HP leidt branche naar nieuwe methoden voor cyberbeveiliging

Nieuw HP Security aanbod legt focus op beveiliging van interacties tussen gebruikers, applicaties en data

Brussel – Vandaag onthult HP een nieuw securityaanbod om organisaties de “New School of Cyber Defense” te laten omarmen. Het nieuwe aanbod beschermt de interacties tussen gebruikers, applicaties en data zodat bedrijven en organisaties veilig kunnen groeien en innoveren. Omdat informatie van datacenters naar de cloud en persoonlijke toestellen gaat, is veiligheid bij iedere stap van belang. De nieuwe HP Security producten en services geven hier gehoor aan met de beveiliging van gedragsanalyses, cloudtoegangsbeveiliging, reputatieanalyses van mobiele applicaties, kennisdeling omtrent contextuele dreigingen en reacties op incidenten.

Wereldwijd spendeerden organisaties $77 miljard aan cyberbeveiliging in 2014,1 terwijl het aantal succesvolle aanvallen met 25 procent steeg.2 Aanvallers ontwikkelen voortdurend nieuwe methodes, terwijl bedrijven hun manier van zaken doen ook steeds vernieuwen. Desondanks wordt bij de huidige benadering de interactie tussen gebruikers, applicaties en data niet goed genoeg beschermd.

Dit betekent dat er een nieuwe benadering van cyberbeveiliging nodig is. Gebouwd op beveiligingsfundamenten als het monitoren van gebeurtenissen en het beveiligen van de perimeter (buitenrand), moeten organisaties hun focus leggen op het meest cruciale: de interactie tussen gebruikers, applicaties en de data die gevoelige informatie meedragen. Dit is precies waar cyberaanvallers naar op zoek zijn.

De ouderwetse benadering van cybersecurity is gefocust op het beveiligen van de buitenkant, maar vanwege de huidige datagedreven organisaties gaat security veel verder dan die vier muren. Organisaties moeten beschermd worden tegen cyberdreigingen, ongeacht waar die zich bevinden”, aldus Art Gilliland, Senior Vice President en General Manager van HP Security. “We moeten onszelf uitdagen om nieuwe denkmethodes te omarmen die verder gaan dan de beveiliging van de infrastructuur. Dit om de belangrijkste onderdelen te beschermen – de interacties tussen data, applicaties en gebruikers die gezamenlijk de motor zijn van organisaties en versnelde groei.”

Tackelen van interne dreigingen door gedragsanalyses
Vandaag kondigt HP een nieuw aanbod aan dat bedrijven inzicht geeft in gebruikersgedrag. Op een simpele en efficiënte manier worden kwaadaardige gebruikers gedetecteerd. Dankzij een samenwerking met Securonix, een security analyse bedrijf, wordt een product geleverd dat de “interne vijand” traceert en identificeert zonder dat dit ten koste gaat van het gebruikersgemak. HP ArcSight User Behavior Analytics (UBA) maakt gebruik van gedragsdata gegenereerd door gebruikers in een breder netwerk. Hierdoor kunnen kennis en gebeurtenissen gedeeld worden, waardoor de meest complexe dreigingen gedetecteerd worden.

Uitbreiden van Cloud Data-Centric Security
Vandaag kondigt HP een nieuw cloud toegang securityplatform aan, als aanvulling op de bestaande HP Atalla Cloud Security Portfolio. Hiermee breidt het zijn leiderschap in datacentrale beveiliging uit. Het nieuwe HP Cloud Access Security Protection platform biedt ‘grenzeloze’ bescherming van alle data. Dit is in samenwerking met Adallom (cloud toegangsbeveiliging) om cloud security monitoring, governance en controlecapaciteiten te verbeteren voor HP afnemers. Het platform integreert HP’s bestaande reeks van data security producten, inclusief HP Atalla Information Protection and Control (IPC), een security oplossing die automatisch bestanden versleutelt, terwijl informatie in en uit de cloud verplaatst wordt.

Meer informatie over HP Enterprise Security Products is te vinden op www.hpenterprisesecurity.com.

- vervolg persbericht in het Engels -

Empowering BYOD through Mobile Application Protection
HP today announced a new offering to help its customers manage their Bring-Your-Own-Device (BYOD) policies more intelligently by providing a fully-integrated mobile application reputation database within the HP Fortify on Demand cloud-based portal. To further protect the interactions between users, data and the applications, all HP Fortify on Demand customers can now request free reputation and behavioral analysis of company-owned applications or those found in major app stores worldwide.

Going Beyond Threat Intelligence Sharing
Perhaps one of the best weapons in a company’s security defense arsenal is collaboration. Because information sharing is intrinsic to a comprehensive security strategy, HP Security has developed HP Threat Central, which is now generally available for all customers. Delivering automated and open sharing of information, HP Threat Central offers contextual analysis of information, prioritization of security data and identification of results that will allow organizations to take action.  In addition to value-added intelligence, analysis of underground forums and threat actor profiling from HP Security Research, HP Security is also working to augment the HP Threat Central service with intelligence feeds from a network of companies, including AlienVault and Crowdstrike.

Addressing Incident Response and Advanced Threat Detection
HP Security is focused on building a comprehensive set of best-in-class security offerings to deliver unparalleled global access to a comprehensive suite of security remediation services. In line with this mission, HP Security and FireEye today announced a partnership that will deliver incident response offerings and develop an industry standard reference architecture providing customers with a blueprint for advanced threat protection services and incident response capabilities.

This partnership offers customers choice, and supports HP’s overall strategy to deliver world class security capabilities. These capabilities draw on investments in industry-leading solutions from HP ArcSight, HP Atalla, HP Fortify, HP TippingPoint and HP Security Voltage along with partnerships with industry-leaders such as Adallom, Securonix and Trend Micro. Together, these solutions help customers address security strategies in line with the “New School of Cyber Defense”.

To hear more about the “New School of Cyber Defense”, attend Gilliland’s keynote presentation on the main stage at the RSA Conference 2015 Conference on
Wednesday, April 22, 3:05 p.m. PT. Additional information about
HP Security solutions is available at HP booth No. 3403 at the conference.  Keep up with RSA Conference happenings by following the hashtag #RSAC and follow @HPsecurity.

About HP Security

HP enables organizations to take a proactive approach to security, disrupting the life cycle of an attack through prevention and real-time threat detection. With market-leading products, services and innovative research, HP Security brings a global network of security operations centers and more than 5,000 IT security experts to help customers strengthen their security posture to minimize risk and incident impact.

Join HP Software on Linkedin and follow @HPSoftware on Twitter. To learn more about HP Enterprise Security products and services on Twitter, please follow @HPSecurity and join HP Enterprise Security on Linkedin.

HP’s annual enterprise security user conference, HP Protect, takes place September 1-4 in Washington, D.C.