PageWide productlijn HP Inc. vernieuwt zakelijke printmarkt

Meer dan 15 nieuwe PageWide, OfficeJet Pro en LaserJet printers gepresenteerd

Lissabon — HP Inc. brengt de printmarkt naar een hoger niveau met een innovatief portfolio zakelijke printers:

• De nieuwe productlijn HP PageWide die professionele kleurafdrukken, lage operationele kosten[i], hoge snelheden[ii], een laag energieverbruik[iii] en geavanceerde security[iv] en managementtoepassingen combineert.
  • Nieuwe OfficeJet Pro printers die betaalbaar professionele kleuren en performance leveren, in een compact device voor kleine ondernemingen.
  • Nieuwe LaserJet printers met laser performance, print-shop kwaliteit kleurenprints en zeer voordelig printen in zwart-wit.
  • HP Secure Managed Print Services helpt klanten hun printomgeving te beveiligen met de best mogelijke securityvoorzieningen.[v]

“We zijn printing aan het vernieuwen voor alle typen ondernemingen, groot of klein”, aldus Enrique Lores, President Imaging and Printing, HP Inc. “Voorheen spraken aanbieders over ‘goed, beter, best’ waarbij klanten compromissen moesten sluiten, nu spreken we van ‘best, best, best’ waarbij we klanten de best mogelijke oplossingen bieden voor hun onderneming, passend binnen hun budget.”

Download beelden en datasheets

Zakelijk printen opnieuw uitgevonden met HP PageWide

HP PageWide Technology is een betrouwbare en schaalbare printtechnologie ontwikkeld door HP. Met deze technologie zijn reeds meer dan 140 miljard digitale prints in hoge kwaliteit afgedrukt op HP devices zoals grootformaatprinters en webpersen. Begin volgend jaar zal HP de voordelen van PageWide Technology verbreden met een nieuw portfolio A3-printers en multifunctionele printers (MFP’s).

“HP PageWide printers hebben onze verwachtingen overtroffen als het gaat om kwaliteit en snelheid, hierdoor zijn we productiever geworden", aldus Tim Larson, design principal, Downstream. "We opereren in het veeleisende speelveld van visual design, dus het is voor ons heel belangrijk hoe iets er op papier uitziet. HP helpt ons hierbij.”

Het nieuwe HP PageWide zakelijke portfolio wordt beschikbaar via channel partners en een aantal geselecteerde retailers. Daarnaast zijn er met het nieuwe portfolio meer devices beschikbaar die geoptimaliseerd zijn voor beheercontracten via channel partners en managed printservicebedrijven. Deze HP PageWide printers zijn ontworpen voor beheercontracten en maken het voor HP channel partners mogelijk om contracten aan te bieden met lage operationele kosten, HP’s hoogste supply-capaciteit, drie jaar garantie op de printkop, hogere snelheden en RMPV op verschillende modellen en integratie met HP JetAdvantage Management en/of andere tools. Door HP PageWide devices te optimaliseren voor beheercontracten biedt HP haar channel partners nieuwe mogelijkheden om klanten optimaal te bedienen.

Uitbreiding HP Officejet Pro en HP LaserJet Pro

Het uitgebreide portfolio voor de zakelijke markt bestaat ook uit nieuwe HP Officejet Pro en HP LaserJet Pro printers. Hierdoor wordt het aanbod voor de zakelijke gebruiker aanzienlijk verrijkt.

De afgelopen tien jaar heeft HP de ‘ink in the office’ categorie gecreëerd en daarin een stevige positie ingenomen. Kleine en middelgrote bedrijven kunnen nu professionele op inkt gebaseerde kleurenprints maken tegen 50 procent lagere kosten per pagina dan laserprinters.[vi] De HP Officejet Pro 8000 serie is voorzien van HP Print Forward Design waarmee klanten hoge printsnelheden halen met compacte printers. De nieuwe printers beschikken over betere beheersbaarheid en beveiligingsfuncties en kunnen eenvoudig mobiel printen.[vii]

De HP LaserJet Pro familie biedt klanten printshopkwaliteit, hoge snelheden en de laagste kosten voor zwart-wit printing. Onder de nieuwe LaserJet producten vallen originele HP Toner cartridges met JetIntelligence. Hierdoor wordt ’s werelds meest geavanceerde laser print device nog sneller en slimmer om klanten zo nog beter in staat te stellen hun business te vergroten.

Veilig printen met Secure Managed Print Services

HP introduceert vandaag ook HP Secure Managed Print Services (MPS). Dit is een nieuwe Managed Print Service (MPS) gefocust op beveiliging. Deze uitgebreide service laat nadrukkelijk zien dat HP niets aan het toeval overlaat als het gaat om het beveiligen van data en documenten. HP Secure MPS biedt security-experts de mogelijkheid om klanten te helpen bij de beveiliging van hun printomgeving met de best mogelijke voorzieningen, nu en in de toekomst.

HP Secure MPS security omvat:

• ‘s werelds veiligste printers[viii] die zichzelf kunnen herstellen;
  • security software voor het herkennen van en beschermen tegen dreigingen en monitoring van de printomgeving;
  • data-encryptie voor betere bescherming van vertrouwelijke documenten;
  • rapportages voor regelgeving- en compliance audits;
  • security-expertise voor de ontwikkeling van een print securityplan.

HP JetAdvantage Security Manager software, de enige securityoplossing gebaseerd op security compliance[ix], is tevens geüpdatet. Hierdoor worden firmware updates beter zichtbaar binnen HP printomgevingen.

Deze nieuwe functie stelt klanten in staat om te zien welke van hun printers wordt beveiligd door HP printer beveiligingstoepassingen, waaronder HP Sure Start BIOS bescherming, whitelisting en run-time intrusion detection. Daarnaast kunnen HP Enterprise printers gemonitord worden door de SIEM (Security Information en Event Monitoring) tool Splunk.

De nieuwe HP PageWide zakelijke productlijn:

• De HP PageWide Enterprise Color serie bestaat uit de HP PageWide Enterprise Color 556 sfp en HP PageWide Enterprise Color MFP 586. De printers zijn ontworpen voor werkgroepen tot 15 werknemers en kleine en middelgrote ondernemingen met grote printbehoefte tot wel 15.000 pagina’s per maand met een printsnelheid tot 75 pagina’s per minuut.[xi]
  • De HP PageWide Pro 500 serie bestaat uit de the HP PageWide Managed P57750dw MFP en de HP PageWide Managed P55250dw sfp. Deze printers zijn ontworpen voor kleine ondernemingen en werkgroepen die tot 6.000 pagina’s per maand printen met snelheden tot wel 70 pagina’s per minuut.[xii]
  • De HP PageWide Pro 400 serie omvat de HP PageWide Pro 452dw sfp en de HP PageWide Pro MFP 477dw. Deze printers zijn ontworpen voor kleine ondernemingen en werkgroepen die tot 4.500 pagina’s per maand afdrukken met snelheden tot wel 55 pagina’s per minuut.[xiii]
  • De HP PageWide 300 serie omvat de HP PageWide 352dw sfp en de HP PageWide MFP 377dw.  Deze printers zijn ontworpen voor kleine ondernemingen en werkgroepen die tot 3.000 pagina’s per maand afdrukken met snelheden tot 45 pagina’s per minuut.[xiv]

De nieuwe OfficeJet Pro printers:

• HP OfficeJet Pro 8210 printer biedt professionele afdrukkwaliteit tegen 50 procent lagere kosten dan lasers.[xv] HP OfficeJet Pro 8720/8725/8730/8740 All-in-One printers zijn uitgerust met HP Print Forward Design voor optimale productiviteit dankzij hoge snelheden bij dubbelzijdig printen en scannen met laserpapierhandling en ruimtebesparende designs. HP OfficeJet Pro 8730/8740 All-in-One printers en de HP OfficeJet Pro 8210 printer zijn uitgerust met een scala aan beheer- en securityvoorzieningen (bijv. PCL5 en PCL6).
  • Voor kleine bedrijven en bedrijven aan huis die tot 800 pagina’s per maand printen zijn er de HP OfficeJet Pro 6960/6970 All-in-One printers. Deze bieden professionele printkwaliteit tegen de helft van de kosten van laserprinters.

Het nieuwe LaserJet aanbod:

• The HP LaserJet Pro M501 is een single functie, monochrome printer voor kleine en middelgrote werkgroepen die tot 6.000 pagina’s per maand printen. Dit device biedt hoogstaande prestaties waaronder zeer snelle papieruitgave, snelste papieruitgave vanuit slaapstand en de laagste energieconsumptie[xvi] ten opzichte van de concurrentie.
  • HP Color LaserJet Pro MFP M377dw is een multifunctionele kleurenprinter voor kleine en middelgrote ondernemingen of werkgroepen die tot 4.000 pagina’s per maand printen en behoefte hebben aan professionele kleurenprints. De compacte 3-in-1 kleuren MFP biedt hoogstaande prestaties waaronder snelste ‘eerste pagina na slaapstand’, snelste duplex prints en laagste energieverbruik[xvii] ten opzichte van directe concurrenten.

Meer informatie over HP’s nieuwe zakelijke printportfolio vind je op hp.com/go/businessprinters.

Download beelden en datasheets

[i] TCO based on 90,000 pages for PageWide Pro and 150,000 pages for PageWide Enterprise; mfrs’ published specs for page yields and energy use; manufacturers’ recommended street prices for hardware and supplies; and CPP based on ISO yield with continuous printing in default mode with highest-capacity cartridges. Comparisons are to Pro-class color business printers and MFPs $300–$1000 as of 9/2015 and Enterprise-class color business A4 MFPs $500–$3000 as of 11/2015, excluding products with 1% or lower market share. More at hp.com/go/learnaboutsupplies and hp.com/go/PageWideClaims.

[ii] Comparison based on manufacturers’ published specifications of fastest available color mode of all color business printers $300–$800 USD and MFPs $400–$1,000 USD as of November 2015, excluding other HP PageWide products, and products with 1% or lower market share using market share as reported by IDC as of Q3 2015. HP PageWide speeds based on General Office mode and exclude first page. Learn more at hp.com/go/printerspeeds.

[iii] Energy claim based on TEC data reported on energystar.gov. Data normalized to determine energy efficiency of majority of in-class business printers $300-$800 USD and MFPs $400–$1,000 USD as of November 2015; market share as reported by IDC as of Q3 2015. Actual results may vary. Learn more at hp.com/go/pagewideclaims.

[iv] HP PageWide Enterprise and LaserJet Enterprise devices with FutureSmart offer a best-in-Enterprise-class combination of security features for integrity checking down to the BIOS with self-healing capabilities. HP PageWide Pro devices with secure boot capability offer best-in-Pro-class security features. Learn more at hp.com/go/PrinterSecurityClaims.

[v] Based on HP review of 2015 published security services, software and device features of leading competitive managed print service providers and printer manufacturers. For more information visit:  www.hp.com/go/MPSsecurityclaims or www.hp.com/go/mps.

[vi] Compared with the majority of color laser AiOs <$500 USD, August 2015; market share as reported by IDC as of Q2 2015. Cost-per- page (CPP) comparisons for laser supplies are based on published specifications of the manufacturers’ highest-capacity cartridges and long-life consumables. CPP based on high-capacity HP ink supplies is based on published specifications of the manufacturers’ highest-capacity cartridges. CPP based on high-capacity ink cartridges’ estimated street price and page yield. ISO yield based on continuous printing in default mode. For more information, see hp.com/go/learnaboutsupplies.

[vii] Wireless operations are compatible with 2.4 GHz operations only. App or software and HP ePrint account registration may also be required. Some features require purchase of an optional accessory. Learn more at hp.com/go/mobileprinting.

[viii] Based on HP review of 2015 published embedded security features of competitive in-class printers. Only HP offers a combination of security features for integrity checking down to the BIOS with self-healing capabilities. A FutureSmart service pack update may be required to activate security features on the HP LaserJet M527, M506, M577. Some features will be made available as a HP FutureSmart service pack update on select existing enterprise printer models. For list of compatible products visit: http://h20195.www2.hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA6-1178ENW. For more information visit: www.hp.com/go/LJsecurityclaims.

[ix] Based on HP Internal secured data (Device Security Comparison, January 2015), and Solutions Report on HP JetAdvantage Security Manager 2.1 from Buyers Laboratory LLC, February 2015.

[x] Manufacturer recommended street prices. Actual prices may vary.

[xi] Comparison of Enterprise devices based on manufacturers’ published specifications of fastest available color mode of color business A4 MFPs $1,000–$3,000 USD as of November 2015, excluding other HP PageWide products, and products with 1% or lower market share using market share as reported by IDC as of Q3 2015. HP PageWide speeds based on General Office mode and exclude first page. Learn more at hp.com/go/printerspeeds.

[xii] Comparison based on manufacturers’ published specifications of fastest available color mode of all color business printers $300–$800 USD and MFPs $400–$1,000 USD as of November 2015, excluding other HP PageWide products, and products with 1% or lower market share using market share as reported by IDC as of Q3 2015. HP PageWide speeds based on General Office mode and exclude first page. Learn more at hp.com/go/printerspeeds.

[xiii] Comparison based on manufacturers’ published specifications of fastest available color mode of all color business printers $300–$800 USD and MFPs $400–$1,000 USD as of November 2015, excluding other HP PageWide products, and products with 1% or lower market share using market share as reported by IDC as of Q3 2015. HP PageWide speeds based on General Office mode and exclude first page. Learn more at hp.com/go/printerspeeds.

[xiv] Comparison based on manufacturers’ published specifications of fastest available color mode of all color business printers $300–$600 USD and MFPs $400–$800 USD as of November 2015, excluding other HP PageWide products, and products with 1% or lower market share using market share as reported by IDC as of Q3 2015. HP PageWide speeds based on General Office mode and exclude first page. Learn more at hp.com/go/printerspeeds.

[xv] Comparison based on manufacturers’ published specifications of fastest available color mode of all color business printers $300–$800 USD and MFPs $400–$1,000 USD as of November 2015, excluding other HP PageWide products, and products with 1% or lower market share using market share as reported by IDC as of Q3 2015. HP PageWide speeds based on General Office mode and exclude first page. Learn more at hp.com/go/printerspeeds.

[xvi] Based on HP internal testing of top three leading competitors’ completed 2/2016.  Subject to device settings.  Actual results may vary.  For details see www.hp.com/go/ljclaims .

[xvii] Based on HP internal testing of top three leading competitors’ completed 2/2016.  Subject to device settings.  Actual results may vary.  For details see www.hp.com/go/ljclaims .

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels