Une nouvelle appliance hyperconvergée apporte aux entreprises plus de résilience et facilite leur évolution vers le cloud

Cette nouvelle solution combine des capacités de restauration après sinistre compatible avec les serveurs de nouvelle génération, et des fonctions d’orchestration de cloud hybride pour un coût inférieur de moitié aux solutions du marché

Bruxelles — HP annonce le lancement du HP ConvergedSystem 250-HC StoreVirtual (CS250), une appliance hyperconvergée offrant une infrastructure de serveurs et stockage virtuels configurable en quelques minutes, pour environ la moitié du coût des offres concurrentes sur le  marché(1) . Cette solution d’entreprise est conçue pour des postes de travail virtualisés et la productivité des sites distants, mais est également une plateforme permettant d’évoluer simplement vers le cloud hybride.

Les entreprises de toute taille cherchent une infrastructure flexible, leur permettant de déployer et de faire fonctionner rapidement leurs nouvelles applications. Selon IDC, cette tendance a conduit à une croissance de 116 pourcent des ventes de systèmes hyperconvergés d’une année sur l’autre, et leur prévoit un de taux de croissance annuel moyen de 60 pourcents jusqu’en 2019 (2) .

S’appuyant sur le leadership d’HP sur les serveurs x86, les solutions de virtualisation et sa technologie éprouvée en matière de software-defined storage (SDS) de la gamme HP StoreVirtual, le nouveau système CS 250 apporte à l’entreprise des capacités de continuité d’activité dès sa mise en œuvre. Les fonctionnalités du CS 250 incluent une profonde intégration avec VMware, le support des architectures de cloud hybride, et sont accompagnées par de nouveaux services de déploiement et des programmes destinés aux partenaires.

“ Il n’y a pas de solution universelle en matière d’infrastructure” déclare Manish Goel, Sénior Vice-Président et Directeur Général d’HP Storage. « C’est la raison pour laquelle HP continue de proposer des solutions flexibles et interopérables, bâties sur la technologie HP StoreVirtual, afin de permettre de réduire les coûts indépendamment des hyperviseurs et des infrastructures matérielles. L’hyper-convergence est tout simplement la prochaine étape dans l’évolution des solutions HP vers le software-defined datacenter ».

Disponibilité (6)
Le système HP StoreVirtual CS 250-HC à 4 noeuds est disponible depuis le 17 août. Le prix recommandé est €82.000.
Le système HP StoreVirtual CS 250-HC à 3 nœuds sera disponible à partir du 28 septembre. Le prix recommandé est €65.000.
HP Heliion CloudSystem 9.0 pour le CS 250 sera disponible  plus tard en 2015.
Les services Software-Defined Storage Design and Integration sont disponibles à partir du 17 août.

Suite du communiqué de presse en anglais

Hyper-converged simplicity and speed, now with built-in disaster protection
Built on the latest HP, Intel, and VMware technologies, the CS 250 is powered by StoreVirtual technology and offers turnkey simplicity in a fully integrated and tested hyper-converged solution. The CS 250 ships ready to quickly respond to new on-demand infrastructure and virtual desktop requirements with greater configuration flexibility designed to fit a wider range of virtualized workloads and customer budgets, including a new three-node configuration that is up to 49 percent more cost effective than comparable configurations from Nutanix and other competitors.(3)

The inclusion of three 4TB StoreVirtual Virtual Storage Appliance (VSA) licenses delivers multi-site business continuity by leveraging the system’s ability to flexibly replicate data to any other HP StoreVirtual-based solution. This means that customers can leverage their existing infrastructure as a replication target at no additional cost. The new CS 250 also allows customers to tailor the system with a choice of up to 96 processing cores, a mix of SSD and SAS disk drives, and up to 2TB of memory per 4-node appliance—double that of previous generations.(4)

The CS 250 arrives pre-configured for vSphere 5.5 or 6.0 and HP OneView InstantOn to enable customers to be production-ready with only 5 minutes of keyboard time and a total of 15 minutes deployment time, with daily management from VMware vCenter via the HP OneView for VMware vCenter plug-in.(5)  This simple plug-in assures IT generalists have a unified management experience for the appliance using tools they already know.

“The storage market is rapidly evolving from traditional external storage with standalone networking and compute to converged solutions that collapse the stack,” said Stu Miniman, principal research contributor, Wikibon. “HP StoreVirtual is the original software-defined storage, it has evolved to be well positioned across multiple use cases with flexibility spanning hyper-converged, VSA, Helion OpenStack and physical storage appliances.”

Hyper-convergence meets hybrid-cloud with new solutions and services
For midsize and enterprise customers seeking an efficient and cost-effective cloud entry point, the new HP Helion CloudSystem 9.0 built on the CS 250 is an open, enterprise-grade solution that provides an easy path to the hybrid cloud. This hyper-converged cloud solution leverages the clustered compute and storage resources of the CS 250 for on-premises workloads but adds self-service portal provisioning and public cloud bursting features for those moving beyond server virtualization.

HP is also introducing new Software-Defined Storage Design and Integration services to help customers deploy highly scalable, elastic cloud storage services. The design service enables customers to make informed decisions on how to modernize their storage infrastructure using software-defined storage technologies for automation and capacity pooling. The integration service provides customers with detailed configuration and implementation guidance tailored to their specific needs to accelerate time to value.

Driving velocity with new channel sales programs and demand generation
To help meet the growing interest in software-defined technologies, HP announced that it is enhancing its “Nitro” partner program and opening it up to distributors worldwide, starting with Arrow Electronics in the US. Originally launched with Intel to provide a 1TB HP StoreVirtual VSA license at no cost to customers, the latest enhancements to the program focus on equipping resellers with training tools and customer materials to promote HP StoreVirtual technologies as a cornerstone of the software-defined data center. The enhanced program also provides face-to-face reseller training, web content support, and customized demand generation materials enabling distributors to empower the broader HP reseller community to educate their customers on software-defined infrastructure and provide assistance in the transition to a software-defined data center.

1. Estimation basée sur la comparaison entre le prix liste du CS 250 et le tariff insiqué dans le IDC price book du Nutanix 3360 G4, chaque solution disposant d’une support 24x7
  2. Selon l’étude IDC , “Worldwide Hyperconverged Systems 2015-2019 Forecast,”  parue en avril 2015.
  3. Estimation basée sur la comparaison entre le prix liste du CS 250 et le tariff insiqué dans le IDC price book du Nutanix 3360 G4, chaque solution disposant d’une support 24x7
  4. Comparé au HP ConvergedSystem 242-HC StoreVirtual
  5. Selon un test réalisée en interne en Juillet 2015 avec un HP ConvergedSystem 200-HC StoreVirtual avec HP OneVieus InstantOn version 1.0.1
  6. Prix listes estimés aux Etats-Unis. Les prix réels peuvent différer.