HP levert high-end notebooks en workstations voor werknemers van nu

Vernieuwend portfolio bevat 's werelds dunste zakelijke en mobiele workstations met toonaangevende beveiligingsfuncties

News highlights:

• De HP EliteBook 800 serie – beschikt over HP’s nieuwste beveiligingsfuncties en samenwerkingstools om productiviteit op de werkplek te verhogen
  • HP ZBook 14u en 15u zijn 's werelds eerste mobiele workstations met geïntegreerde[1] privacyschermen; HP ZBook 14u is 's werelds dunste mobiele workstation[2]
  • HP Endpoint Security-oplossingen versterken de leidende positie van het HP Elite portfolio met 's werelds meest veilige pc's en mobiele workstations[3]
  • Nieuwe HP Thunderbolt ™ Dock G2 is 's werelds eerste Thunderbolt™ -dock met oplossingen voor audioconferenties[4]
  • Ontwerpen en afbeeldingen zijn helder en gedetailleerd op HP’s eerste 4K EliteDisplay[5] en het HP’s grootste 4K Z Display[6]

HP Inc. onthult vandaag een reeks nieuwe apparaten, beeldschermen en accessoires voor de moderne werknemer, waaronder de introductie van verschillende bekroonde premiumfuncties voor HP’s bestverkochte grootzakelijke pc, de HP EliteBook 800-serie en HP ZBook 14u / 15u mobiele workstations. In combinatie met de geheel nieuwe HP Thunderbolt ™ Dock G2 en uitgebreide portfolio van vier nieuwe HP 4K-schermen leveren de apparaten krachtige innovatie en premium-ervaringen.

"Het spel is veranderd en standaard bedrijfsworkstations voldoen niet meer aan de behoeften van de werknemers van de toekomst, met name onder Gen X tot Gen Z-professionals", zegt Benoit Bonnafy, vicepresident van Business Personal Systems EMEA, HP Inc. "Ons nieuwste EliteBook- en ZBook-aanbod stellen nieuwe normen voor ontwerp, prestaties en functionaliteit. Of het nu de dunste apparaten zijn of de beste beveiligingsfuncties in de branche, HP herdefinieert de commerciële pc-ervaring voor de moderne werknemer. "

Insights-gedreven innovatie

Modern werkstructuren vereisen meer flexibiliteit in waar en hoe het werk wordt gedaan. Tweeënzestig procent van de mensen werkt op meer dan één locatie[7] en 81 procent werkt tijdens hun vrije tijd.[8] Dit illustreert de behoefte aan apparaten die naadloos verbinding kunnen maken, altijd en overal.

Omdat grenzen rond traditionele werkplekken verdwijnen, wordt beveiliging nog belangrijker. Bijna 70 procent van de organisaties heeft verdachte zaken op laptops gemeld in de afgelopen 24 maanden.[9] Dit toont aan dat er behoefte is aan beveiligingsfuncties die zorgen voor constante bescherming en veerkracht in geval van cyberaanvallen. Tegelijkertijd neemt de behoefte aan innovatieve tools toe naarmate werknemers meer samenwerken en zich minder vaak op dezelfde locatie bevinden. De pc staat centraal in deze verschuiving, met laptops als het meest gebruikte apparaat tijdens vergaderingen en bij conference calls.[10]

Premium ontwerp en ervaringen

De vandaag aangekondigde apparaten hebben elk het premium aluminium HP-design dat voorheen alleen beschikbaar was voor de HP EliteBook 1000-serie. Daarnaast beschikt de serie over een zakelijke notebook met een ultra helder scherm dat zich automatisch aanpast aan veranderende lichtomstandigheden.[11] Een functie die ook beschikbaar is op de ZBook 14u / 15u.

Duurzaamheid en langdurig gebruik gaan hand in hand, omdat steeds meer bedrijven hun hardware-investeringen willen maximaliseren en hun impact op het milieu willen minimaliseren. De EliteBook 800-serie en de ZBook 14u / 15u hebben de MIL-STD-810G-test[12] doorstaan ​​en zijn nog makkelijker te onderhouden dan eerdere generaties. De ZBook 14u / 15u hebben beide een toonaangevend langdurige levensduur voor zowel de dunne en lichte 14 en 15-inch factor, gezien ze twee extra MIL-STD-tests doorbrachten waarin getest werd met crashgevaarschokken in de onvoorspelbare omstandigheden van technische omgevingen. De apparaten in deze opstelling zijn ENERGY STAR®-gecertificeerd en EPEAT® Gold-geregistreerd[13], wat de inzet van HP in duurzaamheid weerspiegelt.

De EliteBook 800-serie notebook en de ZBook 14u / 15u beschikken over extra microfoon met ruisonderdrukking.[14] Al deze apparaten worden geleverd met het HP Premium Collaboration-toetsenbord met ingebouwde toetsen om Skype of Jabber oproepen eenvoudig en direct vanaf het toetsenbord te bedienen en met HP PhoneWise, de enige Windows-oplossing om gesprekken en smsjes direct vanaf iOS- en Android ™smartphones op de pc te kunnen aannemen en bekijken.[15]

Nieuwe pc's en workstations bevatten:

De HP EliteBook 800-serie beschikt als eerste zakelijke HP notebooks over de 8ste generatie Intel® Core ™ vPro ™ -processors, met een batterijlevensduur van maximaal 14 uur en HP Fast Charge mogelijkheden om tot 50 procent van de batterij in slechts 30 minuten te laden[16]

• De HP EliteBook 830 G5 vervangt de vorige HP EliteBook 820 G4 met een 13-inch scherm in een 12-inch notebookprofiel;
  • De HP EliteBook 840 G5 is 's werelds dunste zakelijke 14-inch notebook met 8ste generatie Intel® Core ™ -processors en discrete grafische kaart.[17]

De HP ZBook 14u / 15u mobiele workstations zijn nu voorzien van de populaire HP Sure View oplossing voor optimale gebruikers- en gegevensprivacy en zijn 's werelds eerste mobiele workstations met een geïntegreerd privacyscherm. Beide mobiele workstations zijn beschikbaar met de 8ste generatie Intel® Core ™ Quad Core-processoren met vPro ™ -technologie en AMD Radeon ™ Pro-graphics voor snelle en betrouwbare prestaties en 24/7 workloads, met meer dan 24 ISV-certificeringen voor CAD- en ontwerptoepassingen en andere professionele toepassingen.

• De HP ZBook 14u G5 is 's werelds dunste workstation[18] met slechts 17,9 mm en weegt maar 1,48 Kg.[19] Het indrukwekkende ontwerp van de ZBook 14u is 28 procent dunner dan de vorige generatie en bevat een optioneel 4K touchscherm met anti-reflecterende technologie, ideaal voor technische professionals onderweg;
  • De onlangs vernieuwde HP ZBook 15u G5 beschikt ook over Intel® Core™ i5 en i7 Quad Core-processoren[20] met vPro-technologie, AMD Radeon™ Pro 3D Graphics voor verbeterde prestaties en betrouwbaarheid. Daarnaast bevat het tot 2 TB geheugenopslag middels de HP Z Turbo Drive-hogesnelheids SSD’s. HP adviseert de gebruiker middels de HP Performance Advisor over de meest optimale configuratie, compatibiliteit en prestaties.

HP Thunderbolt ™ Dock G2 en 4K-schermen:

• De nieuwe HP Thunderbolt™ Dock G2 is 's werelds meest veelzijdige Thunderbolt™ -dock.[21] Het innovatieve ontwerp biedt gebruikers een schone en functionele werkruimte terwijl IT-ondersteuning voor elke HP (of niet-HP) notebook voor apparaten met Thunderbolt™ en USB-C™ mogelijk is. Dit compacte dock biedt stroom en kan twee 4K-schermen ondersteunen. De eerste Thunderbolt™ dock met een optionele audioconferentiemodule beschikt over een enkel snoer en is ideaal voor gesloten kantoren, kleine vergaderruimten of focusruimten.[22]
  • Koppel de dock aan de 4K-schermen van HP voor multitasking met duidelijke, heldere inhoud en toepassingen.
  • De HP EliteDisplay S270n is het eerste 4K HP EliteDisplay dat video en gegevens kan verwerken en tot 60W stroom naar de pc kan sturen met slechts één USB-C™ kabelverbinding.
  • Ingenieurs en ontwerpers hebben consistente kleurkalibratie nodig daarom zijn de nieuwe HP Z27 en HP Z32 fabriekskleuren gekalibreerd om te voldoen aan de eisen van de unieke workloads van deze gebruikers. De HP Z43, het grootste 4K-scherm van HP, is bedoeld voor gebruikers die een groter scherm nodig hebben. Alle drie de 4k HP Z-beeldschermen bieden 10-bits kleuren, zodat gebruikers meer dan 1 miljard kleuren kunnen bekijken, miljoenen meer dan standaard 6-bits of 8-bits schermen. Bovendien biedt elk van de nieuwe 4K Z-beeldschermen een USB-C™, een verbinding die niet alleen video en gegevens verbindt, maar ook 65W aan voeding naar de pc levert.

Toonaangevende beveiliging

Omdat beveiliging een prioriteit blijft voor bedrijven en gebruikers, wordt het kiezen van de juiste pc-hardware steeds meer een beveiligingsbeslissing. Daarom ontwerpt HP zijn EliteBooks en ZBooks nu met nog meer beveiligings- en beheerfuncties om de bedreigingen van vandaag de dag te bestrijden.

Samen met HP Sure View, HP Sure Click, Windows Hello, optionele privacycamera en HP Multi-Factor Authenticate[23], is ook de HP Endpoint Security Controller inbegrepen. Deze ingebouwde hardwarecontroller maakt deel uit van de ingebouwde beveiligingsoplossing van HP die het BIOS, het besturingssysteem en kritieke applicaties in het geval van een aanval monitort, beveiligt en herstelt. Deze unieke fysiek geïsoleerde cryptografisch beveiligde chip maakt het volgende mogelijk:

HP Sure Start Gen 4: de vorige generatie HP Sure Start beschermde zowel het BIOS als de kopie van het BIOS in het systeemgeheugen; de vernieuwde Gen 4 versie biedt verbeterde codering voor een nog betere bescherming van het apparaat en monitort nu ook  firmware van derden, voor bijvoorbeeld subcomponenten in het systeem.[24]

• HP Sure Run: monitort en bewaakt de belangrijkste kritieke processen en applicaties zoals bijvoorbeeld de antivirusscanner en de firewall van het besturingssysteem, aangestuurd door de Endpoint Security Controller. Het zorgt ervoor dat deze kritieke processen blijven draaien en worden –wanneer nodig- hardwarematig gedwongen en geautomatiseerd opnieuw opgestart. Bij een interventie worden de gebruiker en de IT op de hoogte gesteld.[25]

• HP Sure Recover: biedt een beveiligd, geautomatiseerd, software-imageherstel met alleen een internetverbinding aangestuurd vanuit de Endpoint Security Controller. Zonder de hulp van IT kunnen werknemers een pc opnieuw een fabrieksherstel geven met een eigen image van het bedrijf of een laatste besturingssysteemversie vanuit HP, zelfs als de volledige harde schijf gewist is. Dit vervangt de traditionele manier van fabrieksherstel middels een aparte partitie.[26]

"Beveiliging is constant in ontwikkeling - een gebied waar niemand kan beweren dat ze de beveiliging al onder handen hebben genomen en hoe een pc-OEM die beveiliging benadert de hoogste prioriteit moet hebben als een bedrijf een aankoopbeslissing neemt", zegt Patrick Moorhead, principal analist, Moor Insights & Strategie. "Ik juich de benadering van HP ten aanzien van eindpuntbeveiliging en de inzet voor hardwarebeveiliging toe, omdat beveiliging een belangrijke overweging moet zijn voor iedereen die een pc wil aanschaffen."

Beschikbaarheid:

• De HP EliteBook 830 G5 zal naar verwachting in februari beschikbaar zijn.

• De HP EliteBook 840 G5 zal naar verwachting in februari beschikbaar zijn.

• De HP EliteBook 850 G5 zal naar verwachting in februari beschikbaar zijn.

• De HP ZBook 14u G5 zal naar verwachting in februari beschikbaar zijn.

• De HP ZBook 15u G5 zal naar verwachting in februari beschikbaar zijn.

• De HP Elite Thunderbolt Dock G2 zal naar verwachting in mei beschikbaar zijn.

• De HP EliteDisplay S270n is nu beschikbaar.

• De HP Z27 zal in april beschikbaar zijn.

• De HP Z32 is nu beschikbaar.

[1] Based on currently available, in market mobile workstations as of January 25, 2018 having physically embedded hardware based privacy screen. HP Sure View is optional and must be configured at the factory.

[2] Based on HP’s internal analysis of hinge height of ISV certified mobile workstations as of January 25, 2018.

[3] Based on HP’s unique and comprehensive security capabilities at no additional cost and HP Manageability Integration Kit’s management of every aspect of a PC including hardware, BIOS and software management using Microsoft System Center Configuration Manager among vendors with >1M unit annual sales as of November 2016 on HP Elite PCs with 7th Gen and higher Intel® Core® Processors, Intel® integrated graphics, and Intel® WLAN.

[4] Based on Thunderbolt™ docking devices that provide charging and port replication to a host notebook PC having integrated speaker(s), microphone(s) and conferencing control buttons as of January 16, 2018. Requires optional HP TB Dock Audio Module.

[5] As of February 7, 2018.

[6] As of February 7, 2018.

[7] HP, Quantitative Research with WW End Users, 2015

[8] C Space Primary Proprietary Research with online communities, 2015.

[9] SANS 2016 Endpoint Security Survey.

[10] C Space Primary Proprietary Research with online communities, 2015.

[11] Based on notebooks supporting a display panel with 400 nit or higher brightness and an ambient light sensor that automatically adjusts display brightness having preinstalled encryption, authentication, malware protection and BIOS-level protection, passing MIL-STD 810G tests with optional docking incorporating power delivery as of January 2017

[12] MIL-STD-810G testing is not intended to demonstrate fitness of U.S. Department of Defense (DoD) contract requirements or for military use. Test results are not a guarantee of future performance under these test conditions. Accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack.

[13] EPEAT® registered where applicable. EPEAT registration varies by country. See www.epeat.net for registration status by country. Search keyword generator on HP’s 3rd party option store for solar generator accessories at www.hp.com/go/options

[14] Based on business notebooks with both user-facing and world-facing noise cancelling microphones, as of January 17, 2018, having preinstalled encryption, authentication, malware protection and BIOS-level protection, passing MIL-STD 810G tests with optional docking incorporating power delivery.

[15] As of September 2017.

[16] Recharges the battery up to 50 percent within 30 minutes when the system is off or in standby mode. Power adapter with a minimum capacity of 65 watts is required. After charging has reached 50 percent capacity, charging will return to normal. Charging time may vary +/-10% due to System tolerance.

[17] Based on notebooks having preinstalled encryption, authentication, malware protection and BIOS-level protection, passing MIL-STD 810G tests with optional docking incorporating power delivery as of January 2017

[18] Based on HP’s internal analysis of hinge height of ISV certified mobile workstations as of January 25, 2018. Disclose: Weight will vary by configuration.

[19] Disclose: Weight will vary by configuration.

[20] Multicore is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering, branding and/or naming is not a measurement of higher performance.

[21] Based on Thunderbolt™ docks that support USB-C™ charging, video and the ability to deliver power to notebooks that require up to 200W power.

[22] Based on Thunderbolt™ docking devices that provide charging and port replication to a host notebook PC having integrated speakers(s), microphone(s), and conferencing control buttons as of January 16, 2018. Requires optional HP TB Dock Audio Module.

[23] HP Multi Factor Authenticate requires 7th Generation Intel® Core™ processor, Intel® integrated graphics, and Intel® WLAN

[24] Disclose: HP Sure Start Gen4 is available on HP Elite equipped with Intel® 8th generation processors.

[25] HP Sure Run – HP Sure Run is available on HP Elite products equipped with Intel® 8th generation processors.

[26] HP Sure Recover– HP Sure Recover is available on HP Elite PCs with 8th generation Intel® or AMD processors and requires an open, wired network connection. You must back up important files, data, photos, videos, etc. before using HP Sure Recover to avoid loss of data.