HP levert snelle beeldreproductie van hoge kwaliteit met nieuwe Designjet SD Pro-scanner

Uitgebreid scanneraanbod sluit naadloos aan bij HP Designjet-printers om het ontwerpproces te versnellen

Brussel, 3 oktober 2014 – HP heeft vandaag de nieuwe HP Designjet SD Pro-scanner aangekondigd, die grootformaat afdrukken op hoge snelheden reproduceert zonder dat dit ten koste gaat van de beeldnauwkeurigheid.

Voor werkgroepen in ondernemingsorganisaties, reprobedrijven, architecten-, ingenieurs- en bouwkundige bureaus, en ontwerpstudio’s is scannen een belangrijk onderdeel van het ontwerpproces. Teams die veel samenwerken, kunnen hierdoor namelijk meerdere versies van een schema beoordelen, bewerken en delen. Het scannen van grootformaatafdrukken kan tijdrovend zijn, vooral wanneer met aparte printers en scanners wordt gewerkt, en kan het ontwerpproces verstoren. Daarnaast kunnen fouten, zoals kleurzomen en ongewenste schaduwen of achtergronden, op gereproduceerde afbeeldingen voorkomen, waardoor gebruikers extra tijd kwijt zijn aan het maken van nieuwe scans.

De HP Designjet SD Pro-scanner maakt gebruik van nieuwe CIS-technologie (Contact Image Sensor) met een dubbel belichtingssysteem en beeldbewerkingssoftware, waarmee het mogelijk is om gedetailleerde grootformaatdocumenten nauwkeurig op hoge snelheden te reproduceren. Het aanbod van HP Designjet Pro-scanners, dat de HP Designjet SD Pro-scanner en de op 10 juni geïntroduceerde HP Designjet HD Pro-scanner omvat, sluit bovendien naadloos aan bij bestaande HP Designjet-printers door scan- en kopieermogelijkheden toe te voegen om de workflow van klanten te stroomlijnen en de samenwerking te verbeteren.

“We zien dat de onderlinge samenwerking tussen architecten-, ingenieurs- en bouwkundige bureaus en ontwerpstudio’s blijft toenemen. Onze klanten verlangen daarom scantechnologieën waarmee ze schema’s snel en moeiteloos kunnen herzien en delen”, zei Alex Moñino, worldwide marketing director Large Format Printing van HP. “De HP Designjet SD en HD Pro-scanners bieden snelle en nauwkeurige grootformaat scan- en kopieermogelijkheden, waardoor klanten hun ontwerpproces kunnen versnellen.”

Snelle en nauwkeurige reproductie van grootformaatafdrukken

De HP Designjet SD en HD Pro-scanners, die gemaakt zijn om aan de behoeften van veeleisende teams te voldoen, scannen kleurenafbeeldingen met een snelheid van zes inch per seconde en zwart-witafbeeldingen met een snelheid van 13 inch per seconde. Daarnaast kunnen beide scanners PDF’s van meerdere pagina's maken en naar e-mail, USB- en netwerklocaties scannen, waardoor afbeeldingen snel en eenvoudig gedeeld kunnen worden.

De HP Designjet SD Pro-scanner, die afbeeldingen van maximaal 44 inch breed scant en kleuren- en zwart-witafbeeldingen met een resolutie van maximaal 1200 dots per inch (dpi) reproduceert, is ideaal voor centrale reproafdelingen binnen ondernemingen en voor reprobedrijven die technische documenten en plattegronden als afbeeldingen van hoge kwaliteit moeten reproduceren. De scanner heeft ook een negentraps verstelbare standaard, waardoor gebruikers het apparaat boven hun HP Designjet-printer kunnen plaatsen om ruimte te besparen.

Voor professionals op het gebied van geografische informatiesystemen (GIS) en centrale reproafdelingen die afhankelijk zijn van uiterst nauwkeurige reproducties van grafische illustraties, plattegronden, foto’s en technische tekeningen, biedt de HP Designjet HD Pro-scanner de mogelijkheid om documenten te scannen, te kopiëren en afbeeldingen te verbeteren in HD-kwaliteit. Het apparaat scant afbeeldingen van maximaal 42 inch breed van dikke of stijve media en maakt gebruik van CCD-technologie (charge-coupled device) en een geavanceerd systeem met vijf camera’s om complexe gegevens snel vast te leggen zonder details op te offeren. Dankzij verstelbare poten kan de scanner ergonomisch opgesteld worden voor optimaal comfort.

Zowel de HP Designjet SD- als de HD Pro-scanner bieden gebruikers de mogelijkheid om direct een voorbeeldweergave te tonen en verbeteringen aan te brengen op een all-in-one pc met een groot 15,6 inch touchscreen waarop beeldbewerkingssoftware is geïnstalleerd.

Prijzen en beschikbaarheid

De HP Designjet SD Pro-scanner is verkrijgbaar vanaf 1 oktober vanaf € 8400.

Meer informatie over het aanbod van HP Designjet Pro-scanners is te vinden op hp.com/go/designjet. Productvideo’s en updates zijn beschikbaar op Facebook (www.facebook.com/HPdesigners), op Twitter (www.twitter.com/hpgraphicarts) en op YouTube (www.youtube.com/hpgraphicarts).

Over HP

HP biedt nieuwe mogelijkheden die mensen, bedrijven, overheden en gemeenschappen in staat stellen technologie op zinvolle wijze te gebruiken.Met het breedste technologische portfolio aan printers, persoonlijke systemen, software, services en IT-infrastructuur, levert HP oplossingen voor de meest complexe uitdagingen voor klanten in alle regio's ter wereld.Voor meer informatie over HP (NYSE: HPQ), ga naar hp.com.

(1) De HP Designjet SD Pro-scanner kan boven bepaalde modellen HP Designjet-printers geplaatst worden. Kijk voor een lijst van modellen op hp.com/DesignjetSDProScanner.

© 2014 Hewlett-Packard Development Company, L.P. De informatie in dit document kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De van toepassing zijnde garanties voor HP producten en diensten zijn vastgelegd in de uitdrukkelijke garantiebepalingen die bij dergelijke producten en diensten op fysieke en/of elektronische wijze worden meegeleverd of gepubliceerd op website(s) van HP. Niets in dit document mag als een aanvullende garantie worden opgevat. HP is niet aansprakelijk voor technische en/of redactionele fouten c.q. weglatingen in dit document.