HP lanceert HP Helion Rack

HP levert eerste volledig geïntegreerde OpenStack en cloud foundry-based private cloudoplossing

Brussel – Vandaag kondigt HP de HP Helion Rack aan, een nieuwe private cloudoplossing die van te voren geconfigureerd, geïntegreerd en getest is. De HP Helion Rack is een geïntegreerde oplossing van HP servers gebaseerd op OpenStack® en Cloud Foundry® technologie. De private cloudoplossing is zo ontworpen dat IT-afdelingen hun cloudimplementaties kunnen versnellen. HP Helion Rack bespaart kosten voor het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een private cloud door de integratie van cloudmanagementsoftware en een bewezen infrastructuuroplossing.

IT-afdelingen moeten de rol van interne serviceprovider aannemen en krijgen te maken met een toenemende druk om snel en flexibel computing resources te leveren die aan de behoefte van hun organisatie voldoen. Maar vaak missen ze de resources, infrastructuur, vaardigheden of investeringscapaciteit om hieraan te voldoen. Daarnaast ontstaat steeds meer het inzicht dat de applicatieontwikkelaars op de eerste plaats komen, waar zij een simpele toegang moeten krijgen tot een uitgebreide set aan tools en middelen die versnelde applicatieontwikkeling en implementatie mogelijk maken.

HP Helion Rack biedt snelle infrastructuurvoorzieningen voor ontwikkeling en productie workloads. Daarnaast is het geoptimaliseerd voor hostingapplicaties die veilige, compliant en prestatiegerichte infrastructuur nodig hebben. Het biedt een platform voor ontwikkeling, ontwerp en integratie van cloud-native applicaties.

De vraag vanuit de branches en dev/testteams naar snelle levering van flexibele computeresources zet veel IT-afdelingen onder intense druk”, aldus Owen Rogers, Senior Analist, Digital Economics, 451 Research. “Ondanks dat IT-afdelingen deze behoefte begrijpen, hebben ze niet altijd de tijd, resources, infrastructuur of skills die nodig zijn om aan de vraag te voldoen. HP Helion Rack kan het tekort aan cloud- en OpenStacksoftwareskills overbruggen, zodat bedrijven geen vertraging meer hebben met de integratie van de private cloud.”

HP Helion Rack biedt een complete private cloud, met geïntegreerde infrastructure-as-a-service (IaaS) en platform-as-a-service (PaaS) mogelijkheden die cloud-native applicaties ondersteunen. Belangrijkste kenmerken en voordelen zijn:

• Cloudoplossing voor private cloudimplementaties – Geïntegreerde opensource cloudsoftware en standaard hardware versnellen private cloudimplementaties met een platform, ontworpen om de cloudeconomie te optimaliseren.
  • Snelle inzetbaarheid – Bespaar de tijd die het kost om te ontwerpen, testen en af te stemmen met een oplossing die gebouwd is met de beste ervaringen en die vakkundig ter plaatse wordt geïnstalleerd.
  • Vereenvoudigde management – Een gemeenschappelijke software en hardware platformarchitectuur vereenvoudigt ondersteuning, administratie, updates en onderhoud
  • Gemakkelijke schaalbaarheid – Makkelijk om uit te breiden met additionele storage en compute diensten en op te schalen binnen iedere server
  • Workload flexibiliteit – Een flexibele workload infrastructuur stelt klanten in staat om aan hoge prestatie-eisen te voldoen voor low-latency en hoog volume transacties, terwijl ook de veiligheid gemanaged kan worden.
  • Snellere cloud-native applicatieontwikkeling – Makkelijke toegang tot geïntegreerde applicatiediensten als database en messaging services. Ze verhogen de schaalbaarheid en beschikbaarheid van applicaties.
  • Open architectuur – Gebaseerd op OpenStacktechnologie en Cloud Foundrysoftware biedt het flexibiliteit in workload hosting, meervoudige taalopties en framework ondersteuning, management tools en kosten.

Prijs en beschikbaarheid
HP Helion Rack is vanaf april beschikbaar. De prijs varieert per configuratie. HP Helion investment solutions van HP Financial Services biedt klanten flexibiliteit met maandelijkse betalingsopties voor standaard hardware, software en ondersteuning in service configuraties. Voor meer informatie bezoek: hp.com/helion/helionrack

Vervolg persbericht in het Engels

HP Helion Rack, including HP Helion OpenStack, HP Helion Development Platform and HP ProLiant DL servers, is built at the HP factory and arrives at ready for installation by HP experts. It offers HP partners the opportunity to differentiate themselves by meeting customer needs faster with a proven, complete OpenStack technology private cloud solution that also leverages their HP infrastructure expertise. HP partners also provide a strong ecosystem for customers to leverage for support in onboarding cloud services, scaling out the solution, and operating their cloud solution.

“Our clients are looking to reap the full business value of an investment in an OpenStack private cloud solution,” said Chris Saso, Executive Vice President of Technology, Dasher Technologies, Inc. “A certified, pre-tested and preconfigured solution like the HP Helion Rack streamlines deployment and reduces risk so that Dasher can help our clients begin using their HP OpenStack private cloud quickly and confidently.”

“Enterprise customers are asking for private clouds that meet their security, reliability and performance requirements, while also providing the openness, flexibility and fast time-to-value they require”, said Bill Hilf, senior vice president of product management, HP Helion. “HP Helion Rack offers an enterprise class private cloud solution with integrated application lifecycle management, giving organizations the simplified cloud experience they want, with the control and performance they need.”