For output produced with HP PageWide XL printers and LED printers from different manufacturers and that represent greater than 50% of the annual shipments of LED printers in North America as of 2014 according to IDC. For testing criteria, see hp.com/go/pagewidexlclaims.
  3. Based on internal HP testing on the HP PageWide XL 5000 Printer compared to preparing and printing the job on two different printers (one comparable monochrome mid-volume LED printer for the monochrome pages and one colour printer for the colour pages). For testing criteria, see hp.com/go/pagewidexlclaims.
  4. Based on supplies and service costs. Monochrome technical document printing costs for comparable mid-volume LED printers based on printers for large-format printing of technical documents at speeds between 8 and 13 D/A1 per minute as of April, 2015 which represent more than 80% of the share of mid-volume LED printers in the US and Europe in 2014 according to IDC. Colour technical document printing costs for comparable mid-volume colour printers based on printers capable of printing 4 D/A1 pages per minute or more and under $50,000 USD for large-format printing of technical documents as of April, 2015 and representing more than 80% of the market in the US and Europe in 2014 according to IDC. For testing criteria, see hp.com/go/pagewidexlclaims
  5. Conclusions based on internal HP testing for a specific use scenario. Comparable printers using LED technology based on LED printers capable of printing 8 to 13 D/A1 pages per minute and which represent more than 80% of the share of mid-volume LED printers in the US and Europe according to IDC as of April, 2015. For testing criteria, see hp.com/go/pagewidexlclaims
  6. Compared to prints produced with HP 970/971/980 inks that are fade and moisture resistant per ISO 11798 Permanence and Durability Methods certification. For testing criteria, see hp.com/go/pagewidexlclaims.
  7. Availability will be country dependent and subject to change.
  8. Financing available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries (HPFSC) and its or their affiliates in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Rates are based on customer’s credit rating, financing terms, offering types, equipment type and options. Not all customers may qualify for these rates. Not all services are available in all countries. Other restrictions may apply. HPFSC reserves the right to change or cancel this program at any time without notice.

© 2015 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.