HP verbetert groeiende HP Helion portfolio

HP blijft investeren in drie belangrijke cloud innovatie-ecosystemen – OpenStack technologie, Cloud Foundry en Amazon Web Services

Brussel - HP kondigt vandaag updates aan voor HP Helion OpenStack® en het HP Helion Development Platform. Bovendien kondigt HP verbeteringen aan voor HP Helion Eucalyptus, de toonaangevende open source oplossing voor het bouwen van AWS compatible private clouds. De updates zetten kracht bij de voortdurende inzet van HP aan een groeiend portfolio van open source hybrid cloudoplossingen. HP investeert in drie van de snelst groeiende cloud innovatie-ecosystemen:  OpenStack®, Cloud Foundry® technologieën en Amazon Web Services (AWS).

Eucalyptus voegt zich bij de HP Helion product portfolio
HP Helion Eucalyptus 4.1 is de eerste Eucalyptus product release onder de merknaam Helion sinds de overname van het bedrijf in september 2014. Updates voor HP Helion Eucalyptus 4.1 zijn onder andere:

AWS Cloud Formation compatible service - Applicatie deployment templates die service delivery stroomlijnen en fouten bij complexe configuraties reduceren. Dankzij de bestaande AWS Cloud Formation templates kunnen zowel bestaande als potentiële klanten snel genieten van de nieuwe dienst op hun eigen HP Helion Eucalyptus private cloud.

HP Helion Eucalyptus Cloud Manager – Een web-based tool met een eenvoudig te gebruiken interface voor het beheer van S3 compatible objectopslag. Gebruikers hoeven buckets niet meer afzonderlijk aan te maken, wijzigen, verwijderen of uploaden/downloaden. Alle functies zijn beschikbaar binnen de browser en zijn compatibel met zowel HP Helion Eucalyptus als AWS clouds.

De toevoeging van Eucalyptus aan het HP Helion portfolio geeft klanten de flexibiliteit om bestaande AWS workloads op private of managed cloudomgevingen te implementeren. Hiermee komt het tegemoet aan de vraag naar economische alternatieven voor de publieke cloud vendor lock-in. HP Helion Eucalyptus is beschikbaar als een private, managed of hybrid cloudoplossing en voldoet zo aan een breed scala van klantbehoeften.

"Open source en open standaarden zijn belangrijke kenmerken van de nieuwe stijl van IT," zegt Orlando Bayter, CEO van Ormuco Inc. "De massale investeringen van HP in OpenStack geeft aan dat HP serieuze plannen heeft om dit project op lange termijn te ondersteunen. Bij Ormuco zijn we aangemoedigd door HP's inzet om hun bijdrage en de kwaliteit van de software en de distributie ervan te verbeteren. Wij geloven dat HP Helion een positieve impact heeft op onze IT-activiteiten die bijdragen aan ons schaalbaar cloudplatform dat diverse klanten in de gaming, media & contact center industrie bedient."

HP Helion OpenStack 1.1 - Verlaag risico’s en verbeter agility met een open, flexibel, enterprisewaardig hybride cloudplatform
HP Helion OpenStack biedt een open, uitbreidbare en zeer veerkrachtig, enterprisewaardig cloudplatform. Dit platform is gebaseerd op het toonaangevende open source cloud computingplatform OpenStack. HP Helion OpenStack is ook de basisinfrastructuur voor het HP Helion Development Platform. Verbeteringen in de HP Helion OpenStack 1.1 release zijn:

• Security automation en configuratieverbeteringen
    • Meer flexibiliteit bij het configureren van external authentication sources per domain
    • Verhoogde zichtbaarheid met uitgebreide gecentraliseerde logging & HP ArcSight integratie
    • Gebouwd op de OpenStack Juno stable branch
  • Breder scala aan implementatiemogelijkheden
    • Gerichte node provisioning voor geoptimaliseerde hardware-implementatie
    • Nieuwe gecertificeerde hardware: HP ProLiant Gen8 en 9 servers en HP Moonshot M710 en 300
    • Guest OS certificeringen: Windows Server 2008 R2 en Windows Server 2012 R2
  • Verbeterde software defined grootschalige opslagmogelijkheden
    • HP 3PAR StoreServ HA verbeteringen
    • Ceph integratie op de Host Linux Level naast ondersteuning voor Swift object store
  • Verbeterd lifecyclebeheer
    • Metering service van Ceilometer voor inzicht in het gebruik van bronnen

HP Helion Development Platform 1.1 – Ontwikkelen en implementeren van cloud-native applicaties met hogere snelheid
Gebaseerd op Cloud Foundry en volledig geïntegreerd met HP Helion OpenStack, biedt het HP Helion Development Platform een open-interoperabel platform waarmee toepassingen ontwikkeld en beheerd kunnen worden in een traditionele, private en publieke cloud. Dankzij de upgrades van het HP Helion Development Platform 1.1 kunnen IT-afdelingen en ontwikkelaars sneller en met eenvoudigere applicaties bouwen en beheren. Verbeteringen zijn onder andere:

• Eenvoudiger beheer voor IT professionals
    • Verbeterde usermanagement
    • Belangrijke verbeteringen van logging, inclusief meer betrouwbare en efficiënte logstreaming met behulp van WebSocket, en loggen van container creation failures
    • Extra dashboards met informatie over quotagebruik en beschikbare patches
  • Toepassing rollback & versiebeheer – Apps snel terugbrengen naar vorige versies

"De voortdurende uitbreiding van HP Helion oplossingen sinds de lancering van Helion afgelopen voorjaar toont aan dat we flinke stappen maken," zegt Bill Hilf, Senior Vice President, Product en Service Management, HP Cloud. "De updates voor HP Helion OpenStack en HP Helion Development Platform, in aanvulling op de eerste Eucalyptus product release voor Helion, laten zien hoe betrokken HP is en hoe hard wij werken aan een hybride cloudomgeving die gemakkelijk geïntegreerd kan worden in bestaande IT-omgevingen van grote bedrijven."

Meer informatie over HP Helion cloud producten en diensten: www.hp.com/helion.

Beschikbaarheid
HP Helion Eucalyptus 4.1, HP Helion OpenStack 1.1 en de HP Helion Development Platform 1.1 zijn nu wereldwijd beschikbaar. De prijs is afhankelijk van de configuratie en de individuele voorkeuren van de klant. Gemeenschappelijke versies van HP Helion Eucalyptus, HP Helion OpenStack en de HP Helion Development Platform zijn beschikbaar voor gratis download.