HP onthult snelste Large-Format kleur en monochroom printing portfolio

Nieuwe HP PageWide XL printers zetten standaard voor productiviteit, kosten en kwaliteit

Brussel – HP introduceert de nieuwe HP PageWide XL printers. Deze bieden de snelste large-format printproductie in zowel kleur als zwart-wit(1). HP PageWide XL printers doen het werk van twee apparaten in één. Zo printen zij tot wel 60 procent sneller monochroom en in kleur dan de snelste monochroom LED-printer(2).

Dankzij de nieuwe printers kunnen reprobedrijven, print service providers (PSP´s), enterprise central reprographic departments (CRDs) en printshops computer-aided design (CAD) tekeningen te printen. Tevens bieden ze nieuwe kansen dankzij GIS-kaarten (geographic information system), point-of-sale applicaties en posters.

“Onze large-format printing klanten zijn constant op zoek naar nieuwe manieren om de productiviteit te vergroten, de workflow te verbeteren en kosten te verlagen,” aldus Stephen Nigro, senior vice president, Imaging & Printing, HP. “De aangekondigde HP PageWide XL Printers zij dé revolutie in de printmarkt waar onze klanten al jaren naar opzoek zijn. Ze leveren betaalbare, hoge kwaliteit zwart-wit- en kleuren-output met één apparaat.”

HP PageWide XL Printers zijn de eerste producten binnen het HP PageWide submerk. De nieuwe printers zijn gebaseerd op de succesvolle HP PageWide Technology uit de huidige HP Inkjet Web Press serie, zakelijke printers en in de komende HP 3D Multi Jet FusionTM printers. Het nieuwe portfolio biedt lagere operationele kosten dankzij lange levensduur printkoppen, hoge inktefficiëntie en cloud-based ondersteuning. Het volledige portfolio:

• De HP PageWide XL 8000 Printer biedt hoge kwaliteit prints met hoge snelheden tot wel 30 D/A1-formaat prints per minuut en tevens twee 775 milliliter inkt cartridges per kleur met automatisch wisselen tot zes rollen – meer dan 1200 meter – printmateriaal voor constante productiviteit.
  • De HP PageWide XL 5000 Printer en Multifunctionele Printer (MFP) bieden kleine tot middelgrote reprobedrijven en enterprise CRDs technische document productie met snelheden tot wel 14 D/A1-formaat prints per minuut en tevens twee 400 milliliter inkt cartridges per kleur met automatisch wisselen en tot vier rollen printmateriaal voor een gestroomlijnde workflow.
  • De HP PageWide XL 4500 Printer en MFP maken het voor kosten- en security-bewuste technische teams - waaronder architecten en ingenieurs - mogelijk om veilig tot wel 12 D/A1-formaat prints per minuut te maken in printkamers op kantoor.
  • De HP PageWide XL 4000 Printer en MFP bieden technische teams en copyshops tot wel 8 D/A1-formaat prints per minuut. Hiermee wordt de productiviteit op locatie aanzienlijk verhoogd.

“Veranderende klantbehoeften hebben ons aangespoord te kijken naar kansen om aan de printbehoeften van nieuwe markten te voldoen, waaronder reclame en communicatie. Daarnaast blijven we uiteraard onze kernklanten uit de architectuur, techniek en bouw optimaal bedienen,” aldus Chuck Wingard, directeur en eigenaar Tree Towns Imaging & Color Graphics. “De HP PageWide XL 8000 Printer stelt ons in staat om met één printer een breed scala aan hoge kwaliteit zwart-wit en kleuropdrachten met hoge snelheden uit te voeren. Deze printer vult ons aanbod in technologieën verder aan om zo ons diverse klantenbestand optimaal te bedienen.”

Stroomlijnen large-format printing verhoogt productiviteit

De markt voor printproductie wordt traditioneel geleid door monochroom LED-printers waardoor klanten alsnog een grootformaat Inkjet nodig hebben voor kleuropdrachten. De nieuwe printers verbeteren de workflow door zowel zwart-wit- als kleurenprints uit te voeren in een fractie van de tijd die het zou kosten als werknemers twee printers moeten bedienen.(3). Tevens is er een reeks scan- en afwerkingsoplossingen beschikbaar. Hieronder vallen de HP Designjet HD, SD Pro Scanners en nieuwe HP PageWide XL Printer accessoires zoals de HP PageWide XL online folder en de top-stacker en high-capacity-stacker. Hiermee kunnen klanten efficiënt werken met de HP PageWide XL Printers en werknemers ontlasten.

HP SmartStream software voor HP PageWide XL Printers halveert de tijd die aan een printopdracht wordt besteedt(4). De software brengt het aantal reprints terug dankzij PDF management van Adobe® PDF Print Engine 3 en biedt een ‘true color print preview’ dankzij HP Crystal Preview technologie.

Nieuwe large-format toebehoren

HP PageWide XL Pigment Inkten verbetert de printkwaliteit met kraakheldere lijnen, fijne details en soepele grijswaarden die de standaarden van LED prints overstijgen(5). HP PageWide XL Pigment inkten bieden hele diepe zwarttinten en levendige kleuren die vochtwerend en kleurvast zijn, zelfs op ongecoat materiaal6).

De nieuwe printmaterialen voor HP large-format printing tot 1 meter voldoen aan de standaard technische en pagina-formaten van ISO/U.S. en geven sneldrogende prints die niet uitvegen. In het mediaportfolio van de HP PageWide XL-printer zitten HP Universal Bond Paper voor technische toepassingen, HP Production Matte Polypropylene voor roll-up banners en HP Production-papier. Dit papier dat zich uitstekend leent voor het printen van POS-materialen en posters is beschikbaar in mat, glanzend en zijdeglanseffect.

Beschikbaarheid

In België is de HP PageWide XL 8000 printerserie beschikbaar vanaf begin september (8). Andere printers uit het HP PageWide XL portfolio zijn naar verwachting beschikbaar tussen november 2015 en januari 2016.

Meer informatie over het HP PageWide XL Printer portfolio is beschikbaar in de online press kit op www.hp.com/go/PageWideXL2015 en via  http://www.hp.com/go/PageWideXL. Product video’s en updates zijn beschikbaar op Twitter en YouTube.

1. Printing at up to 30 D/A1 pages/minute and up to 1500 D/A1 pages/hour, the HP PageWide XL 8000 Printer is faster than alternatives for large-format printing of technical documents, GIS maps, and point-of-sale (POS) posters under $200,000 USD as of March, 2015 including 36-inch wide LED printers (printing up 22 D/A1 pages/minute) and wide-format printers based on Memjet technology (printing up to 800 D/A1 pages/hour). Based on internal HP testing of the HP PageWide XL 8000 Printer in line drawing print mode on uncoated bond paper printing in D/A1 landscape.
  2. With a maximum linear speed of 23 meters/minute (75 feet/minute), the HP PageWide XL 8000 Printer is 60 percent faster than the KIP 9900 printer which, at 14 meters/minute (47 ft/minute), is the fastest rated LED printer as of March 2015.
  3. Validated by an internal HP test measuring the total time needed to prepare, print and manually collate a 100-page document with 10 color pages.
  4. Conclusion based on an HP internal test measuring the time required to extract pages from a 50-page document and print them using several printers compared with using equivalent software programs.
  5. Based on HP internal testing with internal users and external customers, evaluating overall print quality and specific print attributes (gray neutrality, fill area uniformity, line quality and text quality) for output produced with HP PageWide  XL Printers and LED printers from different manufacturers that represent  greater than 50 percent of the annual shipments of LED printers in North America as of 2014 according to IDC.
  6. Based on HP internal testing. Evaluation of prints produced with HP PageWide XL Printers and HP PageWide XL Pigment Ink shows equivalent or better results compared to prints produced with HP 970/971/980 inks that are fade and moisture resistant per ISO 11798 Permanence and Durability Methods certification.
  7. ISO/U.S. technical and offset standards include American ANSI and Architectural page size standards, ISO A technical document standard and ISO B offset page size standard.
  8. Early units of the HP PageWide XL 8000 Printer will begin shipping in July 2015.