HP onthult innovatieve en stijlvolle Pc’s

Nieuwe detachable en kleurrijke Chromebooks bieden nieuwe mogelijkheden voor werk en vrije tijd

Brussel, 8 september 2014 – HP kondigt vandaag een nieuwe lijn stijlvolle consumenten pc’s aan:

• De gemakkelijk draagbare HP Pavilion x2 detachable pc, ontworpen voor klanten die op zoek zijn naar een enkel apparaat dat te gebruiken is als tablet en ook als laptop;
  • Een nieuwe kleurrijke HP Chromebook die de kracht van Chrome OS biedt voor een snelle, eenvoudige en veilige internetervaring.

“Klanten vertellen ons dat zij behoefte hebben aan computers die flexibiliteit en kracht combineren en die zo voldoen aan de nieuwe gebruikersbehoefte. Daarnaast verwachten zij ook een reflectie van de persoonlijke smaak”, zegt Louis Perrin, director, consumer products, Printing and Personal Systems Group, HP EMEA. “De producten die we vandaag aankondigen hebben nieuwe designelementen, levendige kleuropties, keuzemogelijkheid voor het besturingssysteem en rekenkracht voor optimale prestaties.”

Productiviteit voor werk en entertainment

HP kondigt de nieuwe Pavilion x2 aan. Dit is een zeer volledig 25,4 cm (10 inch) Windows tablet dat dankzij het afneembare toetsenbord transformeert naar een volwaardige laptop. Het keyboard doet bovendien dienst als beschermende cover en steun voor de verschillende vormfactoren die deze tablet kan aannemen. De Pavilion x2 is een draagbaar, veelzijdig en zeer betaalbare 2-in-1 pc. De laptop wordt aangedreven door de nieuwste generatie Intel Atom-processor en is voorzien van vooruit gerichte luidsprekers met DTS-geluid en een batterijduur tot wel 11.75 uur(2) voor serieuze werktijd, zowel zakelijk als privé.

De stijlvolle nieuwe Chromebook

Voortbouwend op het succes van Chrombooks voegt HP een nieuwe ultra dunne en lichte Chromebook toe aan de line up: de full-size 35,5 cm (14-inch) Chromebook. De nieuwe Chromebook van HP is uitgerust met Google Drive waar de gebruiker gedurende een periode van twee jaar(3) 100 GB aan opslagruimte op heeft. Deze drive geeft de gebruiker toegang tot Google Apps, het gezamenlijk en tegelijkertijd werken in documenten, apps zoals Hulu, NetFlix of livestream TV met de Google Chromecast(4).

De nieuwe HP Chromebook is het beste uit zowel de wereld van design als super snelle performance en zorgt met een 35,5 cm (14-inch) HD-scherm voor de ultieme Chrome belevenis. Aangedreven door de meest recente generatie NVIDIA Tegra K1 processor - het beste paard op stal als het gaat om GPU performance - levert de Chromebook van HP de gebruiker de mogelijkheid om ongestoord te multi tasken terwijl de webbrowser en apps in gebruik zijn of muziek wordt gestreamd. De doorbraak in power efficiency van de Tegra K1 verlengt de batterijduur(6) van de nieuwe HP Chromebook aanzienlijk en is uitgerust met een geruisloos, dun en fanless design geoptimaliseerd voor Google Hangouts in HD kwaliteit(5, 7). De nieuwe Chromebook van HP is beschikbaar in het wit met de optie tot complementaire kleuren als zilver, oranje, turquoise en groen. Kortom, de nieuwe HP Chromebook onderscheidt zich van de menigte(8).

Prijs en beschikbaarheid(9)

• De HP Pavilion x2 is in Europa beschikbaar vanaf oktober.
  • De HP Chromebook is in Europa beschikbaar vanaf in oktober vanaf € 329 in de kleuren Smoke Silver, Ocean Turquoise, Sorbet Orange en Neon Green.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

1. For hard drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 30GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  2. Battery life will vary depending on numerous factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  3. Google Drive trial offer must be used within first 60 days of purchase, tied to this device and is non-transferable. If this device is returned, the extra storage will be revoked. In order to redeem this offer, you will need to be on Chrome OS 23 or later. Internet access is required and not included. Additional information about storage plan refunds, renewals, cancellations and expiration is available at the Google website: https://support.google.com/chromebook/answer/2703646?hl=en
  4. Availability of features varies by country. Streaming services may require a paid subscription. May not be compatible with all music files. Not compatible with DRM tracks. Internet access is required and not included.
  5. High definition (HD) content is required to view high-definition images.
  6. Testing conducted by HP using Google Chrome OS power_LoadTest. Battery life will vary and the maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See http://www.chromium.org/chromium-os/testing/power-testing for test details.
  7. Internet service required and not included.
  8. Color availability may vary by region.
  9. Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation. AMD is a trademark of Advanced Micro Devices, Inc.