HP kondigt volgende generatie Consumenten PC’s aan

Goed geprijsde hybride portfolio ideaal voor studenten en scholieren

Brussel, 10 juni 2014 – HP kondigt zijn nieuwe windows notebooks en Chromebook aan. De laptops hebben een nieuw design en zijn ontworpen voor zowel zakelijk als privégebruik.

De twee nieuwe 360 graden omklapbare laptops uit de x360 familie, geven klanten de prestaties en mobiliteit die ze willen en nodig hebben. De nieuwe Chromebook is beschikbaar in het wit, heeft een nieuw design en is bedoeld voor klanten die toegang willen tot internet en Google Cloud.

"Klanten hebben duidelijk gemaakt dat ze producten willen waarmee ze kunnen spelen en werken," zegt Pascal Bourguet, Consumer Personal Systems, Printing and Personal Systems, HP EMEA. "Vandaag kondigen we de volgende generatie laptops aan. 2-in-1 PC's en Chromebooks met een mooi design die krachtig en veelzijdigheid zijn voor thuis, achter de schoolbanken en onderweg."

Chromebook & Android-based Notebook

HP breidt ook zijn Chrome- en Android-aanbod uit met de nieuwe HP Chromebook en de HP SlateBook.

De HP SlateBook 14 (Limited Edition) is een slanke, lichtgewicht Android-notebook die klanten toegang geeft tot Android apps en ontworpen is voor gebruiksgemak. De compacte 16 mm-dunne Slatebook is uitgerust met 14-inch (35,5cm) full HD touchscreen en biedt tot negen uur batterijduur. De NVIDIA Tegra® 4 mobiele processor en geïntegreerde GeForce® graphics zorgen voor een goede ervaring, zowel op kantoor, thuis als onderweg.

Nieuwe vormfactoren

HP verbreedt haar aanbod in convertible PC’s met de HP Envy 360 en de HP Pavilion 360. Klanten kunnen hiermee sneller en eenvoudig wisselen tussen een laptop, tablet of tentmodus.

Klanten zoeken naar een prestatiegericht device dat werk en privé optimaal combineert. De HP ENVY x360 voorziet hierin met een krachtige Intel® Core™ processor, 15.6-inch (39,6cm) 10-punts touchscreen en HP Control Zone™ trackpad voor de ultieme Windows 8.1 ervaring. De HP ENVY x360 is ontworpen voor zakelijk gebruik. De scharnier maakt de wissel tussen de laptop-, tent- en tabletmodus eenvoudig mogelijk.

De HP Pavilion x360 is perfect voor klanten die productiviteit en mobiliteit zoeken tegen een scherpe prijs. Met nieuwe Intel processors is de Pavilion x360 in staat de meest veeleisende taken te vervullen en next-generation entertainment te bieden dankzij een 13-inch, 10-punts touchscreen en BeatsAudio™ dual speakers. De Pavilion x360 is verkrijgbaar in een zilveren kleur.

Prijs en beschikbaarheid

• De HP ENVY x360 is beschikbaar in juli vanaf €599,-.
• De HP Pavilion x360 met Intel-processors is beschikbaar in juli vanaf €599,-.
• De HP Chromebook is beschikbaar in juni vanaf €330,-.
• De HP SlateBook is beschikbaar in juli vanaf €399,-.

De foto’s van de nieuwe HP modellen zijn beschikbaar via deze link.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation.

AMD is a trademark of Advanced Micro Devices, Inc.

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended April 30, 2013 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2012.  HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.