HP verbetert kwaliteit en productiviteit met nieuwe PageWide Web Presses

HP Indigo 7800 uitbreidingen vereenvoudigen kleurmanagement en stroomlijnen de productie

Chicago, 15 september 2015 - Vandaag introduceert HP op Graph Expo 2015 de eerste HP PageWide Web Presses aangedreven door High Definition Nozzle Architecture (HDNA). Daarnaast worden uitbreidingen voor de HP Indigo 7800 Digital Press gepresenteerd voor betere beeldkwaliteit, hogere productiviteit en meer uitgebreide applicatieopties voor print service providers (PSPs).

Het nieuwe HP PageWide Web Press portfolio – voorheen HP Inkjet Web Presses – is gebaseerd op de bewezen HP PageWide Technology, de nieuwe prestatienormen voor het gehele HP graphics portfolio, zowel voor zakelijke klanten als consumenten. Om de beperkingen van conventioneel hoog volume printen te overwinnen zijn de twee nieuwe 42-inch inkjet web presses – de HP PageWide Web Press T480 HD en T470 HD – uitgerust met HDNA technologie voor verbeterde printkwaliteit met ongeëvenaarde dual-drop-gewicht architectuur, 2.400 spuitknoppen (nozzles) per inch en ingebouwde nozzle redundancy.

“Printtechnologie moet tegemoetkomen aan de uitdagingen op de markt waarop PSP´s (Print Service Providers) opereren met hogere volumes, strikte kleureisen en meer onderscheidend vermogen”, aldus Mike Salfity, vice president and general manager, Graphics Solutions Business, HP. “HP is vastberaden om marktleidende digitale oplossingen te bieden voor de gehele PageWide Web Press en Indigo portfolio’s om zo PSP’s te helpen hun klanten optimaal te bedienen en daarmee de concurrentie een stap voor te blijven.”

HP PageWide Web Presses: enorme stap vooruit

HDNA productie inkjet printkop technologie, de Graph Expo 15 MUST SEE ‘EMS Award winner, is ontworpen voor verbeterde printkwaliteit en -prestaties om te voldoen aan een groeiend aanbod van hoogwaardige applicaties. De nieuwe HP PageWide Web Press T480 HD en T470 HD bieden uitdagende nieuwe kansen in uitgeef-, direct mail en algemene commerciële printtoepassingen. Hieronder vallen vakmedia in kleur, medische uitgaven, posters & banners (tot wel 108 inch) en hoge kwaliteit retailbrochures en catalogi.

Deze hoge-capaciteit inkjet drukpersen zijn voorzien van een kwaliteitsmodus met dual-drop-gewicht per kleur voor scherpe afdruk van tekst, fijne lijnen, accurate huiskleuren, effen grijs- en kleurtransities en verbeterde highlight- en schaduwdetails tegen printsnelheden van wel 400 fpm (feet per minute). Daarnaast bieden de nieuwe performance modi snelheden tot wel 800 fmp(1) en 600 fmp(2) bij het gebruik van single-drop-gewicht.

Bestaande klanten kunnen upgraden naar de nieuwe technologie om ook te profiteren van de verbeterde kwaliteit en productiviteit van HDNA. HP Financial Services helpt klanten hun investeringen in inkjetinnovaties te vereenvoudigen met flexibele IT-investeringsoplossingen voor alle HP PageWide Web Presses. Klanten kunnen de prijs nu voor 48 maanden vastzetten(3) waarmee de investering kan worden afgestemd op de bedrijfsfinanciën.

Rotomail Italia SpA, één van de grootste digitale kleuren PSP's in Europa, zal de eerste in de wereld zijn om de HP PageWide Web Press T480 HD in zijn locatie in Milaan te installeren.

"Om te voldoen aan de groeiende variabele data-driven printvolumes, de toegenomen vraag naar snellere doorlooptijden en de vraag naar uitgebreidere applicatieopties, moest ons bedrijf investeren in high performing production inkjettechnologie met uitstekende beeldkwaliteit. Een investering die tegemoetkomt aan onze groeiprognose”, zegt Giorgio Albertini, general manager, Rotomail Italia SpA. "De HP PageWide Web Press T480 HD biedt een betere kwaliteit en productiviteit, helpt ons innovatieve nieuwe direct mail te leveren en biedt commerciële- en uitgeverijtoepassingen voor onze klanten."

HP biedt mogelijkheden voor extra bronnen van inkomsten en uitgebreide toepassingen voor HP PageWide Web Press klanten. Daarnaast annonceert HP:

HP Indigo verbetert simplify color management, verhoogt productiviteit

De bewezen HP Indigo 7800 Digital Press biedt verbeterde on-press kleurbeheertools in press software versie 11.4 en in-line spectrofotometer, waardoor handmatige kleurmanipulatie niet langer nodig is. Media fingerprinting, 3D kleurkalibratie, steunkleurverfijning en andere geavanceerde kleurmanagementtools stroomlijnen het beheerproces van kleurstandaarden certificeringen zoals GRACoL en FOGRA , zorgen voor nauwkeurige kleuraanpassing van diverse substraten en bieden kleurconsistentie voor drukpersen en locaties.

De HP Indigo 7800 Digital Press heeft ook de nieuwe Optimizer, een on-press productiemanagement tool die helpt bij het beheer van de wachtrij, prioritering van de afdruktaken, het plannen van substraat gebruik en het verbeteren van de efficiëntie. De Optimizer maakt continu printen en parallel proefdrukken mogelijk zonder te pauzeren tussen printopdrachten. Hierdoor gaat de productiviteit van onze klanten met tot wel 50 procent per shift omhoog(4).

"Bij ProCo groeit het aantal banen terwijl de runs korter worden. Het is cruciaal dat we de productie goed beheren omdat het proces steeds complexer wordt", zegt Jon Bailey, managing director, ProCo, UK. "De Optimizer op de HP Indigo 7800 Digital Press blijkt al een echte game changer te zijn voor onze productieflow en zakelijke groei."

HP bij Graph Expo 2015

Op de stand 1202 toont HP de HP Indigo 10000 Digital Press die inmiddels 200 keer is geïnstalleerd in 35 landen, waaronder 20 locaties met meerdere drukpersen. Ook presenteert HP de HP Indigo WS6800 Digital Press, een drukpers met de hoogste crossover point in narrow-web productie ten opzichte van analoog voor de overgrote meerderheid van drukgevoelige labelopdrachten.(5) Bij de stand zijn ook samples van Graph Expo 15 MUST SEE "EMS bekroonde HP SmartStream Mosaic te zien,  waaronder een recente campagne van een toonaangevende Amerikaanse bierbrouwer.

De 126-inch HP Latex 3500 Printer, voor het eerst in de VS in gebruik, verwerkt hoog-volume, speciale applicatieproductie en verwerkt bovendien meer onbemande opdrachten met zware roll handling tot 660 pond en 10 liter inktvoorraden. HP demonstreert ook de HP PageWide XL 8000 Printer, de snelste grootformaat zwartwit- en kleurenprinter ooit, die tot wel 50 procent op de totale productiekosten(6) bespaart.

Meer informatie over de nieuwe producten van HP Graphics Solutions Business is beschikbaar op www.hp.com/go/graphic-arts. Productvideo’s en updates zijn beschikbaar op Facebook op www.facebook.com/HPdesigners, op Twitter op www.twitter.com/hpgraphicarts en op YouTube op www.youtube.com/hpgraphicarts.

1. The HP PageWide Web Press T480 HD offers print speeds up to 800 fpm in performance mode.
  2. The HP PageWide Web Press T470 HD offers print speeds up to 600 fpm in performance mode.
  3. Financing available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries (HPFSC) and its or their affiliates in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Rates are based on customer’s credit rating, financing terms, offering types, equipment type and options. Not all customers may qualify for these rates. Not all services are available in all countries. Other restrictions may apply. HPFSC reserves the right to change or cancel this program at any time without notice.
  4. Based on internal HP Indigo tests and estimates based on customer job baskets.
  5. Based on internal HP and syndicated research as well as customer validations.
  6. HP PageWide XL 8000 printing at up to 30 D/A1 pages/minute for large-format printing of technical documents, GIS maps, and point-of-sale (POS) posters compared with printers under $200,000 USD as of March, 2015 including 36-inch wide LED printers (printing up 22 D/A1 pages/minute) and printers based on Memjet technology (printing up to 800 D/A1 pages/hour) based on internal HP testing. Production costs savings based on HP PageWide XL 8000 Printer compared with a combination of a monochrome LED printer and a color production printer, both under $150,000 USD, as of April, 2015; testing criteria and production cost detail assumptions available upon request.