HP verhoogt de productiviteit en maakt kleurbeheer eenvoudiger met de nieuwe HP Indigo digitale persen

HP Indigo 7800 en WS6800 digitale persen bieden ongeëvenaarde prestaties

Brussel, 11 juni 2014 — HP heeft vandaag zijn portfolio van digitale persen uitgebreid met nieuwe HP Indigo oplossingen die klanten verhoogde productiviteit, een vereenvoudigd kleurbeheer en nieuwe mogelijkheden bieden voor hoogwaardige applicaties.

Voortbouwend op het succes van de vlaggenschipserie HP Indigo 7000 en WS6000 digitale persen, waarvan er wereldwijd inmiddels meer dan 2000 in productie zijn genomen, bestaat het nieuwe aanbod uit:

• De HP Indigo 7800 digitale pers met velinvoer biedt printserviceproviders (PSP's) een reeks nieuwe functionaliteiten, waaronder de mogelijkheid om direct op synthetische substraten en plastic kaarten te printen en een nieuwe kleurbeheerervaring met een inline spectrofotometer.
  • De HP Indigo WS6800 digitale pers met rolinvoer biedt producenten van etiketten en verpakkingsmateriaal korte productieronden via geautomatiseerd kleurbeheer, een breder frame(1) en nieuwe inktmogelijkheden waarmee het toepassingsbereik wordt uitgebreid.

“Onze klanten zijn altijd op zoek naar manieren om hun productiviteit te verbeteren en toepassingsmogelijkheden uit te breiden, zodat ze meer waarde aan merken en eindklanten kunnen bieden”, aldus Alon Bar-Shany, vicepresident en algemeen manager, Indigo Digital Press Division, HP. “De nieuwste producten in ons toonaangevende portfolio demonstreren onze commitment om klanten te voorzien van hoogwaardige digitale perstechnologie die aan hun eisen voldoet, terwijl we ook een upgradetraject bieden dat hun bedrijfsinvesteringen helpt te waarborgen.”

De nieuwe persen zullen voor het eerst worden getoond op Dscoop Asia in Bali en zullen ook te zien zijn op ExpoPrint Latin America, Labelexpo Americas, GRAPH EXPO en Photokina 2014.

HP Indigo 7800 digitale pers: een grote stap voorwaarts in kleurbeheer en productiviteit

De HP Indigo 7800 digitale pers voorziet in vereenvoudigd kleurbeheer, verbeterde productiviteit en uitgebreidere applicatiemogelijkheden voor algemene commerciële printers.

Door de mogelijkheid om direct op synthetische substraten te printen dankzij de One Shot Color-technologie, stelt de HP Indigo 7800 PSP's in staat om hoogwaardige druktoepassingen aan te bieden, zoals plastic kaarten, overlays, lenticulaire druk, point-of-sale en hoogwaardige ansichtkaarten. De pers ondersteunt HP Indigo ElectroInk Digital Matte voor spotcoating-effecten op glanzende substraten naast andere speciale inkten, waaronder HP Indigo ElectroInk Invisible Red en Light Black. De pers biedt ook unieke speciale effecten voor hoogwaardige applicaties, waaronder reliëfdruk, structuureffecten en digitale watermerken.

De HP Indigo 7800 biedt geautomatiseerd kleurbeheer op de pers zelf met behulp van een geïntegreerde spectrofotometer. Door de noodzaak van handmatige kleurbewerkingen overbodig te maken, zorgen de geïntegreerde spectrofotometer en kleurbeheer voor de best mogelijke overeenkomst met hard copy-proefdrukken, uniforme kleuren op een pagina en kleurconsistentie tussen verschillende persen en locaties om aan strikte richtlijnen van merken te kunnen voldoen. De spectrofotometer stroomlijnt bovendien de processen voor internationale drukstandaarden, zoals GRACoL en FOGRA.

Daarnaast biedt de pers een intelligente automatiseringsfunctie die helpt om printopdrachten te prioriteren via de ingebouwde geoptimaliseerde volgordebepaling, afhankelijk van de duur van een printopdracht, de gebruikte media, afbeeldingstypes en de prioriteit van een opdracht.

“CEWE blijft voortdurend innoveren en we moeten ervoor zorgen dat onze digitale druktechnologie zich blijft ontwikkelen zodat we ons kunnen aanpassen aan trends in de fotomarkt en om nieuwe markten veilig te stellen”, zegt Dr. Reiner Fageth, hoofd technologie, CEWE. “Gezien het grote aantal HP Indigo digitale persen dat er al is, waarderen we hoe HP Indigo schaalbare technologie blijft leveren die ervoor heeft gezorgd dat we door de jaren heen zijn blijven profiteren van kwaliteits- en prestatieverbeteringen, en de functies van de nieuwe HP Indigo 7800 zullen ons helpen om ons portfolio van hoogwaardige producten nog verder te kunnen uitbreiden, zoals met het CEWE Photobook en onze reeks applicaties die helpen om ons bedrijf gaande te houden.”

De HP Indigo 7800 draait op de HP SmartStream Production Pro Print Server versie 5, de snelste digitale front-end (DFE) die op de markt beschikbaar is en die de prestaties van snellere Raster Image Processing (RIP) met 30 procent verhoogt.(2) Met behulp van HP Indigo Direct2Finish, een platform voor geautomatiseerde en vereenvoudigde near-line afwerkingsoperaties, kunnen accurate instructies voor job definition format (JDF) geautomatiseerd worden ingevoerd voor toonaangevende afwerkingsapparaten, wat de verwerking en afwerking van opdrachten versnelt, en de kans op verspilling door menselijke fouten reduceert.

De prestaties van etiketdruk opnieuw definiëren dankzij de HP Indigo WS6800 digitale pers

De HP Indigo WS6800 Digital Press, de derde generatie van de succesvolle(3) HP Indigo WS6000 digitale pers serie, biedt baanbrekende productiviteit, veelzijdigheid en geavanceerd kleurbeheer.

Door de verruimde mogelijkheden in narrow-web productie is de overstap van analoge drukpersen haalbaarder dan ooit voor het merendeel van de drukgevoelige etiketdrukopdrachten(4), waardoor de pers zal voldoen aan de snelle groei in productieaantallen van digitaal gedrukte etiketten.

De HP Indigo WS6800 helpt klanten om nieuwe productieaantallen te realiseren en om de tijd die nodig is voor het voorbereiden van kleurprofielen en PANTONE® kleurafstemming met tot wel 75 procent te verkorten dankzij de nieuwe geïntegreerde spectrofotometer.(5) Dankzij een gesloten circuit-aansturing sluit de spectrofotometer de noodzaak voor handmatige kleurkalibratie en aanpassingen uit. De grotere framebreedte, die van 317 mm naar 320 mm is uitgebreid,(1)  maakt een hogere output en lagere kosten mogelijk. Bovendien kunnen producenten van etiketten tot wel 131 lineaire voet (39,93 m) per minuut in kleur produceren dankzij de Enhanced Productivity Mode (EPM).

Door een verbeterde efficiëntie in het converteren van krimphoezen, zorgt high-slip HP Indigo ElectroInk White voor minder productiestappen dankzij de single-pass hoesproductie. HP Indigo ElectroInk Silver geeft etiketten een metallic look, die vergelijkbaar is met UV flexo zilverinkten en die gebruikt kan worden als spot- of basiskleur op een reeks van etiketapplicaties, waaronder verfproducten, autoproducten, chemische huishoudelijke producten, voedingssupplementen en frisdranken.

De HP Indigo WS6800 ondersteunt HP SmartStream Labels and Packaging Workflow Suite 4.1, powered by Esko. Deze workflowsuite biedt een consistente aansturing van herhaalopdrachten en geavanceerde beslissingstools om geschikte opdrachten voor EPM te selecteren. Een nieuw high-definition scherm met 223 lijnen per inch (lpi) voorziet in een bredere kleurengamma.

Ons bedrijf streeft ernaar om onze klanten van hoogwaardige producten te voorzien die aan hun strikte merkrichtlijnen voldoen, terwijl we de grenzen van onze productiviteit verleggen”, aldus Cees Schouten, technisch directeur, Geostick B.V. “De verruimde framebreedte en geautomatiseerde kleurbeheerprocessen van de HP Indigo WS6800 zullen ons helpen om meer opdrachten per dag te verwerken met minder handmatige ingrepen en een verlaging van de algehele kosten, terwijl we de hoge printkwaliteit kunnen blijven waarborgen die onze klanten van ons verwachten.”

Printen met oog voor het milieu

Door de mogelijkheid om drukproductie te realiseren op het moment dat het nodig is en met de exacte aantallen die nodig zijn, helpen HP Indigo digitale printoplossingen om verspilling te verminderen en duurzaamheid te verhogen. HP Indigo heeft in samenwerking met het Good Energy Initiative een programma opgezet om de koolstofemissies te compenseren die gepaard gaan met de fabricage van de HP Indigo 7000 en WS6000 serie digitale persen. Alle HP Indigo serie 3 persen hebben een koolstof (CO2)-neutrale fabricagestatus behaald.(6)

Beschikbaarheid

De eerste HP Indigo 7800 en WS6800 digitale persen worden aan het begin van deze maand verscheept. Naar verwachting zullen de functies van de HP Indigo 7800 en WS6800 begin 2015 beschikbaar zijn als optionele upgrades.

Extra informatie over HP Indigo digitale persen is beschikbaar op hp.com/go/indigo. Productvideo's en updates zijn beschikbaar op Twitter op www.twitter.com/hpgraphicarts en op YouTube op www.youtube.com/hpgraphicarts.

Over HP

HP biedt nieuwe mogelijkheden die mensen, bedrijven, overheden en gemeenschappen in staat stellen technologie op zinvolle wijze te gebruiken.  Als ’s werelds grootste technologiebedrijf biedt HP oplossingen voor de meest complexe uitdagingen van klanten wereldwijd met een portfolio aan printers, persoonlijke systemen, software, services en IT-infrastructuur.  Voor meer informatie over HP (NYSE: HPQ), ga naar http://www.hp.com.

(1) Vergeleken met de drukbreedte van de HP Indigo WS6600 digitale pers.

(2) HP SmartStream Production Pro Print Server versie 5 is de snelste verkrijgbare DFE volgens HP interne en onafhankelijke marktgegevens; 30% sneller vergeleken met HP SmartStream Production Pro Print Server versie 4.6.

(3) De HP Indigo WS6600 digitale pers is de best verkopende smalle web-pers, met hogere verkoopaantallen dan alle producenten van analoge producten volgens IDC marktaandeelgegevens.

(4) Gebaseerd op onderzoek verricht door HP en in samenwerking met anderen, en bevestigd door klanten.

(5) Cijfer gebaseerd op schattingen door HP intern.

(6) Berekening van de koolstofemissies zijn uitgevoerd door een onafhankelijke derde consultant; koolstofcompensatieprojecten uitgevoerd door het Good Energy Initiative.

PANTONE® is eigendom van Pantone, Inc.