HP presenteert ‘s werelds veiligste printers

Nieuwe HP LaserJets zijn uitgerust met ingebouwde securityvoorzieningen voor optimale bescherming tot aan de BIOS

Brussel, 24 september 2015 — HP kondigt vandaag drie nieuwe LaserJet printers aan voor de grootzakelijke markt die optimale bescherming bieden tegen kwaadaardige cyberaanvallen. De sterke securityvoorzieningen zijn onderdeel van een HP brede strategie om de best mogelijke beveiliging te bieden voor zowel pc’s als printers.

“Bescherming tegen cyberaanvallen is één van de grootste uitdagingen van onze klanten”, aldus Tuan Tran, vice president en general manager, LaserJet and Enterprise Solutions business, HP. “HP helpt bedrijven met het beveiligen van hun devices, documenten en data door onze grootzakelijke printers te beveiligen met de sterkst mogelijke beveiligingsmaatregelen.”

Diepste beschermingsniveau op de markt
Printerbeveiliging is een onderwerp dat steeds belangrijker wordt. Volgens het Ponemon Institute denkt 64% van de IT-managers dat hun printers bedreigd worden door malware. Tegelijkertijd negeert 56% van de grote bedrijven printers in hun endpoint securitystrategie.1 Om bedrijven hiermee te helpen levert HP de nieuwe HP Enterprise printers en multifunctionele printers (MFP’s) met ingebouwde beveiligingsvoorzieningen van het hoogste niveau.2

• HP Sure Start detecteert malware en herstelt de nieuwe LaserJet Enterprise printers automatisch na aanvallen op de BIOS, deze techniek is sinds 2013 ook aanwezig op de Elite pc’s.
  • Whitelisting zorgt ervoor dat alleen bekende, goede firmware geladen en gebruikt kan worden op de printer.
  • Run-time Intrusion Detection is een nieuwe toepassing die het ingebouwde geheugen van de printer controleert op kwaadaardige aanvallen. Deze toepassing is ontwikkeld in samenwerking met Red Balloon, een geïntegreerd device beveiligingsbedrijf opgericht door onderzoekers van Columbia University. Dit bedrijf heeft tevens verschillende onderzoeken gedaan voor overheidsinstanties en commerciële bedrijven in de telecomsector.

Deze nieuwe voorzieningen worden vanaf nu standaard geleverd op de nieuwe LaserJet Enterprise printers. Dankzij een firmware update, die binnenkort beschikbaar is, kunnen deze nieuwe voorzieningen ook geïnstalleerd worden op diverse HP LaserJet Enterprise printers die sinds april geleverd zijn. Daarnaast kunnen Whitelisting en Run-time Intrusion Detection eenvoudig worden toegevoegd, dankzij een aanstaande HP FutureSmart service update3, aan veel bestaande HP LaserJet Enterprise printers en OfficeJet Enterprise X printers die sinds 2011 geleverd zijn. FutureSmart is HP firmware die helpt bij de bescherming van de Enterprise printers van onze klanten door het leveren van nieuwe mogelijkheden via updates.

HP helpt klanten ook met het beschermen van hun printomgeving met oplossingen voor securitybeheer.4 HP JetAdvantage Security Manager is de enige printer die gebaseerd is op het security compliancebeleid van bedrijven en ervoor zorgt dat securityinstellingen zoals gesloten toegangspoorten, toegangsprotocollen en auto-wis-files gehandhaafd blijven.5 Als een reboot optreedt checkt de HP Instant-On Security functie van deze oplossing alle instellingen automatisch en reset deze naar de standaardinstellingen van het beleid van het bedrijf. Afgelopen herfst is de HP JetAdvantage Security Manager geüpdatet voor betere automatisering waaronder automatische herkenning van devices. Hierdoor wordt het nóg eenvoudiger printers te beheren.

HP zal zijn focus op printerbeveiliging versterken door industrie-leidende beveiligingstechnologieën te ontwikkelen voor bestaande en nieuwe printers om devices, data en documenten van klanten nog beter te beveiligen.

Snel en efficiënt printen
De nieuwe HP Enterprise LaserJet printers en MFP´s printen met hoge snelheden dankzij de snelste pagina-output en dubbelzijdig printsnelheden in hun klasse tegen de laagst mogelijke energieconsumptie per pagina.6,7 Deze printers zijn gemaakt voor gebruiksgemak en ondersteunen printen vanaf mobiele devices.8,9,10 De grootste voordelen van de nieuwe printers zijn uitstekende prestaties, bescherming en grote printcapaciteit met de nieuwe HP Original Toner cartridges met JetIntelligence. De printers zijn bij uitstek geschikt voor werkgroepen van 5 tot 15 gebruikers die tot wel 7.500 prints per maand afdrukken. Onderstaand het portfolio:

• De HP LaserJet Enterprise M506 biedt monochroom printen in een device dat meer dan 25% kleiner is dan zijn voorganger. Daarnaast biedt het device dubbelzijdig printen met snelheden tot 71% sneller dan zijn voorganger.11,12
  • De HP LaserJet Enterprise MFP M527 biedt monochroom printen met een MPF die is uitgerust met eenmalige doorvoer, dubbelzijdig scannen, een 8 inch kleurendisplay en first page uitgave die tot wel 33% sneller is dan zijn voorganger.13
  • De HP Color LaserJet Enterprise MFP M577 biedt hoogstaand kleuren printen in een MFP die is uitgerust met eenmalige doorvoer, dubbelzijdig scannen en een 8 inch kleurendisplay dat in combinatie met het optionele toetsenbord de bediening vereenvoudigt. Dubbelzijdig printen gaat tot 43% sneller dan bij zijn voorganger.14

De HP LaserJet Enterprise M506 is vanaf 1 oktober beschikbaar in België. De HP LaserJet Enterprise MFP M527 en HP Color LaserJet Enterprise MFP M577 zijn vanaf 2 november beschikbaar in België.

Kijk voor meer informatie en de online persmap op: hp.com/go/PrintersThatProtect

Lees het laatste nieuws over HP in de newsroom.

(1) [1] Source: Ponemon Institute, "Annual Global IT Security Benchmark Tracking Study", March 2015

(2) [1] The world’s most secure printers, strongest protection in the industry, industry leading security and deepest level of security: Based on HP review of 2015 published embedded security features of competitive in-class printers. Only HP offers a combination of security features for integrity checking down to the BIOS with self-healing capabilities. Available on the HP LaserJet M527, M506, M577 and as an upgrade on the M552, M553, M604, M605, and M606. Some features will be made available as a HP FutureSmart service pack update on selected existing Enterprise printer models.

(3) A list of Future Smart enabled printers can be found here: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c03933242

(4) [1] [1] Some solutions require download or additional purchase. Learn more at hp.com/go/printingsolutions.

(5) [1] Based on HP Internal data (Device Security Comparison, January 2015), and Solutions Report on HP JetAdvantage Security Manager 2.1 from Buyers Laboratory LLC, February 2015.

(6) [1] Based on HP internal testing of top three leading competitors’ first page out from sleep mode and duplex print and copy speed completed 8/2015. Subject to device settings. Actual results may vary. For details, see hp.com/go/Ljclaims.

(7) [1] Based on HP testing using the ENERGY STAR® program’s Typical Electricity Consumption (TEC) method or as reported in energystar.gov versus the top three leading competitors as of 8/2015. Actual results may vary. For details see hp.com/go/Ljclaims.

(8) [1] Wireless direct printing is standard on the HP LaserJet Enterprise M506x only. Requires purchase of optional HP Jetdirect 3000w NFC/Wireless Direct Accessory for the HP LaserJet Enterprise M506n/dn. Mobile device needs to be connected directly to the WiFi network of a wireless direct–capable MFP or printer prior to printing. Depending on mobile device, an app or driver may also be required. For details, see hp.com/go/businessmobileprinting.

(9) [1] Wireless direct printing is standard on the HP LaserJet Enterprise MFP M527z only. Requires purchase of optional HP Jetdirect 3000w NFC/Wireless Direct Accessory for the HP LaserJet Enterprise MFP M527dn/f/c. Mobile device needs to be connected directly to the WiFi network of a wireless direct–capable MFP or printer prior to printing. Depending on mobile device, an app or driver may also be required. Wireless performance is dependent on physical environment and distance from the access point in the MFP or printer. For details, see hp.com/go/businessmobileprinting.

(10)             [1] Wireless direct printing is standard on the HP Color LaserJet Enterprise MFP M577z only. Requires purchase of optional HP Jetdirect 3000w NFC/Wireless Direct Accessory for the HP Color LaserJet Enterprise MFP M577dn/f/c. Mobile device needs to be connected directly to the WiFi network of a wireless direct–capable MFP or printer prior to printing. Depending on mobile device, an app or driver may also be required. Wireless performance is dependent on physical environment and distance from the access point in the MFP or printer. For details, see hp.com/go/businessmobileprinting.

(11)             [1] Compared with the HP LaserJet Enterprise P3015.

(12)             [1] Based on HP internal testing completed 7/2015 or published information and subject to device settings. Actual results may vary. For details see hp.com/go/Ljclaims

(13)             [1] Based on HP internal testing completed 7/2015 or published information and subject to device settings. Actual results may vary. For details see hp.com/go/Ljclaims

(14)             [1] Based on HP internal testing completed 7/2015 or published information and subject to device settings. Actual results may vary. For details see hp.com/go/Ljclaims