HP verbetert HP ConvergedSystem portfolio voor SAP HANA

Nieuwe HP ConvergedSystem 500 en storage plug-ins verhogen businessflexibiliteit en beschermen tegen next-generation implementaties van SAP HANA

Brussel – HP kondigt vandaag updates aan voor zijn HP ConvergedSystem portfolio voor SAP HANA. Door de upgrade met de nieuwste Intel Xeon Processor E7 V3 Family architectuur, ondersteunt HP ConvergedSystem 500 voor SAP HANA, de laatste generatie business suite: SAP® Business Suite 4 SAP HANA® (SAP S/4HANA). Dit zorgt voor snellere, realtime en bruikbare inzichten. Bovendien verbeteren de nieuwe HP Converged Storage plug-ins de flexibiliteit en wordt het gebruikersrisico verkleind door een uitgebreide databackup en hersteloplossing voor de omgevingen die gebruik maken van SAP S/4HANA.

Duizenden wereldwijde organisaties gebruiken het SAP HANA platform voor hun belangrijkste werkzaamheden. Als gebruikers migreren naar geavanceerde workloads als SAP S/4HANA profiteren ze van een geraffineerd en krachtig infrastructuurplatform.

Het HP ConvergedSystem portfolio voor SAP HANA zorgt voor meer kracht en betrouwbaarheid en is gemaakt voor betere prestaties en beschikbaarheid. Bovendien zorgt het voor een aanzienlijke schaalbaarheid en is het volledig compatibel met de laatste generatie business suite: SAP S/4HANA. De HP ConvergedSystem 900 is gecertificeerd door SAP om SAP HANA te gebruiken met flexibele configuraties. Het levert meer dan 12 terabyte aan data in een single memory pool met 16 sockets. Het is de grootste beschikbare toepassing die op de SAP S/4HANA op de markt is.

Organisaties met middelgrote SAP oplossingsgerichte landschappen en die op een spaarzame manier willen beginnen kunnen hun blik werpen op de HP ConvergedSystem 500 voor SAP HANA. Doordat het gecertificeerd is met de nieuwe Intel Xeon E7 V3 architectuur, biedt het geïntegreerde systeem een kosteneffectief platform voor implementaties van SAP S/4HANA.

“Onze business gaat over het verzamelen van realtime kennis en dus is het om onze workloads te ondersteunen noodzakelijk om de beste hardware-infrastructuur te hebben. Zo kunnen we de benodigde continuïteit en betrouwbaarheid bieden”, aldus Mike Bishop, Managing Director van Prescient Traveler LLC. “De HP ConvergedSystem 500 is voor ons de snelste weg naar het creëren van waarde met behulp van SAP HANA. Dit helpt ons bij het optimaliseren van onze werkzaamheden door snel te reageren op de veranderende businessvragen en marktontwikkelingen”.

Prijs en beschikbaarheid
HP ConvergedSystem 500 voor SAP HANA met Intel Xeon Processor E7 V3 Family architectuur is vanaf het einde van de zomer wereldwijd verkrijgbaar.

De HP StoreOnce Plug-in voor SAP HANA is voor huidige gebruikers van HP StoreOnce Backup zonder kosten en vervroegd beschikbaar in mei 2015. Voor andere gebruikers is het beschikbaar vanaf juni 2015. Voor het gebruik van een plug-in is een HP StoreOnce Catalyst software licentie nodig.

De HP Storage Plug-in voor SAP Landscape Virtualization Management is momenteel beschikbaar zonder extra kosten.

Meer informatie is verkrijgbaar op www.hp.com/go/convergedsystem en www.hp.com/go/storeonce.

• Vervolg persbericht in het Engels

Streamline data management and double the performance of data protection
HP also announced customers running SAP HANA can now further protect their databases for less by installing the HP StoreOnce Plug-in for SAP HANA. With this new plug-in, administrators can safeguard their databases by backing them up to HP StoreOnce appliances directly using SAP HANA studio. This solution helps eliminate the cost and complexity of intermediary data protection software typically required to protect databases. The result of using HP StoreOnce Backup with SAP HANA is that customers can perform backups quickly.

In addition, the HP Storage Plug-in for SAP Landscape Virtualization Management now supports version 2.1 of the SAP software, which gives customers increased management capabilities in SAP HANA-based environments running physically or virtually on HP 3PAR StoreServ Storage. With this expanded support, administrators can now clone production versions of SAP databases within minutes for increased productivity and business agility.

New consumption models for SAP-based HANA environments
As part of this announcement, HP also extended the HP ConvergedSystem portfolio for SAP HANA to be offered as a modular approach using the SAP HANA tailored data center integration approach. Using this approach, customers can leverage their existing hardware and infrastructure components for their SAP HANA-based environments, providing further choice for organizations, even when working in heterogeneous environments.

Through a range of services and strategic partnerships, HP brings specific expertise and assistance to help customers modernize their SAP HANA-based environments. HP Technology Services offers a broad selection of end-to-end consulting, migration, and integration services that enable speedy deployment, smooth migration, and business continuity. HP also expanded its system integrator efforts with Deloitte Consulting LLP. Deloitte and HP are collaborating to provide services to customers to modernize their infrastructure running SAP HANA, including successful business case development and strategy. Deloitte has established an HP ConvergedSystem 900 lab environment for SAP HANA for rapid prototyping, solution incubation and customer pilots to accelerate time-to-value.

For more information, visit HP in booth 302 at the SAPPHIRE® NOW conference, taking place May 5-7 in Orlando, Fla.