Nederlandse sieraaddesigner ontwerpt notebook voor HP

18k Gold en Diamond Limited Edition pc’s ontworpen in samenwerking met lifestylepartners Tord Boontje en Jess Hannah

Brussel – Vandaag presenteert technologiebedrijf HP Inc. op de New York Times International Luxury Conference in Versailles twee zeer exclusieve notebooks. In samenwerking met welbekende designers Jess Hannah en de Nederlander Tord Boontje heeft HP twee limited edition notebooks uitgebracht die pure luxe uitstralen dankzij unieke patronen en het gebruik van exclusieve materialen zoals diamant en 18-karaats goud.

De limited editions zijn gebaseerd op de nieuwe 13.3 inch HP Spectre, ‘s werelds dunste laptop.1 Boontje en Hannah hebben nauw samengewerkt met HP-designers voor het concept en de bouw van hun unieke en uitgesproken designs. Van beide designs worden tien toestellen op het Film Festival in Cannes geveild ten voordele van het Nelson Mandela Foundation.

“We werken met deze designers samen om onze dunste laptop ooit te voorzien van een bijzondere pc-ervaring, waarbij een hoogstaand ontwerp en een krachtige laptop samenkomen in ware kunststukken”, aldus Stacy Wolff, Vice President Design bij Personal Systems, HP, Inc. “Hiermee laten we zien dat het huwelijk tussen design en hoogstaande technologie leidt tot producten die de persoonlijke stijl van mensen benadrukt.”

De in Londen woonachtige Nederlander Tord Boontje heeft de HP Spectre by Tord Boontje ontworpen. Het ontwerp bestaat uit sprookjesachtige, delicate patronen op de laptop. De grafisch patronen bevatten natuurlijke vormen waaronder sierlijke bloemen en een pauw. De 18-karaats vergulde accenten zorgen voor een rijk contrast met de patronen die zijn gevuld met Swarovski kristallen in een bloemmotief tegen een Midnight Blue achtergrond.

Jess Hannah, een sieradendesigner uit Los Angeles en bekend van haar juwelenlijn J. Hannah, heeft de HP Spectre by J. Hannah gecreëerd. De boven- en onderkant van de notebook zijn uitgevoerd in 18-karaats bladgoud met een hoogglansuitstraling. Het HP logo en de aan/uit knop zijn door een professioneel diamantzetter ingelegd met diamantjes en het toetsenborddeck is afgewerkt met een laagje 18-karaats goud voor een uniforme uitstraling met de rest van de laptop. Het eenvoudige, maar hoogstaande design past perfect in Hannah’s designfilosofie.

Deze speciale pc’s worden geveild, de opbrengst hiervan wordt gedoneerd aan de Nelson Mandela Foundation. Deze stichting, opgericht in 1999, zet zich in voor het nalatenschap van oprichter Nelson Mandela. Via de stichting wordt het leven van Nelson Mandela herinnerd en beschermd. De stichting stimuleert Mandela’s visie op vrijheid en gelijkheid voor iedereen.

(1) Based on HP's internal analysis as of 2/10/16 of vendors shipping >1 million units worldwide annually with clamshell design, Windows or OSX, priced >$400USD, measured at z-height.

© 2016 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels