HP maakt wereldwijde beschikbaarheid van HP Latex Mobile-app voor smartphones bekend

Nieuwe mobiele app luidt het begin van een nieuw tijdperk voor slimme printers in

Brussel - HP heeft vandaag bekendgemaakt dat de HP Latex Mobile-app nu wereldwijd beschikbaar is via download. De nieuwe mobiele app voor grootformaatprinters die vier maanden geleden op de vakbeurs SGIA werd onthuld, maakt het mogelijk om printers van het type HP Latex 310, 330 en 360 op afstand in de gaten te houden door middel van informatie over printopdrachten, de status van de printer en waarschuwingen.

Met de HP Latex Mobile-app kunnen printserviceproviders (PSP’s) op de hoogte blijven van lopende printopdrachten, ook als ze niet op kantoor zijn, projecten volgen totdat ze voltooid zijn en de status van printers en benodigdheden in de gaten houden om verrassingen te voorkomen.

“PSPs hebben grote interesse in de HP Latex Mobile-app getoond”, zei Xavier Garcia, vicepresident en general manager Large-Format Sign & Display Division van HP. “Tegenwoordig is het normaal om allerlei bedrijfsaspecten op afstand in de gaten te houden. Het was dus te verwachten dat deze flexibiliteit ook voor printopdrachten beschikbaar zou worden. De HP Latex Mobile-app is een belangrijke stap vooruit om printwerkzaamheden te laten aansluiten bij de hedendaagse manier van werken in bedrijven.”

PSP’s zoals PressOn in het Verenigd Koninkrijk en Sprintout Digitaldruck GmbH in Duitsland gebruiken de HP Latex Mobile-app al. “De app is echt fantastisch! Als een klant op het laatste moment belt voor een opdracht, kan ik hem snel een antwoord geven omdat ik altijd weet welk materiaal er op de printer ligt”, zei Haldun Küp, hoofd druktechniek van Sprintout Digitaldruck GmbH.

De HP Latex Mobile-app kan gratis worden gedownload via Google Play en de Apple App Store. Halverwege 2015 komt een versie van de app uit die voor tablets is ontworpen.