HP vindt de Desktop PC voor thuis opnieuw uit

The HP Pavilion Mini Desktop is een kleine, stijlvolle desktop PC met veel geheugen

Brussel, 6 januari 2015 — HP lanceerde op 5 januari de nieuwe HP Pavilion Mini Desktop, een zeer krachtige en slimme desktop PC die indrukwekkende prestaties combineert met een zeer eigentijds design dat in elke ruimte aantrekkelijk is.

Volgens Louis Perrin, directeur consumentenproducten van de Printing and Personal Systems Group van HP EMEA, blijft de tower desktop PC een middelpunt voor het delen, creëren en entertainment in huis. “De HP Pavilion Mini Desktop biedt de voordelen van de traditionele desktop PC in een mooie vorm en dankzij zijn kleine formaat probleemloos past op de plek waar informatie- en entertainment systemen zijn opgesteld.

Krachtig vermogen, compact design

De huidige consument wil graag een krachtige en geraffineerde desktop PC die past bij hun eigen stijl en huis. Maar die moet - zonder dat het rommelig wordt - wel in te passen zijn op de aangewezen plek waar gezinsleden en vrienden bij elkaar komen. Met een hoogte van 5,2 cm en een gewicht van 0,73 kg (1) past de HP Pavilon Mini Desktop in de palm van je hand. Hij levert maximale productiviteit op basis van Windows 8.1 (2) en werkt met processors tot Intel® Core™ i3(3).

Gebruikers kunnen video’s en foto’s verwerken en opslaan tot 1 TB opslag (4) en tot 8 GB geheugen(5). Maar de klant kan ook onbezorgd gebruik maken van entertainment en game mogelijkheden via de dual display functie van DisplayPort en HDMI compatible aansluitingen. Zo kan je streamen en heb je toegang tot content op meerdere beeldschermen, inclusief TV met volledige HD support.

De HP Pavilion Mini Desktop is ENERGY STAR® gecertificeerd, met een energiegebruik tot 45 watt, in vergelijking met 250 watt voor een gebruikelijke toren PC. De ingebouwde Wi-Fi (6) en Bluetooth® stellen de gebruiker in staat om content te streamen vanuit elke gewenste ruimte en aan te sluiten op Bluetooth accessoires. Met de terugloop van optische DVD media in de huidige digitale wereld, biedt de HP Pavilion Mini Desktop geen optische drive. Een externe USB optische drive kan gebruikt worden via elke van de vier USB aansluitingen. De HP Pavilion Mini Desktop wordt geleverd in de kleur Snow White zodat deze probleemloos in elke inrichting past.

Prijs en beschikbaarheid (7)

De HP Pavilion Mini Desktop zal in België vanaf €499 (met een Intel i3 processor) beschikbaar zijn en dit, vanaf februari 2015. De HP Pavilion Mini Desktop wordt met toetsenbord en muis meegeleverd.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

1. Het werkelijke gewicht kan verschillen per configuratie.
  2. Niet alle functies zijn beschikbaar in alle edities of versies van Windows. Systemen kunnen een ge-upgrade en/of separaat aangeschafte hardware, drivers en/of software verlangen om het volle voordeel te kunnen genieten van Windows functionaliteiten. Zie http://www.microsoft.com.
  3. Intel’s nummering is geen maat voor hogere prestaties.
  4. Voor hard drives, TB = 1 biljoen bytes. De werkelijke geformatteerde capaciteit is minder. Tot 30GB van de hard drive is gereserveerd voor system recovery software.
  5. Voor hard drives, GB = 1 miljard bytes. De werkelijke geformatteerde capaciteit is minder. Tot 30GB van de hard drive is gereserveerd voor system recovery software.
  6. Draadloze aansluiting en Internet service zijn vereist en niet inclusief.
  7. Geschatte winkelprijzen. Werkelijke prijzen kunnen verschillen.