HP versnelt businessproductiviteit met nieuwe netwerkoplossingen voor de mobiele werkplek

Brussel – HP onthult op Interop Las Vegas nieuwe campusnetwerkoplossingen en services voor bedrijven die een mobiele werkplek willen inrichten. De nieuwe oplossingen en diensten verbeteren de businessproductiviteit.

De nieuwe netwerkoplossingen voor campussen, zoals de HP 5400R zl2 Switch Series v3 Modules en de HP Network Visualizer SDN App, vormen een basis voor eenvoudige bedrijfsnetwerken. Ze zijn ontwikkeld voor het bevorderen van prestaties, veiligheid, zichtbaarheid en optimalisatie van digitale bedrijfsonderdelen. Met software-defined networking (SDN) kunnen IT-professionals netwerkoperaties en probleemoplossingen makkelijk verwerken. Daarnaast is het mogelijk het securitybeleid op een simpele en nauwkeurige manier te verbeteren.

Campus voorbereiden op versnellen van de mobiele werkplek
Omdat Bring Your Own Device (BYOD) steeds gebruikelijker wordt en dankzij de introductie van Internet of Things moeten bedrijven voldoen aan de verwachtingen van (mobiele) gebruikers. Met HP’s nieuwe campusoplossingen kunnen bedrijven een mobiele infrastructuur inrichten die gebruik maakt van ASIC innovatie en SDN technologie waarbij security, applicatieprestatie en netwerkmonitoring gewaarborgd zijn.

De nieuwe HP 5400R zl2 Switch Series v3 modules zijn aangedreven door de 6de generatie HP Networking ASIC, gebouwd voor het SDN tijdperk. Het biedt vier keer zoveel prestaties als vergelijkbare oplossingen(1) en drie keer minder wachttijden (2). De twee terabyte per seconde moederbord ondersteunt betere bandbreedte en prestatie-eisen inclusief draadloze verbinding met hoge snelheid. De 5400R v3 ondersteunt OpenFlow volledig en de processor kan 24 keer meer flows aan dan de belangrijkste concurrent(3). De programmeerbare OpenFlow processor en tien parallelle Advanced Packet Processor machines met toegewijde bronnen bieden schaalbaarheid en flexibiliteit om een nieuwe golf van SDN applicaties te ondersteunen.

Met HP Smart Rate multi-gigabit ports is de 5400R v3 module klaar om de volgende golf van high-speed 802.11 ac Wave 2 toegangspunten te ondersteunen. De HP Smart Rate technologie biedt eenvoudige zelf-onderhandeling en flexibele capaciteit van 1GbE, 2,5 GbE, 5GbE tot 10GbE met Power over Ethernet +, zonder dat gebruikers een bestaand kabelsysteem moeten vernieuwen.

SDN versimpelt netwerkbeheer en verbetert veiligheid
Dankzij de nieuwe HP Network Visualizer SDN applicatie hebben IT-beheerders realtime en gedetailleerd inzicht in het netwerk. Op deze manier kan men verkeersstromen monitoren en eventuele problemen onderzoeken. Beheerders kunnen klachten makkelijk identificeren zonder fysieke locatie of IP-adres te identificeren door de zichtbaarheid van de gebruikerservaring te centreren in plaats van het fysieke netwerk. De verbeterde zichtbaarheid dankzij de SDN technologie zorgt ervoor dat het mogelijk is om snelle diagnoses te maken en netwerkproblemen te repareren zonder dure extra apparaten of onderzoeken.

Aangezien meer apparaten met elkaar verbonden zijn, nemen ook de veiligheidsrisico’s toe. Om te voorkomen dat kwaadaardige dreigingen het netwerk binnendringen via devices van werknemers kondigt HP verbeteringen aan in zijn HP Network Protector SDN applicatie. Dit biedt dynamische bescherming voor de buitenkant van het netwerk, zodat BYOD wordt beveiligd. De applicatie is nu inclusief Intrusion Prevention System as a service, en levert een consistent beleid op businessniveau voor bekabelde en draadloze netwerken.

Ook kondigt HP verbeteringen aan voor de HP Network Optimizer SDN applicatie. Deze biedt geautomatiseerde voorzieningen voor het netwerkbeleid en Quality of Service om een verbeterde gebruikerservaring te verzekeren. Nu biedt de app optimalisatie van de media path (om de omgeving te beschermen), als ook dynamische verkeersperiodisering gebaseerd op gebruiker en device. Andere business applicaties kunnen ook volledig voordeel behalen van HP Network Optimizer door een open API integratie.

Levering van centrale mobiele netwerken en business oplossingen
HP’s Campus Services zijn inclusief een complete levenscyclus van modulaire services, met ondersteuning die in lijn zijn met de beschikbaarheidsbehoefte van de gebruiker. Tevens introduceert HP de Visual Remote Guidance (VRG). De VRG biedt een unieke en veilige cloud service die draagbare computing verbindt met HP MyRoom. VRG zorgt ervoor dat je toezicht hebt op afstand en procedures kan overbrengen. Door het realtime delen van voice, video en content kunnen problemen makkelijk opgelost worden, wat de gebruikerservaring verbetert. Tegelijkertijd worden ook de kosten verlaagd.

Prijs en beschikbaarheid

• De HP 5400R zl2 Switch Series v3 Modules is 1 mei 2015 beschikbaar. De prijs varieert tussen $3,299 – 6,799.
  • De HP Network Visualizer SDN app is in juni beschikbaar.
    HP Campus en SDN Services zijn nu verkrijgbaar, de HP Visual Remote Guidance oplossing is in juli verkrijgbaar.

(1)Based on internal HP testing.

(2)HP internal competitive analysis between HP 5400R V3 and Cisco 4507R+E:  Latency 64 bytes L2: Cisco 4507R+E 6.6μs , HP 5400Rv3 1.8 μs, April 2015.

(3)HP internal calculations based on available public information on flow entries for the  Cisco Catalyst 4507RE Dual Management and Cisco 5412Rv3,  ICX 6610 and Nexus 3100/6k, April 2015.

(4)Estimated U.S. list prices. Actual prices may vary.