HP levert nieuwe producten en services voor VMware omgeving

Nieuwe programma’s, producten en oplossingen vereenvoudigen en automatiseren IT omgevingen van desktop tot datacenter waardoor applicaties sneller geïmplementeerd worden

Brussel – HP biedt nieuwe oplossingen aan zodat bedrijven alles uit hun Vmware-omgeving kunnen halen. Dat maakt het technologieconcern bekend op VMworld® 2015. De oplossingen zorgen voor snellere implementatie en een grotere ROI (return on investment). De nieuwe producten en services zijn de nieuwste innovaties voor VMware vSphere; eerder deze maand werden nieuwe hyperconverged- en all-flash storagesystemen al aangekondigd voor VMware vSphere.

Op basis van de 15 jarige relatie met VMware kondigt HP aan:

• Een uitbreiding van de wereldwijde en jarenlange server OEM relatie die HP de mogelijkheid biedt om VMware NSX™ te verkopen. Hiermee kunnen gebruikers sneller en makkelijker applicaties inzetten en hun datacenter netwerkstructuur automatiseren. Tot slot wordt de beveiliging verbeterd.
  • De eerste computing oplossingen voor eindgebruikers, voorzien van de hoogste grafische virtualisatie opties op gebied van dichtheid.
  • Een nieuwe Converged Architecture. Deze wordt geleverd als een geïntegreerde stack met keuze uit gecertificeerde channel partners. Gebruikers besparen hierdoor de nodige tijd en middelen.
  • Nieuwe HP Software-defined Compute Services voor VMware oplossingen, Network Virtualization Services voor VMware NSX, Client Virtualization Services en Education Services voor VMware. Hierdoor kunnen organisaties beter reageren op de veranderende bedrijfsdynamiek, met als basis een veilige en stabiele omgeving.

De aankondigingen breiden de langdurige relatie tussen VMWare en HP verder uit. Het vereenvoudigt de implementatie van het software defined datacenter en de cloudomgevingen,” aldus Antonio Neri, Executive Vice President en General Manager van HP Enterprise Group. “Deze producten, services, oplossingen en architecturen bieden gebruikers de bouwstenen om naar een hybride infrastructuur te transformeren. Apps en workloads krijgen nog meer kracht en efficiëntie, zodat bedrijven optimaal kunnen draaien.”

Beschikbaarheid

• HP FlexFabric 5930 direct certificaten met VMware NSX en SDN federatie certificatie is later in het vierde kwartaal van dit jaar beschikbaar.
  • De computingoplossingen voor eindgebruikers met VMware Horizon 6.1 en NVIDIA GRID en de nieuwe HP Converged Architecture 700 met VMware vSphere en VMware vRealize Operations is later in het vierde kwartaal van dit jaar beschikbaar.
  • De Software-defined Compute Services, HP Client Virtualization Services, HP Network Virtualization ondersteunen services voor HP-VMWare NSX en HP Education Services voor VMware vSphere 6 zijn vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar.
  • De HP Network Virtualization consultservices voor HP-VMware NSX zijn verkrijgbaar in januari 2016.

Meer informatie is verkrijgbaar via www.hp.com/go/services.

Vervolg persbericht in het Engels

HP, VMware Expand Global Server OEM Agreement to Accelerate Network Virtualization Adoption
HP and VMware are also announcing the industry’s first global sales, support and go-to-market agreement for the VMware NSX™ network virtualization platform to help customers accelerate the deployment of new high-performing applications, simplify data center fabric and operations and improve security.  This agreement builds upon the previously announced HP-VMware NSX™ networking solution and includes a complete, end-to-end network virtualization consulting and support capabilities.

In addition, HP’s hardware L2 Gateway solution, based on HP FlexFabric 5930 switch OVSDB and VMware NSX integration, as well as the industry’s first jointly developed federated HP software-defined networking and VMware NSX network virtualization solution enabling seamless integration of physical and virtual data center infrastructure, will attain VMware certification.

“The software-defined data center enables companies to evolve beyond hardware-centric architectures to create an automated, easy to manage hybrid cloud platform that can meet the demands of both traditional and emerging cloud-native applications,” said Carl Eschenbach, president and chief operating officer, VMware. “VMware and HP continue to help our mutual customers drive innovation with greater speed and scale.”

New Virtual Desktop Infrastructure Solutions Deliver Unprecedented Density, Performance
To enhance the value of workplace productivity, HP is introducing more flexibility and choices of end-user computing solutions with VMware Horizon® 6.1 and NVIDIA GRID to deliver the broadest choice and highest density graphics virtualization options in the industry.

Powered by HP OneView, the new system gives customers a single management interface. Optimized for VDI use cases, these solutions provide variable, full lifecycle support options and open interoperability with third party top-of-rack networking switches and hypervisors from leading vendors.

These end-user computing solutions can support up to 3,500 users and are fully tested to run desktop virtualization applications at optimal performance, helping customers reduce provisioning time, cost, setup and installation errors. Each solution has the flexibility to be built and delivered directly from HP or by a certified channel partner aligned to the specific needs of the customer’s data center, freeing up time and resources.

Transforming to a Hybrid Infrastructure
HP extends the Converged Architecture partner program with the new Converged Architecture 700 (CA700).   Built on HP BladeSystem, HP 3PAR Storage, HP OneView and integration with VMware vSphere® and VMware vRealize™ Operations™, the CA700 offers simplicity with the only integrated system with converged management across compute, storage and fabric.  Ideal for private clouds and enabling mobile workforce and mixed workloads, customers may experience infrastructure their way, as a single integrated stack built and delivered by the certified channel partner of their choice, saving time and resources.

The CA700’s integrated stack enables VMware administrators to simply manage the entire stack as one.  From the vSphere console, VMware administrators can deploy and expand clusters and perform day-to-day operations across the entire stack.   This integration of one infrastructure with one management platform enables customers to focus on applications and meeting business needs.

New Support and Consulting Services for VMware
New HP services for VMware enable organizations to better react to changing business dynamics, while providing a secure, stable environment include:

• HP Software-defined Compute Accelerator for VMware. This pre-defined, customizable accelerator solution contains the necessary hardware, software and services to enable the piloting of a specific compute use case in the enterprise.
  • HP Software-defined Compute Implementation Service. HP experts apply software-defined Infrastructure (SDI) concepts and VMware, HP-based reference architecture in datacenter environments.
  • HP Client Virtualization Services. A full lifecycle HP services covering assessment, design, implementation, deployment, testing and support of client virtualization and VDI for VMware solutions into customer environments.
  • HP Network Virtualization Services. These consulting and support services are designed to transform and operate the network when combining physical and virtual network resources, functionality and management to ready a network for virtualized cloud, Network Functions Virtualization, or SDI. HP provides customers with a single place to access networking, virtualization and NSX experts to quickly resolve issues 24 x 7 x 365.
  • HP Education Services for VMware. New vSphere 6 training courses and curriculum educate customers on the latest capabilities from VMware and HP.