HP maakt de toekomst voor gaming mogelijk met OMEN hardware- en software-innovaties

Baanbrekende OMEN Obelisk Desktop beschikt over de nieuwste NVIDIA GPU, HyperX®-geheugenintegratie en eenvoudig uit te breiden ontwerp

Vandaag, tijdens de start van de Gamescom in Keulen, onthult HP de gewaagde nieuwe OMEN-hardware en mobiele software-innovaties voor gameliefhebbers. De OMEN Obelisk, de nieuwste toevoeging aan de familie van gamedesktops, is één van de eerste systemen die de NVIDIA® GeForce® RTX 20 Serie GPU's heeft, waardoor gamers toegang hebben tot 's werelds ultieme gaming-architectuur. OMEN Game Stream1 voor Android brengt OMEN spel-ervaringen naar mobiele apparaten, om onderweg te kunnen spelen. Daarnaast onthult HP de nieuwste innovaties van de OMEN Mindframe Headset – 's werelds eerste headset met actieve koeltechnologie – om extra comfort en audiovoordelen te bieden voor zowel de gamecompetitie als streamen.

"HP richt zich op het leveren van geweldige ervaringen die de toekomst van gaming voeden en gamers in staat stellen om optimaal te presteren", zegt Anne-Sophie Hadberg, hoofd van Consumer Personal Systems EMEA, HP Inc. "Integratie van de nieuw aangekondigde NVIDIA® GPU's en de samenwerking met HyperX® om high-performance geheugen te bieden voor onze OMEN Obelisk en toekomstige desktops, toont onze toewijding om een ​​ecosysteem van wereldklasse te bouwen dat bestaat uit 's werelds beste game-oplossingen."

OMEN Obelisk is ontworpen voor de doe-het-zelf-menigte die van oudsher geen rekening zal houden met kant-en-klare machines. Bijna twee derde van de prestatiegamers koopt apparaten die gemakkelijk te upgraden zijn. Tweeënvijftig procent kiest een desktop-pc, en 12 procent van alle prestatie-gamers kiest voor een doe-het-zelf-aanpak in plaats van bij grote OEM's2 te kopen. Met een doe-het-zelf-vriendelijk, industriestandaard upgradepad, samen met opties voor de nieuwste grafische en processorarchitecturen, kunnen gamers de prestaties bereiken die ze verwachten van games die ze leuk vinden, nu en in de toekomst.

"HyperX® is verheugd om samen te werken met HP en HyperX® FURY-geheugen te bieden in alle aankomende en vernieuwde OMEN door HP gaming-pc's", zegt Mark Leathem, general manager van HyperX® Peripherals Division, wanneer hij spreekt over de geheugenintegratie. "Met meer dan vijftien jaar ervaring in het leveren van gaming-geheugen past HyperX® uitstekend bij de visie van HP om exclusieve pc's voor gamers te leveren."

OMEN Obelisk Desktop: kracht om hard te trainen en harder te gamen
Deze nieuwste toevoeging aan de OMEN desktops familie is gemaakt voor topprestaties en personalisatie, zodat je pc ook de laatste game-ontwikkelingen kan bijhouden.

De belangrijkste kenmerken van de OMEN Obelisk:
·         Upgraden en optimaliseren: Een dun en verfijnd zwart chassis dat voldoet aan de microATX-normen met een gereedschapsloze toegang tot zowel de binnenkant als het verwijderen van beide 3,5"-schijven; full-length grafische kaart ondersteuning; en ruimte voor een industriestandaard ATX-voeding. Verbeter online gamen met de Network Booster binnen het OMEN Command Center om prioriteiten voor de netwerktaken in te stellen en gebruik te maken van twee gelijktijdige datastreams. Gebruik dan de OMEN Obelisk om games op breedbeeld-tv te spelen1.
·         Kracht en geheugen van wereldklasse: Laat je meeslepen in verbluffende beelden door de geheel nieuwe NVIDIA® Turing ™ architectuur om je nieuwe niveaus van gamingrealisme, snelheid en onderdompeling te bieden. Kies voor de 8ste generatie intel Core i+ CPUs3 met maximaal zes kernen4 of voor de 2de generatie AMD Ryzen CPUs met maar liefst acht kernen. Zo zorg je voor de kracht die nodig is om grondig te genieten van de nieuwste titels op de markt. Een diversiteit aan opslagopties omvat PCIe® NVMe ™ SSD, dubbele opslag (SSD + HDD), drievoudige opslag (SSD + 2x HDD), single-HDD of HDD + Intel® Optane ™ memory5 voor opslagversnelling.
·         HyperX® integratie: HyperX biedt gamers al jaren RAM die ze kunnen vertrouwen wat betreft geheugenintensieve titels, taken en multitasking. Elke OMEN Obelisk-desktopconfiguratie wordt geleverd met HyperX® FURY DDR4-2666-geheugen tot 32 GB, met het kenmerkende asymmetrische FURY-ontwerp en een stijlvolle low-profile warmteverdeler voor verbeterde thermische dissipatie, en een zwarte afwerking, die past bij het pc-interieur.
·         Strategisch gekoeld: Uitgebreide koeling aan de boven-, onder- en zijkanten maakt gebruik van tactisch geplaatste componenten, zoals krachttoevoer vanuit de onderkant en het optionele verwijderbare bodemstoffilter voor een optimale luchtstroom. Dit kan nog verder uitgebreid worden door een vrijgemaakte ruimte te gebruiken voor een extra aftermarket 120 mm ventilator of 120 mm vloeistof gekoelde radiator. Ideaal voor degenen die zoveel mogelijk koeling willen.
·         Aangepast en schoon: Kies de kleur die bij u past met een programmeerbaar RGB-logo op de voorkant en extra RGB-chassisverlichting op systemen die zijn geconfigureerd met een optioneel gehard glazen zijpaneel en een duidelijke EMI-beschermende coating. Het optionele zijpaneel van gehard glas biedt een visuele toegangspoort tot een verbluffende binnenkant. Zorgvuldige kabelgeleiding en kleurconsistentie van interne componenten zorgen voor een gestroomlijnd interieur met uniforme verlichting. OMEN Command Center laat gamers maximaal twee verlichtingszones aanpassen en kiezen uit vijf verlichtingsmodi.

OMEN-gamestream: OMEN op je Android-apparaat
OMEN Command Center blijft evolueren als een middelpunt van het OMEN-ecosysteem. Met de OMEN-functie Game Stream kunnen gebruikers de kracht van hun OMEN op andere Windows 10-apparaten gebruiken, om zo games op hun grote tv-scherm te kunnen spelen. De toevoeging van Android-functionaliteit aan de OMEN Game Stream later dit jaar voegt een geheel nieuwe reeks apparaten toe voor gamers om hun OMEN-ervaring te streamen6. OMEN Command Center wordt vooraf geïnstalleerd op alle OMEN-pc's en bevat verschillende functies, zoals Network Booster en System Vitals. Aanvullende aanpassings- en prestatie-opties zijn beschikbaar op bepaalde OMEN-laptops en desktops. OMEN Command Center ondersteunt ook aanpassings- en instellingsaanpassingen voor de nieuwste accessoires, zoals het OMEN Sequencer-toetsenbord, de OMEN Reactor-muis en de OMEN Mindframe-headset.

OMEN Mindframe Headset: Net zo cool, met nieuwe aanpassingen
Eind mei is de OMEN Mindframe Headset aangekondigd: de eerste headset7 ter wereld met actieve koelingstechnologie, door HP’s gepatenteerde thermo-elektrisch gestuurde Frostcap-technologie. Ontworpen met comfort in het achterhoofd, levert de headset tegelijkertijd goede geluidskwaliteit. Het OMEN by HP team zit nooit stil en heeft daarom een aantal verbeteringen aan de headset gemaakt:
·         Geluidsonderdrukking
·         Realtime feedback via sidetone om zo te kunnen profiteren van geluidsonderdrukking
·         Nieuwe bekleding van de oorkussens voor verbeterende luchtdoorlating

OMEN by HP op Gamescom 2018
·         Alle aangekondigde producten en software, en nog meer, zullen te bewonderen zijn in de OMEN-stand A051/B050 in Hal 8.1 zijn gedurende het evenement
·         Zal voorzien worden van de nieuwste OMEN Challenge met PUBG met een unieke bounty rule set die zal worden gespeeld op 22-24 augustus van 16.00 tot 19.00 CEST, op de bovenstaande standlocatie
·         De OMEN Challenge wordt ook live gestreamd op Twitch via www.twitch.tv/omenbyhpeurop

OMEN door HP Prijzen en beschikbaarheid8
•       OMEN Obelisk Desktop zal naar verwachting in oktober beschikbaar zijn in België voor een startprijs van €899,-
•       OMEN Game Stream voor Android zal naar verwachting later dit jaar beschikbaar zijn via de Google Play Store.
•       OMEN door Mindframe Headset zal naar verwachting in oktober beschikbaar zijn in België voor €199,99.

Voetnoten
1. Activeer een OMEN Game Stream-account op uw OMEN-pc en download de OMEN Command Center-app van de Microsoft Store naar andere Windows 10-pc's. Spelstroomvereisten: Besturingssysteem - Microsoft Windows 10 (Fall Creators Update of hoger); Netwerk - Minimale upload- en downloadsnelheden van 10 Mbps op 5 GHz; CPU - X generatie Intel® Core ™ i5-processor of beter; GPU - Intel® HD 4000 / NVIDIA® 8000-serie / AMD® 2000-serie of beter met de nieuwste grafische stuurprogramma's; Systeemgeheugen - 4 GB DDR3
2. HP Research – Gaming Brands and Behavior, February 2016.
3. Intel Core i + is van toepassing op configuraties met Core i5- of Core i7-processors gecombineerd met Intel Optane Memory voor opslagversnelling. De versnelling van het Intel® Optane ™ -geheugensysteem vervangt of vergroot de DRAM in uw systeem niet. Multi-core is ontworpen om de prestaties van bepaalde softwareproducten te verbeteren. Niet alle klanten of softwaretoepassingen zullen noodzakelijk profiteren van het gebruik van deze technologie. Prestaties en klokfrequentie zijn afhankelijk van de werkbelasting van de toepassing en uw hardware- en softwareconfiguraties. Intel's nummering, branding en / of naamgeving is geen afmeting voor hogere prestaties.
4. Multi-core is ontworpen om de prestaties van bepaalde softwareproducten te verbeteren. Niet alle klanten of softwaretoepassingen zullen noodzakelijk profiteren van het gebruik van deze technologie. Prestaties en klokfrequentie zijn afhankelijk van de werkbelasting van de toepassing en uw hardware- en softwareconfiguraties. Intel's nummering, branding / en of naamgeving is geen afmeting van hogere prestaties. Quad-core is 4 kernen en Hexa-core is 6 kernen.
5. Intel® Optane ™ -geheugen is een slimme, aanpasbare systeemversneller voor pc's met een Intel® Core ™ -processor. De versnelling van het Intel® Optane ™ -geheugensysteem vervangt of vergroot de DRAM in uw systeem niet.
6. Internetverbinding is vereist om te streamen.
7. Luisteren naar persoonlijke stereoapparatuur of headsets op volledig volume gedurende lange perioden kan het gehoor van de gebruiker beschadigen. Om het risico op gehoorbeschadiging te verminderen, verlaag het volume en de luistertijd.
8. Geschatte startprijzen. De werkelijke prijzen kunnen variëren.