Stijlvolle nieuwe designs kenmerken HP’s Premium PC Line-up

Nieuwe vormfactoren - waaronder ’s werelds breedste gebogen all-in-one en een van de dunste en lichtste hybrids – herdefiniëren customer experience

Brussel, 7 oktober 2015 – HP kondigt vandaag nieuwe premium pc’s aan. Het nieuwe portfolio bestaat uit innovatieve vormfactoren in een industrieel design met heldere hoge-resolutie schermen en audio van Bang & Olufsen. Alle nieuwe devices zijn uitgerust met krachtige processoren en Windows 10(1) voor een optimale pc-ervaring. HP kondigt ook HP Lounge aan, een nieuwe entertainmentdienst waarmee klanten zich kunnen verdiepen in de wereld van hun favoriete artiesten.

De nieuwe devices:

• De nieuwe HP Spectre x360 limited edition – gebaseerd op de bekroonde HP Spectre x360 - biedt ongeëvenaard geluid en design. De prachtige 13.3 inch (33.8 cm) Ash Silver met koper geaccentueerde HP Spectre x360 limited edition markeert tevens de 90ste verjaardag van Bang & Olufsen..
  • HP ENVY notebook is het dunste notebook tot op heden. Dit device biedt klanten veel kracht dankzij de zesde generatie Intel® Core™ processors (2) in een 13.3 inch (33.8 cm) notebook die slechts 12.95 millimeter dik is en 1.27 kg weegt.(3)
  • De breedste gebogen all-in-one in de wereld. De HP ENVY Curved All-in-One is uitgerust met een 34 inch (86 cm) diagonaal Technicolor Certified scherm voor een volledig nieuwe kijkervaring. De all-in-one biedt daarnaast Intel® RealSense™ technologie(4) voor Windows Hello(5) en gevorderde tastmogelijkheden.
  • Strakke all-in-ones met een tijdloos design. De 23.8 en 27 inch HP ENVY All-in-Ones combineren stijl, kracht en tot 4K Ultra high-definition (UHD) (6) beeldschermen waarmee klanten creativiteit, productiviteit en entertainment kunnen combineren.
  • De indrukwekkende HP ENVY 32 Media Display biedt klanten overweldigende visuals en audio voor hoogstaande multimedia en gaming ervaringen.

“Klanten willen innovatieve designs, kracht en betrouwbaarheid voor een optimale pc-ervaring”, aldus Louis Perrin, director, consumer products, Printing and Personal Systems Group, HP EMEA. “Voortbouwend op onze ervaring met de bekroonde HP Spectre x360, blijft HP de markt voor premium pc’s herdefiniëren terwijl we het beste van Windows 10 leveren.”

Nieuwe Limited Edition Spectre x360

HP heeft haar meest herkenbare pc - de HP Spectre x360 – opnieuw ontworpen met een ultradun design, lange batterijduur, snel opstarten en optimale Wi-Fi voorzieningen. HP heeft het device verbeterd met de nieuwe Intel® processoren, audio van Bang & Olufsen en een Ash Silver met koperaccenten kleurenoptie.

De HP Spectre x360 is geüpdatet met de zesde generatie Intel® Core™ i5 en i7 processoren(2) en een bloedsnelle SSD tot wel 512 GB(7). Klanten hebben nu de kracht die ze nodig hebben om snel te werken. Het device weegt 1.4 kg(3) en is 15.9 millimeter dun, de HP Spectre x360 met het Quad HD beeldscherm(8) biedt tot 12 uur werktijd.(9)

De HP Spectre x360 profiteert van nieuwe mogelijkheden met Windows 10, zoals Continuum.(5) Gebruikers genieten van een naadloze transitie tussen notebookmodus voor werk, staande modus voor films, tentmodus voor touch toepassingen en tabletmodus voor onderweg of op schoot.

De HP Spectre x360 ondersteunt zowel fullsize HDMI en een mini-DisplayPort zodat gebruikers content kunnen weergeven op meerdere schermen. Om andere appraten en accessoires aan te sluiten is de HP Spectre x360 uitgerust met drie USB 3.0 poorten die zijn voorzien van HP USB Sleep & Charge zodat klanten hun andere devices onderweg kunnen opladen, ook in de slaapstand.

HP’s dunste en lichtste ENVY tot nu toe

Veel consumenten willen een traditionele notebook voor productiviteit en mobiliteit. De nieuwe 13.3 inch (33,8 cm) HP ENVY notebook heeft een dun en licht ontwerp, een lange batterijduur en is uitgerust met de snelste Intel® processor voor intensief gebruik.

De HP ENVY 13.3 notebook is iets dunner dan 13 millimeter, weegt 1,27 kg en heeft een batterijduur tot 10 uur.(9) De 13.3 inch diagonale HP ENVY notebook heeft een 3-cell 45Whr Li-ion polymer batterij voor een lange levensduur van de batterij terwijl het design slank blijft. Consumenten kunnen kiezen tussen een zesde generatie Intel® Core™ i3, i5 of i7 processor(2) om taken snel uit te voeren.

De HP ENVY notebook heeft een opslagoptie tot 5128 GB SSD(7) zodat de notebook direct reageert zoals door gebruikers wordt verwacht. Ondanks het dunne design, beschikt de ENVY notebook over drie USB 3.0 poorten, één met HP Sleep and Charge, één fullsize HDMI poort en één SD card reader.

De 13.3 inch diagonale HP ENVY notebook heeft een metalen behuizing, een gebogen profiel en een op hoogte verstelbaar scharnier voor een stabiele en comfortabele type- en kijkervaring. Samen met de dual fan, verbetert het scharnier de luchtcirculatie waardoor het apparaat koel en geruisloos is.

Het beeldscherm, de speakers en de camera van de HP ENVY notebook brengen video’s, foto’s en web chats tot leven. Het 13.3 inch diagonale scherm biedt consumenten een keuze uit scherpe Full HD(11) of Quad HD+(8) resolutie. De notebook heeft dual speakers en audio die zijn getuned door Bang & Olufsen. De HP TrueVision Webcam(12) beschikt over een dual array microfoon met ruisonderdrukkingstechnologie, zodat gebruikers aan beide zijden van een webchat kunnen genieten van scherp en helder geluid.

De notebook is voorzien van een keyboard met verlichting zodat gebruikers ook in ruimtes met weinig licht productief blijven. Met de vingerafdruklezer kunnen gebruikers via Windows Hello(5), snel en veilig, met één swipe inloggen.

Nieuwe all-in-one pc levert indrukwekkende ervaring
Voor consumenten die een desktop als centraal punt in hun huis gebruiken om content te maken of te delen of voor entertainment doeleinden gebruiken, combineert de HP ENVY All-in-One PC superieur vakmanschap met geweldige Technicolor Color Certified beeldschermen. HP levert de 23.8 (60.45 cm) en 27 inch (68.58 cm) diagonale HP ENVY All-in-Ones en 's werelds eerste 34 inch (86,36 cm) diagonale all-in-one pc met een gebogen scherm.

Voor kracht en prestaties kunnen consumenten kiezen uit een zesde generatie Intel® Core™ i5 and i7 processors.(2) Geïntegreerde graphics zijn standaard en gebruikers kunnen op de 23.8 en 27 inch diagonale HP ENVY All-in-Ones kiezen voor een AMD Radeon™ R9 discrete graphics. De 34 inch diagonale HP ENVY Curved All-in-One biedt gebruikers een NVIDIA® GeForce® 960A graphics optie voor het editen van video of voor gaming. De drie ENVY all-in-ones kunnen beschikken over een 128 GB SSD(7) voor snelle response en 8 GB of 16 GB aan geheugen. De optionele harde schijf kan tot 2 TB worden uitgebreid, zodat gebruikers genoeg ruimte hebben om kostbare familiefoto’s, video’s, films en muziek op te slaan.

Om de beste Windows 10 ervaring te bieden, beschikt de 34 inch diagonal HP ENVY Curved All-in-One over een Intel® RealSense™ camera,(4) met Windows Hello(5) voor snelle, veilige gezichtsherkenning. In plaats van wachtwoorden intypen kunnen profielen worden aangemaakt voor elk gezinslid. De Intel® RealSense™ Camera(4) biedt ook immersive video en 3D-opname voor klanten die via handgebaren hun pc willen besturen. Met de 34 inch diagonale display en WQHD+(13) resolutie, hebben gebruikers genoeg schermgrootte om meerdere schermen tegelijk te bekijken met de Windows 10 Snap functie.

De 23.8, 27 en 34 inch diagonale HP ENVY All-in-Ones zijn Technicolor  Certified, dus wanneer een gebruiker een film kijkt, een foto edit of online shopt worden de kleuren correct weergegeven. De 23.8 en 27 inch HP ENVY diagonale displays hebben een QHD(8) tot 4K Ultra HD.(6) De HP ENVY Curved All-in-One zal gebruikers boeien met een 34 inch WQHD+(13) diagonale display met een 2.000 millimeter geboden radius.

De HP ENVY All-in-One pc’s zijn dun en zien er vanuit elke hoek prachtig uit met het glazen display tot aan de randen van het scherm. De displays van 23.8 en 27 inch HP ENVY All-in-Ones kantelen van -5° tot 35°, en de 34 inch HP ENVY Curved All-in-One kantelt van 0° to 25° zodat een optimaal kijkcomfort ontstaat. Door inspiratie op te doen bij modern meubeldesign, passen de HP ENVY All-in-One PC's prachtig in iedere keuken, woonkamer of kantoor aan huis.

De ENVY All-in-One PC's hebben HDMI-ingang voor gebruikers die verbinding willen maken met een gaming console en HDMI-uitgang voor het aansluiten van een tweede beeldscherm voor multitasking of een TV voor het beste entertainment. HP ENVY All-in-One PC's worden geleverd met twee USB 3.0-poorten en een 3-in-1 mediakaartlezer op de voorzijde van het display voor snelle toegang. Op de achterkant zijn twee USB 2.0 en twee USB 3.0-poorten geplaatst met HDMI en LAN voor eenvoudige routing van kabels zodat de werkplek schoon en georganiseerd blijft.

De 23.8 en 27 inch diagonale HP ENVY All-in-Ones hebben vier front firing speakers en de 34 inch diagonale HP ENVY Curved All-in-One heeft zes speakers inclusief twee tweeters met audio getuned door Bang & Olufsen om gebruikers een hoogwaardige audio-ervaring te bieden.

Nieuwe ENVY display met prachtige graphics en fantastisch geluid
Om het HP desktop pc-portfolio aan te vullen, geeft de HP ENVY 32 Media display gebruikers een filmische ervaring. De 32 inch (81,28 cm) diagonale Quad HD(8) weergave brengt de kijkervaring naar een hoger niveau. Gebruikers kunnen van hun favoriete games, films, foto's en apps genieten door scherpe beelden en geweldige kleuren. De brede kijkhoek technologie geeft klanten consistente kleuren en briljante helderheid van beeld bij verschillende hoeken terwijl 100% sRGB kleurruimte accurate kleuren biedt.

De HP ENVY 32 Media display wordt geleverd met AMD FreeSync™ technologie(14), vermindert het tranen en stotteren van het beeld, schokkerig gameplay wordt glad en het vermindert muisvertraging voor een meeslepende game-ervaring.

Klanten kunnen hun tablets en smartphones aansluiten en opladen via MHL, HDMI of DisplayPort en met geoptimaliseerde upscaling kunnen klanten content probleemloos streamen vanaf hun mobiele apparaat. De visueel verbluffende HP ENVY 32 Media display biedt klanten een audio-ervaring met 6 watt dual front-facing luidsprekers, audio getuned door Bang & Olufsen om klanten een geluid te bieden dat ze kunnen voelen.

HP Lounge – Dichterbij jouw favoriete artiesten(15)

Voortbouwend op de succesvolle samenwerking met Universal Music Group – ‘s werelds grootste muziekbedrijf – introduceert HP tevens HP Lounge. Een nieuwe entertainmentservice die gebruikers in staat stelt dieper in de wereld van hun favoriete artiesten te duiken. Met HP Lounge kunnen consumenten 12 maanden lang genieten van ongelimiteerde toegang tot ’s werelds beste muzikanten via een advertentievrije streamingdienst. Tevens krijgen zij toegang tot exclusieve en unieke content.

Samen met Universal Music biedt HP ongelimiteerde toegang tot exclusieve content en innovatieve producten om optimaal van muziek te genieten. De HP Lounge app is in 22 landen in Europa te downloaden via de Microsoft Store.

Prijs en beschikbaarheid (16)

• HP Spectre x360 is naar verwachting in oktober beschikbaar in België vanaf € 1.799,-
  • 13 inch HP ENVY is naar verwachting vanaf november beschikbaar in België vanaf €799,-
  • 34 inch HP ENVY Curved All-in-One is naar verwachting begin december beschikbaar in België vanaf € 2.699,-
  • 23.8 inch en 27 inch HP ENVY All-in-Ones zijn naar verwachting vanaf november beschikbaar in België vanaf respectievelijk €1.599,- en € 1.999,-
  • HP ENVY 32 Media Display is naar verwachting in december beschikbaar in België vanaf € 599,-
  1. Not all features are available in all editions or versions of Windows. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers, software or BIOS update to take full advantage of Windows functionality. Windows 10 is automatically updated, which is always enabled. ISP fees may apply and additional requirements may apply over time for updates. See http://www.microsoft.com.
  2. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. 64-bit computing system required. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  3. Actual weight will vary by configuration.
  4. Features may require software or other 3rd party applications to provide the described functionality. Some or all of the features may be unavailable or under development in your market. See http://www.intel.com/realsense for more information.
  5. Some features including Windows Hello and Continuum require more advanced hardware. See www.hp.com/go/windows10upgrade and www.windows.com/windows10upgrade. Pre-release product shown, subject to change. Apps sold separately.
  6. 4K Ultra High-definition (HD) content required to view 4K Ultra HD images.
  7. For storage drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  8. Quad high-definition (QHD) and QHD+ content required to view QHD and QHD+ images.
  9. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  10. HP DataPass is currently available in Austria, Denmark, France, Germany, Ireland, Italy, Netherlands, Spain, Sweden, Switzerland and the UK only; Customers in France, Germany, Spain and Switzerland receive up to 200MB per month at no cost and can purchase additional monthly local and travel data packages at low rates. Customers in Austria, Denmark, Ireland, Italy, Sweden and the UK receive up to 250MB per month at no cost and can purchase additional monthly local and travel data packages at low rates. Learn more at www.hp.com/go/hpdatapass
  11. Full High-definition (FHD) content required to view FHD images.
  12. Internet service required and not included.
  13. Wide Quad High-definition (WQHD) content required to view Wide Quad HD images.
  14. AMD FreeSync™ is only available when it is connected to Display Port.
  15. On any Windows 8.1 or Windows 10 PC
  16. Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries. USB Type-C™ and USB-C™ are trademarks of USB Implementers Forum.

© 2015 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

This press release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of HP for future operations, including the separation transaction; the future performance of Hewlett-Packard Enterprise and HP Inc. if the separation is completed; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy, including the planned separation transaction, and plans for future operations and investments; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third-party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers, clients and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the execution, timing and results of the separation transaction or restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost (including any possible disruption of HP’s business) and the anticipated benefits of implementing the separation transaction and restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2015, and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.