Les PC de bureau HP encore plus performants et plus beaux pour la rentrée 2015

HP présente sa gamme de PC tout-en-un et de tours

Bruxelles — HP présente ses nouveaux modèles de PC de bureau tout-en-un et de tours pour la rentrée prochaine, conçus pour s’adapter à tous les univers. HP continue ainsi à améliorer l’expérience utilisateur en offrant toujours plus  de puissance et de flexibilité aux utilisateurs.

HP annonce ainsi pour cette rentrée :

• Des PC HP Pavilion All-in-One performants au design épuré.
  • Une Tour HP Pavilion avec un large choix de couleurs et de configurations.
  • Une Tour HP ENVY,  puissante et élégante, caractérisée par un châssis en métal brossé et une forme verticale originale qui signe désormais toute la gamme.
  • Une  Tour HP ENVY Phoenix, conçue pour donner aux joueurs toute la puissance et la vitesse nécessaires à une expérience de jeu inégalée. Grâce à la dernière génération de cartes graphiques en option, l’utilisateur bénéficie de performances hors pair.

« Avec une gamme des displays et options hardware, les desktop-pcs sont formidable pour la productivité et le divertissement. Mais le feedback de nos clients était clair : la catégorie était prête pour une grande mise à jour sur le niveau du design » explique Louis Perrin, Directeur des Produits Consommateurs, Printing et Personal Systems Group, HP EMEA. « Notre nouveau line-up des desktop pc est une expansion magnifique  avec de nouveaux designs et des couleurs vives. De cette façon, nous offrons à nos clients la puissance et les prestations pour créer et se divertir. »

Tarifs et disponibilité

• Le HP Pavilion All-in-One avec écran de 23 pouces est disponible en Belgique à partir de juillet pour le prix indicatif de €999.
  • Le HP Pavilion All-in-One avec écran de 27 pouces est disponible en Belgique à partir d’août pour le prix indicatif de €1499.
  • Le HP Pavilion Tower est disponible en Belgique à partir de juillet pour le prix indicatif de €599.
  • Le HP ENVY Tower est disponible en Belgique à partir de juillet pour le prix indicatif de €1499.
  • Le HP ENVY Phoenix Tower est disponible en Belgique à partir de juillet pour le prix indicatif de €1999.

- Suite du communiqué en anglais -

New All-in-One PCs with Modern Design and Powerful Hardware
The reinvented HP Pavilion All-in-One PCs are minimalist in design, offering customers adjustability and flexibility for seamless placement in the home. Giving customers the right hardware features and choices, the HP Pavilion All-in-One PCs are immersive and powerful to bring families together to create, share and be entertained.

Starting with the design, the HP Pavilion All-in-One PCs are sleek and look beautiful from every angle with an edge-to-edge full high-definition (HD) flush glass display. White iridescent color with a white dot pattern on the back, the understated all-in-one PCs complement any home interior.

Whether placed in the kitchen, living room or home office, the HP Pavilion All-in-One PCs now have HDMI Out for customers to connect to a second display or TV. For accessibility, the USB ports and headphone jack are strategically placed under the display. The remaining ports are located in the back to keep cables tucked away for a clean and organized work space. HP Pavilion All-in-One PCs come with four USB 2.0 ports, two USB 3.0 ports, HDMI, LAN, and a 3-in-1 media card reader.

For power and performance, customers have the choice of sixth generation AMD A-Series A4 through A10, fifth generation Intel® Core™ i3 through i7 or Intel® Celeron® processors.(x) Customers have the option to choose integrated graphics or AMD Radeon™ R7 A330 or A360 discrete graphics for video editing or gaming. With up to 3TB of storage options, customers have the space to store all of their precious family photos and videos, movies and music.

For immersive experiences to enjoy movies or for families to gather around to share videos and photos, the 23- inch (58cm) and 27-inch (68cm) diagonal IPS full HD displays have a new adjustable hinge on the pedestal floating display to bring it closer to eye level for a comfortable viewing experience.(x) The HP Pavilion All-in-One PCs feature B&O Play audio to give customers premium sound reproduction through its dual speakers.

HP Pavilion Tower Gets Makeover with New Colorful Designs
Offering flexible configuration choices for everyday productivity and entertainment, the HP Pavilion Tower is built for the customer looking to replace their older tower with a more affordable device without compromising on features and design.

Affordable and colorful, the HP Pavilion Tower offers a distinctive new look with a vertical orientated design coming in Blizzard White, Natural Silver and Nobel Blue. The HP Pavilion Tower supports sixth generation AMD A-Series A8 through A10, fourth generation Intel® Core™ i3 through i7 or Intel® Pentium ® processors. Customers have graphics options from integrated graphics up to NVIDIA GTX 745 for better performance.(x0 For storing videos and photos the HP Pavilion Tower PC offers customers a selection to choose up to 3TB hard disk drive (HDD). Customers also have a choice of SSD drives from 128 GB to 512 GB, which can be combined with the hard disk drive.

With dual-display support, HP Pavilion Towers includes at least two USB 2.0 ports, up to four USB 3.0 ports, HDMI, DVI (Intel), VGA (AMD) and 7-in-1 media card reader.(x) The HP Pavilion Tower includes B&O Play Audio Control for customers to customize their listening experience for movies, music and voice.

New Premium Tower PCs Elevate Design and Performance
For customers who need more power and performance with upgradeability, new HP ENVY and HP ENVY Phoenix Towers offer sleek designs and powerful hardware choices.

Powerful and stylish, the HP ENVY Tower is designed for content creators who need high-performance processors and strong graphics capabilities for editing videos and photos. The new vertical design with a brushed metal chassis give customers a premium look and feel. For performance, customers have the choice of up to NVIDIA GTX 980 or AMD Radeon™ R9 380 discrete graphics and sixth generation AMD A-Series A8 through FX or fourth generation Intel® Core™ i5 and i7 processors.

For Ultimate power and performance, the HP ENVY Phoenix Tower is built for the customer who needs the best graphics frame rates and performance for gaming or hardcore tasks. HP ENVY Phoenix Tower has a dark aluminum chassis finished in brushed metal with a radiant red LED accent on the front. To support the power necessary for a solid gaming experience, especially on a 4K display, customers have the choice of up to NVIDIA GTX 980 or AMD Radeon™ discrete graphics. With a choice of fourth generation Intel® Core™ i5 and i7 processors.

For the first time, HP is offering die hard gamers Intel® K-series processors to enable overclocking with the HP ENVY Phoenix Tower Overclocking Control to boost gaming performance. The optional advanced thermal system using Closed Loop Liquid Cooling protects sensitive components while eliminating the need for throttling and keeps the HP ENVY Phoenix Tower cool and quiet.(x) The NVIDIA GeForce Experience and AMD Gaming Evolved software are included for seamless gaming. Connect to one or more displays, download a game and the clients optimize customer settings for the most immersive gaming experience.

For storing games, videos and photos the HP ENVY and HP ENVY Phoenix Towers give customers a selection to choose up to 3TB HDD with the option to add more speed with up to a 512GB SSD. Both premium towers offer a RAID storage option for customers to mirror content to a second hard drive and include Bang & Olufsen Audio Control for a customizable audio experience.

HP ENVY and HP ENVY Phoenix Towers includes at least two USB 2.0 ports and up to four USB 3.0 ports and 7-in-1 media card reader. Display connectivity is made available through HDMI, DVI or Display Port connectors (vary by product configuration). (x) Each tower also comes with dual monitor support and wired or wireless keyboard and mouse.