HP levert Flash Storage prestaties en efficiëntie zonder Rip-and-Replace complexiteit

Vereenvoudigde overgang naar Flash met gratis assessment tools, hogere werksnelheden voor de volledige HP 3PAR StoreServ Storage serie

Brussel, 19 november 2014 – HP kondigt vandaag een aantal verbeteringen aan voor het HP 3PAR StoreServ Storage portfolio. Klanten kunnen hiermee gebruik maken van de prestaties en efficiëntievoordelen van op flash gebaseerde capaciteit met behoud van de huidige investeringen in de IT-infrastructuur.

Nu de prijs van gebruiksvriendelijke flash opslagcapaciteit gelijk is aan die van high-performance spinning disk drives, willen klanten flash gebruiken om de snelheid en flexibiliteit van gangbare toepassingen te versnellen. Om huidige investeringen te beschermen moeten organisaties toegang hebben tot de prestatiewinst en operationele besparingen van flash-opslag zonder de complexiteit en de kosten van het volledig vervangen van de bestaande infrastructuur.

Om aan deze vraag te voldoen verlaagt HP de kosten van flash storage met de beschikbaarheid van HP 3PAR Thin Deduplication software voor de flash/SSD tiers op alle nieuwe en bestaande HP 3PAR StoreServ 7000 en 10000 modellen. Thin Deduplicatie zorgt ervoor dat de bruikbare capaciteit van de systemen flink verhoogd wordt. Daarnaast winnen alle HP 3PAR StoreServ systemen aan applicatie acceleratie zonder aanvullende hardware en software licenties door de nieuwe 3PAR Adaptive Flash Cache en Express Write mogelijkheden.

Om klanten zo snel mogelijk te laten profiteren van de nieuwe mogelijkheden en te helpen bij het bepalen van de meest efficiënte en risico beperkende route naar flash opslag heeft HP ook de 3PAR Flash Advisor toolset geïntroduceerd. Deze toolset maakt gebruik van diepgaande analyses en rapportages. Dit helpt klanten te bepalen hoe zij flash-opslag het beste kunnen inzetten om de efficiëntie te verhogen, service te verbeteren en kosten te verlagen.

Klanten die SAP® oplossingen moderniseren kunnen ook gebruik maken van een nieuwe op maat gemaakte configuratie voor SAP HANA® data center integratie. Deze omvat ook de HP 3PAR StoreServ all flash-arrays.

"Nu steeds meer klanten kijken naar op flash-gebaseerde opslag voor betere prestaties tegen lagere operationele kosten, moeten ze manieren vinden om dit te doen zonder onderbreking terwijl hun huidige investeringen worden beschermd", zegt David Scott, senior vice president en general manager, HP Storage. "Door de beschikbaarheid van all-flash voordelen voor alle hybride storagemodellen met een SSD, maakt HP 3PAR StoreServ Storage het mogelijk flash prestaties te bereiken zonder extra hardware aan te schaffen."

Versnel zakelijke applicaties en verbeter responstijden

Twee nieuwe software innovaties verbeteren de prestaties van applicaties zonder wijzigingen in de hardware. Dit geldt ook voor transactionele toepassingen zoals online transaction processing (OLTP) en databases, dankzij de random lees acceleratie met Adaptive Flash Cache en schrijfacceleratie met Express Writes technologie.

Een nieuwe standaard functie van het HP 3PAR–besturingssysteem, Adaptive Flash Cache, gebruikt flashcapaciteit om het storage systeem cache selectief of voor de hele array uit te breiden. Deze functie stelt klanten in staat om applicaties te versnellen door het toevoegen van SSD's aan de HP 3PAR StoreServ reeks waardoor een complete vervanging overbodig is. Adaptive Flash Cache kan de snelheid waarmee gegevens kunnen worden gelezen van een schijf verdubbelen, en vermindert de responstijd met wel 70 procent door het gebruik van SSD capaciteit. (1)

Daarnaast maakt het 3PAR OS het mogelijk gelijktijdig gebruik te maken van zowel Adaptive Flash Cache en Adaptive Optimization sub-LUN tiering om kostenbesparingen en betere prestaties te realiseren met HP 3PAR StoreServ Storage. Adaptive Optimization verlaagt de kosten voor gelijkwaardige prestaties. Adaptive Flash Cache levert snellere responstijden op gegevens die worden gelezen van een capaciteitsopslag tier (cold tier).

HP 3PAR Express Writes is tevens een standaard functie van het HP 3PAR OS. Deze functie geeft HP 3PAR StoreServ Storage klanten een performance boost zonder aanpassingen in de hardware omdat de storage schrijfresponstijden met 10 procent worden verlaagd waardoor de totale schrijfprestaties worden vergroot. (2)

Vergroot bruikbare flash capaciteit en verbeter de inzicht in data

HP 3PAR Thin Deduplication software is nu beschikbaar voor alle SSD tiers op alle HP 3PAR StoreServ Storage modellen. Voor klanten die een overstap naar flash binnen hun bestaande infrastructuur overwegen biedt HP 3PAR Flash Advisor. Dit is een gratis ingebouwde toolset die inzicht geeft in HP 3PAR StoreServ Storage systemen voor optimale flash investeringen, nu en in de toekomst. De Flash Advisor toolset biedt klanten:

·         Intelligente kostenverlaging dankzij applicatie data-analyse en selectieve toepassing van Inline 3PAR Thin Deduplication en Inline Selective Deduplication voor optimale prestaties en efficiëntie.

·         Vergroot bruikbare ruimte, online en zonder onderbrekingen. Dankzij het terugwinnen van flashcapaciteit met gedupliceerde data binnen een bestaande thin of fully provisioned volumes met HP 3PAR Dynamic Optimization.

·         Versnel lees-intensieve applicaties dankzij een analyse van lees- en schrijfratio’s per storage volume en het identificeren van geschikte volumes met 3PAR Adaptive Flash Cache.

·         Passende investeringen dankzij het vaststellen van de juiste hoeveelheid flash voor de ondersteuning van “hot data” dankzij HP 3PAR Adaptive Optimization voor sub-LUN tiering.

Voorkom beperkingen met all-flash arrays gecertificeerd door SAP als enterprise storage-oplossing voor SAP HANA

HP behoudt haar leiderschap dankzij het certificeren van de HP 3PAR StoreServ 7200 All-flash Starter Kit en een all-flash HP 3PAR StoreServ 7400 configuratie. Deze All-flash systemen bieden met hun zeer hoge opslagdichtheid een oplossing voor de traditionele SAP HANA storage omgevingen die vaak met ruimte- en stroombeperkingen te maken hebben.

HP 3PAR StoreServ all-flash arrays bieden klanten een betaalbaar, schaalbaar alternatief voor traditionele schijven voor omgevingen voor SAP HANA tailored data center integration. Tot op heden heeft HP alle HP 3PAR StoreServ Storage modellen gecertificeerd als enterprise storage oplossing voor SAP HANA, veelal met configuraties die schaalbaarheid vergroten met veel minder schijven dan voorgaande configuraties. HP heeft ook een ENERGY STAR certificering ontvangen voor de HP 3PAR StoreServ 7200 en 7400 arrays onder de Data Center Storage Specification Version 1.0.

Prijzen en beschikbaarheid(5)

·         HP 3PAR Flash Advisor, Adaptive Flash Cache en Express Writes zijn nu gratis beschikbaar als onderdeel van 3PAR Operating System (OS) versie 3.2.1 of hoger. Bestaande klanten met lopende onderhoudscontracten kunnen gratis upgraden naar 3PAR OS 3.2.1 of hoger.

·         HP 3PAR Thin Deduplication, Thin Clones en bijbehorende Flash Advisor elementen zijn nu gratis verkrijgbaar voor SSD/flash tiers als onderdeel van 3PAR OS versie 3.2.1 MU1. Bestaande klanten met lopende onderhoudscontracten kunnen gratis upgraden naar 3PAR OS versie 3.2.1 MU1.

·         HP 3PAR Dynamic Optimization is licentie software en is ook beschikbaar als onderdeel van de HP 3PAR Data Optimization Software Suite.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

(1) Based on HP performance testing on an average configuration with 100% random reads at 8K block size.

(2) Based on HP internal testing and measurements with initial customer engagements.

(3) Based on publically available information, November 2014 .

(4) Based on publically available information comparing the use of 3PAR StoreServ 7450 with SSDs and the EMC VNX7600 array configured with HDDs for a four-HANA server node, scale-up configuration.

(5) U.S. list prices where indicated. Actual prices may vary.

This news advisory contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended April 30, 2013 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2013. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2014 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

SAP, SAP HANA and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP SE (or an SAP affiliate company) in Germany and other countries. See http://www.sap.com/corporate-en/legal/copyright/index.epx for additional trademark