HP vereenvoudigt instap van bedrijven in de cloud met nieuwe HP Helion-workloadconfiguraties

Zeven voorgeprijsde en voorgeconfigureerde Infrastructure-as-a-Service-oplossingen voor een beter en rendabeler gebruik van IT-middelen

Brussel – HP heeft vandaag een ruimer aanbod aan configuraties voor specifieke workloads aangekondigd in de vorm van gestandaardiseerde oplossingen voor HP Helion Managed Virtual Private Cloud (VPC), waarmee klanten vlot de overstap naar de cloud kunnen maken.

Op basis van ruime expertise in een brede waaier aan cloudimplementaties lanceert HP Enterprise Services zeven Infrastructure-as-a-Service-oplossingen, waarvan de prijs en configuratie op voorhand gekend zijn. Deze oplossingen zijn ontwikkeld om te voldoen aan het uiteenlopende takenpakket van bedrijven, dat varieert van lichtere taken, zoals applicatieontwikkeling en het delen van media (beperkte performance), tot en met veel zwaardere workloads die complexe ERP-oplossingen ondersteunen. Dankzij deze configuraties sluiten de IT-middelen beter aan bij de workload, zodat ze beter en rendabeler kunnen worden benut.

“Klanten die een workloadspecifieke oplossing willen implementeren in de cloud, zijn op zoek naar eenvoud", zegt Jim Fanella, vicepresident, Workload and Cloud, HP Enterprise Services. "Voorgeconfigureerde oplossingen voor de meest gebruikte workloads maken het gemakkelijker om snel een managed VPC-oplossing te implementeren. Zo wordt de overstap naar de New Style of IT gemakkelijker voor bedrijven.”

HP Helion Managed VPC beschikt nu over vier configuraties van virtuele servers voor de lichtere taken van bedrijven en drie configuraties van fysieke servers voor bedrijfskritieke productietaken waarvoor aparte servers noodzakelijk zijn. Deze configuraties laten toe applicaties te moderniseren, hebben het voordeel van een OPEX-model en maken een snellere implementatie van diensten in de cloud mogelijk. Ze kunnen bovendien de adviesverlening rond en transformatie van workloads verbeteren. Het gaat hier om een 'managed service', zodat bedrijven automatisch en naadloos profiteren van de nieuwste technologie en beveiliging.

Deze virtuele en fysieke serveroplossingen zijn specifiek bedoeld voor veelvoorkomende taken, zoals:

• Applicatieontwikkeling, bestanden afdrukken, niet-productiewerk en kwaliteitswaarborg
  • SharePoint, unified communication en tools op maat
  • Niet-kritiek relatiebeheer (CRM)
  • Gehoste e-mail en zwaardere CRM-toepassingen
  • Oracle C/X, datamining en -analyse, en datawarehousing
  • SAP, Oracle, Microsoft Dynamics en Sage

Prijzen en beschikbaarheid

De nieuwe HP Helion Managed VPC-oplossingen zijn nu beschikbaar op 24 locaties wereldwijd, verspreid over vijf continenten. Prijzen voor virtuele configuraties variëren van $76 per maand* voor Bare Metal tot $496 per maand* voor Virtualized Enterprise. Fysieke configuraties variëren van $800 per maand* voor 8-core Physical Servers tot $1.000 per maand* voor Physical Enterprise.

“We hebben ook het contractuele proces gestroomlijnd met een cloudcontract van één pagina, zodat we bedrijven sneller van cloudoplossingen kunnen voorzien”, zegt Fanella. “Dat is een ander voorbeeld van hoe HP er alles aan doet om de overstap naar de HP Helion-cloud makkelijker, sneller en efficiënter te maken.”

Alle configuraties beschikken over OpenStack-features en opties om High Availability toe te voegen via SLA's met een uptime van 99,999%, en ook over diverse adviesdiensten voor de cloud en om applicaties aan te passen aan de cloud. In april zal HP aanvullende voorgeconfigureerde workloadoplossingen aanbieden voor zijn Managed Private Cloud-portfolio, zodat klanten over nog meer flexibiliteit beschikken, of hun data of applicaties nu in hun eigen datacenter of dat van HP of een derde partij zijn ondergebracht.

Voor meer informatie over HP Helion Managed VPC en andere cloudoplossingen van HP, zie www.hp.com/enterprise/cloud.

*De prijzen zijn richtprijzen en kunnen per regio verschillen.