Nieuwe service ‘HP help’ biedt herstellingen aan huis aan

HP België lanceert een nieuwe supportservice voor consumenten: HP help. Voortaan kan de Belgische consument in Belgie een beroep doen op experts van HP aan huis, mocht de online support niet toereikend zijn. Deze service voor HP consumentenproducten geldt gebruikelijk voor twee jaar vanaf de datum van de aankoop*. De HP help service is inbegrepen in de aankoopprijs van de computer. Deze service bestaat naast en komt bovenop de wettelijke garantieverplichting die rust op het verkooppunt waar de computer werd aangeschaft **.

HP beschikt al over online hulpkanalen. Consumenten kunnen terecht op HP’s support website waar frequente vragen worden omschreven met mogelijke oplossingen. Er is tevens een forum. Nu introduceert HP dus ook een hulp aan huis service.

Reparatie op afstand

Consumenten die klantsupport nodig hebben voor hun HP desktop of notebook, kunnen als eerste stap online hulp zoeken via het klantondersteuningsportaal. Aan de hand van een korte case beschrijving en het modelnummer van het product wordt de relevante HP-expert uitgezocht en ziet de klant het telefoonnummer verschijnen waarmee hij contact kan opnemen met de juiste persoon. Op basis van enkele vragen analyseert de expert vervolgens de situatie via de telefoon. Indien nodig kan de expert de computer vanop afstand overnemen en de klant op die manier helpen.

Hulp aan huis

Soms is online service niet toereikend. In dat geval stelt de HP-expert twee oplossingen voor: onsite support of offsite repair. Bij de eerste optie kan er een HP-expert aan huis komen die de klant ter plaatse helpt. Indien er meer technische hulp nodig is, wordt de computer opgehaald en kan de klant gebruik maken van een vervangend apparaat. Na de reparatie wordt het toestel weer thuis bezorgd. De status kan online worden gevolgd.

Meer informatie over HP help: hp.be/hphelp

* Behoudens uitzonderingen

** Meer informatie over het verschil tussen de wettelijke en de commerciële garantie kunt u vinden via http://support.hp.com/be-nl/document/c03805201

Lies Van Nieuwenhuyse Porter Novelli Brussels