Uitgebreide line up softwareoplossingen van HP beschikbaar via Amazon Web Services

HP prestatietesten en softwareoplossingen voor big data analyse nu verkrijgbaar in de AWS marketplace

HP kondigde op AWS re:Invent 2015 de beschikbaarheid van verschillende enterprise softwareoplossingen aan voor Amazon Web Services (AWS). Deze oplossingen helpen gebruikers bij het testen van applicaties en het analyseren van big data op AWS.

De nieuwe, compatible AWS-oplossingen omvatten:

• HP StormRunner Load en HP Loadrunner voor AWS – Performance testoplossingen die Agile ontwikkelteams helpen bij het versnellen van applicatiekwaliteit en de levering via een eenvoudig, intuïtief en schaalbaar platform.
  • HP Vertica OnDemand en HP Vertica Amazon Machine Image voor AWS – Big data analyseoplossingen die ervoor zorgen dat klanten gebruik kunnen maken van het HP Vertica datamagazijn en daarnaast analysemogelijkheden in AWS cloud- en hardware omgevingen kunnen optimaliseren.

“HP StormRunner en HP Loadrunner voor AWS zijn belangrijke diensten voor development testomgevingen. Duizenden organisaties vertrouwen op de verlaging van kosten die geassocieerd worden met applicatie downtime, performance issues in productie en ondersteuning van testing op gebied van web, mobile en legacy technologieën”, aldus Dave McCann, Vice President van AWS Marketplace. “Door HP producten toe te voegen aan AWS Marketplace wordt het eenvoudiger voor meer dan een miljoen AWS klanten om meer workloads naar de cloud te migreren en de middelen te gebruiken waar ze aan gewend zijn. De inkoop verloopt zonder enige problemen en de projecten zijn stuk voor stuk snel te implementeren. Ook heeft HP ze geïntegreerd in AWS Codepipelines, een belangrijk product van AWS.”

Beschikbaarheid
Klanten van Amazon Web Services kunnen de performance testing oplossingen van HP via de AWS Marketplace aanschaffen. AWS gebruikers kunnen HP LoadRunner tegen een uurtarief gebruiken en betalen als ze hun AWS resources schalen.

HP Vertica OnDemand is verkrijgbaar voor evaluatie en aankoop op: https://saas.hp.com.buy/vertica-on-demand. De HP Vertica Amazone Machine Image is verkrijgbaar in de AWS Marketplace op: https://aws.amazon.com/marketplace/pp/b00KY7A4OQ.  De HP LoadRunner AMI is verkrijgbaar in de AWS Marketplace op: https://aws.amazon.com/marketplace/pp/B015TPBN24.

Lees het laatste nieuws over HP in de newsroom.

Vervolg persbericht in het Engels

HP StormRunner Load and HP LoadRunner for AWS
HP StormRunner Load is a new, cloud testing product that helps Agile development teams test, analyze and tune applications to ensure optimal end user experience and scalability of their apps across web and mobile platforms. Key benefits include:

• Intuitive user-experience – Enables developers and dev testers to easily and quickly create and run load tests in less than 10 minutes via a SaaS infrastructure
  • Smart analytics – Uses machine learning to detect application anomalies under load in real time helping speed up dev and test cycles
  • Cutting-edge scalability – Scales to more than a million virtual users in minutes from geographically distributed locations to test in pre-production and production environments, perfect for a DevOps enterprise
  • Enhanced integration – Executes HP LoadRunner scripts as well as open source Apache JMeter scripts and HAR files, and integrates with open source WebPageTest to show client side response providing flexibility for agile teams

HP LoadRunner is an industry standard load testing solution that helps performance engineers and developers identify and resolve issues on demand across a variety of technologies from web and mobile to ERP and traditional back-ends. Key benefits include:

• Ease of use – integrated into the DevOps and agile tool chain giving performance engineers more control on testing by launching tests as part of development environment. Key integrations for  continuous testing include: jUnit, nUnit, Eclipse®, Microsoft Visual Studio®, Selenium
  • Enhanced speed – Drastically reduces the amount of time and skill required to simulate user transactions in load testing while providing deep analysis capabilities
  • Advanced flexibility – Supports a wide variety of platforms including web, mobile , ERP/CRM and many other protocols

“In today’s business environment enterprise developers need to quickly and easily access software to address application delivery and big data challenges to achieve strategic business goals,” said Raffi Margaliot (@raffima), Senior Vice President & General Manager, Application Delivery Management, HP Software. “By delivering our products in AWS Marketplace, we are furthering our commitment to deliver tools that bridge the gap between traditional and cloud native environments in a hybrid infrastructure.”

HP Vertica OnDemand and HP Vertica AMI for AWS
HP Vertica OnDemand and HP Vertica AMI are now available on AWS. These offerings enable organizations to scale up and down based on the analytic demands of their enterprise and ensures maximum uptime to meet SLAs with Vertica’s trusted architecture.

• Improved agility and analytics – HP Vertica OnDemand provides a Data Warehouse as a Service (DWaaS) that enables organizations to get up and running in less than an hour and access high-performance, enterprise-class big data analytics.
  • Simplification and rapid deployment – HP Vertica AMI allows customers to configure and install Vertica on Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2) instances. The solution simplifies cloud deployment with a virtual machine based AMI that includes Cloud Scripts for agile cluster management of AWS deployments.

Visit the HP Booth #1153/1154 at re:Invent or learn more about HP StormRunner Load, HP LoadRunner for AWS and HP Vertica solutions available in AWS Marketplace.

Additional Information
Join HP Software on Linkedin and follow @HPSoftware on Twitter. To learn more about HP performance testing and HP big data analytics solutions please follow @HPSoftwareALM and @HPBigData on Twitter, respectively.