HP onthult ’s werelds dunste en lichtste zakelijke notebooks

Brussel, 2 december 2014 – HP introduceert vandaag de HP EliteBook Folio 1020 familie, de dunste en lichtste zakelijke notebooks in de markt. De HP EliteBook 1020 en de HP EliteBook 1020 Special Edition (SE) zijn ultradunne notebooks van slechts 15.7 mm. De Special Edition maakt gebruik van HP’s exclusieve mix van magnesium-lithium legering en koolstofvezel waardoor de notebook slechts 1 kg weegt (1). Beide devices hebben een robuust, cutting-edge design met zakelijke topprestaties.

"De HP Elitebook 1020 is een baanbrekende innovatie in zowel materiaal als techniek. Dit heeft geresulteerd in ’s werelds dunste en lichtste zakelijke notebook in een vormfactor die onze klanten productiever maakt op meer plaatsen", aldus Alex Cho, vice-president en general manager, HP Commercial PCs. "Klanten eisen niet alleen een stijlvolle, dunne en lichte notebook, maar ook een apparaat dat geavanceerde beveiliging biedt en kan voldoen aan de strenge eisen van een zeer mobiele levensstijl – en de HP Elitebook 1020 levert deze complete oplossing."

Focus op security en betrouwbaarheid

De HP EliteBook 1020 en de ultra-lichtgewicht HP EliteBook 1020 SE zijn ontworpen met enterprise mobility in het achterhoofd, met tot 9 uur batterijduur (2) voor een volledige werkdag. Net als de rest van de EliteBook familie, zijn deze devices ontworpen om militaire (MIL-STD 810G) testen te doorstaan zoals vallen, schokken, blootstelling aan extreme temperaturen, vochtigheid en hoge druk (3). Deze notebooks zijn snel en werken muisstil met een ventilatorloos ontwerp en solid state opslag, ondersteund door de nieuwste Intel® Core-MTM processortechnologie.

Beide devices worden geleverd met HP Client Management Solutions en optionele LANDesk (4) en Intel® vProTM technologie (5) om ze makkelijk te integreren en te implementeren in een enterprise IT-omgeving. De notebooks zijn voorzien van exclusieve HP enterprise-class beveiliging, waaronder de gecertificeerde Trusted Platform Module (TPM) 1.2 / 2.0 (6), pre-boot authenticatie, een vingerafdruklezer en het exclusieve HP Sure Start zelf-genezend BIOS om te helpen uw apparaat, gegevens en identiteit te beschermen.

De HP EliteBook 1020 met optioneel touchscreen en HP EliteBook 1020 SE bieden briljante helderheid met een hoge resolutie van 31,75cm (12,5-inch) diagonaal Quad HD (QHD) scherm. Het zijn de eerste EliteBooks die zijn uitgerust met een HP Premium Keyboard, een nieuw ontworpen toetsenbord dat zorgt voor een optimale en consistente toetsresponse op basis testen en feedback van de gebruiker. De 720p webcam, front firing luidsprekers met HD Audio en DTS Studio Sound™ en HP Noise Reduction software, maken web conferenties en mobiele samenwerking (on-the-go) productiever met hoorbaar verschil.

HP Elite pc's zetten een nieuwe standaard

HP Elite-devices zijn de nieuwe standaard in het leveren van innovatie gebaseerd op  veiligheid, betrouwbaarheid, beheersbaarheid en design. De aankondiging van vandaag bevat ook updates voor de HP EliteBook lijn van notebooks en convertibles, die over de nieuwste generatie Intel® Core™ processors zal beschikken. Alle nieuwe EliteBooks beschikken bovendien over HP Noise Reduction Software voor helder geluid in drukke omgevingen. De updated HP EliteBooks zijn uitgerust met de cloud-gebaseerde oplossing HP Touchpoint Manager (7) om multi-OS-apparaten eenvoudig en veilig te beheren. HP Touchpoint Manager kan ook worden ingezet op bestaande apparaten van klanten.

De devices hebben ook verbeterde beveiliging met HP Client Security (8) en HP BIOSphere (9) om data en devices veilig te houden. HP EliteBooks ondergaan meer dan 115.000 testuren met meerdere militaire betrouwbaarheidsstandaarden. De updated HP EliteBooks zijn onder andere:

• HP EliteBook 1040

• HP EliteBook 850

• HP EliteBook 840

• HP EliteBook 820

• HP EliteBook Revolve 810

Prijs en beschikbaarheid

De HP Elitebook 800 series zijn naar verwachting vanaf januari beschikbaar, de HP Elitebook Folio 1020 Standard Edition vanaf februari en de HP Elitebook Folio 1020 Special Edition vanaf maart. Prijzen zullen later bekend worden gemaakt. Voor meer informatie over de HP Elite pc's, kijk op http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/List.aspx?sel=PBNB&ctrl=f&fc_sb_elitebk=1. Voor meer productlanceringen op HP Discover, bezoek www.hp.com/newstyleit.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

[1] Final weight of the 1020 is 1.2 kg (2.68 lbs.), the 1020 SE is pending.

2 Windows 8 MM12 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.

3 MIl STD 810G testing is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use. Test results are not a guarantee of future performance under these test conditions. MIL STD testing on the EliteBook 1020 is final, testing on the 1020 Special Edition is pending.

4 Remote Secure functionality requires LANdesk software, sold separately. Select devices offer location-based functionality and require an active LANDesk Management Suite 9.5 SP1 (LDMS) maintenance service or license with location-based settings, Windows 8.1 and WWAN/GPS functionality. Wipe functionality performs a “Windows 8 Reset” and requires Windows 8. Lock performs a Windows “Lock Computer.”

5 Some functionality of this technology, such as Intel® Active management technology and Intel Virtualization technology, requires additional 3rd party software in order to run. Availability of future "virtual appliances" applications for Intel vPro technology is dependent on 3rd party software providers. Microsoft Windows required.

6 Firmware TPM is version 2.0. Hardware TPM is v1.2, which is a subset of the TPM 2.0 specification version v0.89 as implemented by Intel Platform Trust Technology (PTT).

7 HP Touchpoint Manager supports Android™, iOS and Windows operating systems and PCs, notebooks, tablets and smartphones from various manufacturers. Not available in all countries see www.hp.com/touchpoint for availability information. HP Touchpoint Manager requires purchase of a subscription.

8 HP Client Security requires Windows.

9 HP BIOSphere features may vary depending on the PC platform and configuration.

Forward-Looking Statement

This press release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of HP for future operations, including the separation transaction; the future performance if Hewlett-Packard Enterprise and HP Inc. if the separation is completed; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy, including the planned separation transaction, and plans for future operations and investments; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third-party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers, clients and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the execution, timing and results of the separation transaction or restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost (including any possible disruption of HP’s business) and the anticipated benefits of implementing the separation transaction and restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2013, and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2014. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.