HP zet in op Everything-as-a-Service en groei van contractual channel

Nieuwe printoplossingen, een uitgebreid A3 en A4 portfolio en toonaangevende beveiligingsmogelijkheden helpen de channel klanten nog beter te bedienen

Highlights

• Nieuwe oplossingen en diensten laten de ambitie van HP zien om de dienstverlening voor channel en A3 en A4 categorieën te laten groeien
  • Een uitbreiding op het portfolio van LaserJet A3 en A4 apparaten
  • De nieuwe EcoSmart LaserJet – ‘s werelds meest efficiënte printer - met zwarte EcoSmart toner, die zorgt voor printen op lagere temperaturen en een lager energieverbruik
  • Vooruitstrevende ontwikkelingen zoals Cartridge Access Control, voorspellende sensoren en vaste ladegeleiders stellen partners in staat om hun servicemarge te vergroten
  • De beveiliging van HP-apparaten is de beste in zijn klasse met de nieuwe SOL firmware

HP Inc. presenteert vandaag tijdens HP Reinvent, het grootste wereldwijde partnerevenement van HP, zijn nieuwe generatie aan Office Printing  innovaties. De verniewingen kunnen partners zonder problemen integreren in de moderne werkplek.

We blijven vooroplopen en innoveren met onze producten en oplossingen voor onze partners, ongeacht in welke fase onze samenwerking zich bevindt. ,” aldus Tuan Tran, General Manager en Global Head of Office Printing Solutions van HP. “Ons krachtige portfolio - met slimmere oplossingen en diensten, beveiliging en het sterkste portfolio aan printers en MFP’s in de markt – is aan het veranderen om te voldoen aan de huidige en toekomstige behoefte van bedrijven .”

Slimmere oplossingen en diensten

In het hart van de aankondigingen zit een verzameling aan geavanceerde oplossingen en diensten die deklantervaring verbeteren.

• JetAdvantage Apps: Een toolset die eenvoudig te gebruiken is voor het maken en implementeren van cloud-gebaseerde documentworkflows. JetAdvantage Apps stellen HP erkende resellers in staat om aan te passen hoe HP MFP's een gebruiker ondersteunen. Dit wordt gedaan door een gepersonaliseerde set van diensten aan te bieden die is afgestemd op hun individuele werkstijl. Hierdoor besparen bedrijven tijd en geld, omdat papieren gegevens dan net zo eenvoudig te verwerken zijn als digitale. HP is hard op weg om het breedste scala aan workflow-integraties aan te bieden met 35 apps (beschikbaar tegen de zomer van 2019) en 200 ontwikkelingspartners.
  • Smart Device Services (SDS): Op de Cloud-gebaseerde SDS-technologie van HP verlaagt de servicekosten significant, maximaliseert de uptime van het apparaat en levert een uitzonderlijke service aan miljoenen apparaten over de hele wereld. Partners die de SDS-oplossing hebben toegepast, rapporteren een gemiddelde servicekostenverlaging van 15 procent. SDS kan op afstand een aantal problemen oplossen en service technologieën voorzien van informatie, waarmee 5-10% meer reparaties tijdens het eerste bezoek kunnen worden voltooid, dat percentage is 95%.  SDS kan nu storingen van belangrijke componenten voorspellen, waardoor er een oplossing is voordat het apparaat uitvalt en gebruikers een no-downtime ervaring krijgen.

Leider in print security

Uit een recente studie van HP blijkt dat 83 procent van de respondenten hun pc’s heeft beveiligd en 55 procent van de respondenten hun mobiele apparaten beveiligd. Desondanks heeft maar 41 procent van de respondenten een netwerkbeveiliging, toegangscontrole, gegevensbescherming of eindpuntbeveiliging op printers zitten. Hierdoor stellen steeds meer RFI en RFQ’s hogere eisen aan printbeveiliging, waardoor HP’s leidende rol op het gebied van beveiligingsoplossingen en standalone services de partners een grote voorsprong geeftt als het gaat om printbeveiliging. HP is de enige printerfabrikant die voldoet aan de NIST-eisen voor cyberwering, die een Bug Bountry programma heeft en die beschikt over een ingebouwd inbound en outbound malware monitoringssysteem met een zelfherstellend vermogen.

• HP is de enige printleverancier met SD-PAC gecertificeerde firmware en software, waar robuuste en veilige softwareontwikkeling over de gehele levenscyclus zijn geïntegreerd in het design, ontwikkeling en het testen van de oplossingen. De certificering omvat HP FutureSmart firmware, HP JetAdvantage Security Manager, HP Access Control, HP JetAdvantage SecurePrint en HP JetAdvantage Insights.
  • HP bouwt voort op partnergerichte beveiligingstrainingen, certificering en verkooptools en breidt daarom nu verkooptools uit om klanteneindpunten eenvoudig te bereiken, voorstellen te ontwikkelen en inkomsten genererende beveiligingspraktijken uit te bouwen. Tot nu toe heeft HP aan meer dan 700 partners beveiligingstraining gegeven. Laat je eindpoint security nu certificeren en vraag toegang tot de security assessment tools aan.

Een nog sterker multifunctioneel printerportfolio

Vandaag introduceert HP ook de sterkste multifunctionele en kopieerprinterlijn in het vakgebied. Dit portfolio vermindert de tijd die gebruikers nodig hebben om productiviteitsoplossingen te beheren en implementeren.

• Een versterkt A4-portfolio die ons aanbod verder uitbreidt
    • De bijgewerkte 400-serie biedt de beste beveiliging in zijn klasse, met de nieuwe SOL-firmware en de beste CO2-voetafdruk, wat een energiebesparing van 18-22% oplevert ten opzichte van zijn voorganger door de nieuwe toner
    • De 500-serie verbetert zich met 30% in energie-efficiëntie ten opzichte van voorgaande series
    • De 600-serie is de eerste in zijn vakgebied, waardoor HP’s managed partners hun servicemarge kunnen vergroten
      • Cartridge Access Control of Locking tonercartridges zorgen ervoor dat alle toner wordt gebruikt voordat een cartridge wordt vervangen
      • De voorspellende sensoren in combinatie met toegangscontrole van de cartridges, kunnen partners een  besparing van 12% op servicekosten opleveren
      • Vaste ladegeleiders helpen partners hun grootste probleem, namelijk papierstoringen, met 25% te verminderen
    • De nieuwe HP EcoSmart LaserJet voegt zich bij HP's milieubewuste printerportfolio als 's werelds meest efficiënte LaserJet-printer. Ook heeft deze printer het laagste energieverbruik en is hij tot 29% meer energie-efficiënt dan zijn voorganger.
  • Een verfrist en uitgebreid LaserJet A3-portefeuille
    • De uitgebreide LaserJet 700- en 800-productlijnen met nieuwe modellen zijn ontworpen voor SMB-klanten. Deze hebben de sterkste printbeveiliging in de branche om de apparaten, gegevens en documenten van de klant te beschermen.
    • De nieuwe LaserJet A3 printers - met zowel Enterprise- als contractuele Managed versies (M751 & E75245) - zijn de eerste A3 LaserJet single-functie printers met energiebesparende JetIntelligence tonertechnologie.
    • Verbeterde firmwarefuncties vullen ons groeiende hardwareportfolio aan om de markt van kopieerapparaten aan te pakken, inclusief individuele gebruikersquota's voor geïntegreerde taakboekhouding, geavanceerde kopieerfuncties en het klonen van configuraties om de installatie van de fleet te vereenvoudigen.

Beschikbaarheid

De nieuwe HP A4 EcoSmart LaserJet 500 en 600-series en uitgebreide A3 LaserJet 700 en 800 series zullen vanaf 1 mei 2019 te koop zijn bij alle gekwalificeerde verkooppunten of bij HP zelf.

HP’s versterkte A4 400-serie is ook beschikbaar in EMEA vanaf 1 juni 2019.

HP Sustainable Printing

HP kondigt ook zijn ambitieuze visie op duurzaamheid van print aan. Elke pagina die met HP wordt afgedrukt, heeft een positief effect op bossen,, is carbon neutraal en printers zijn ontworpen met materialen die planeet-vriendelijk zjin. Met deze belofte streeft het bedrijf ernaar om elke pagina gedrukt op een HP-printer bos-positief te maken en dit uit te breiden naar zijn hele commerciële printerassortiment, naast de consumentprinters, die reeds bospositief zijn. In 2016 bereikte HP 100% het doel voor zero-ontbossing in verband met HP-brandstof. Dit werd bijna twee jaar eerder behaald dan gepland - een mijlpaal in de visie van het bedrijf op een bospositieve toekomst. Ook ligt de doelstelling van het bedrijf om de papieren productverpakkingen met zero-ontbossing papier te verpakken op schema voor 2020.